Rivitalo-asumisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeps1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jeps1

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
4 007
0
36
Kertokaahan niitä hyviä ja huonoja kokemuksia rivari-asumisesta.

Meillä on tällä hetkellä aivan ihana rivari-koti, mutta naapurit... |O Tuntuu jotta ollaan muutettu keskelle parin eläkeläisen ylläpitämää kyttäysrintamaa.
Sen sijaan jotta tultaisiin kysymään asioista niin tehdään ihan omia päätelmiä ja sitten tiputellaan postilaatikkoon vain meidän perheelle osoitettuja lappuja. Olen kysynyt kahdelta muulta naapuriltamme ovatko he saaneet ao lappuja ja eivät ole.
Tässäpä oiva esimerkki...autotallin oven eteen oli kasattu tupakantumppeja...kyllä mieheni polttaa, mutta hän polttaa minisikareita joten L&M natsat eivät täsmää meihin...ja sitten tuli lappu jossa oli alleviivattuna jotta taloyhtiön pihalle ei saa levitellä roskia.
Tai sitten näitä saakelin kyttäämisiä...muutettiin uuteen kotiin ja päätin hieman poistaa minua häiritseviä kasveja meidän omalta takapihaltamme...no onhan se kiva kun naapureita tulee siihen tontinkupeeseen surkuttelemaan kuinka minä nyt ne puskat kaivan ylös ja kuin se edellinen asunnonhaltija oli niin kivasti pihan laittanut jne. Tarjosin puskia heille, mutta kukaan ei halunnut...sen sijaan jatkettiin sitä saakelin päivittelyä joka ei loppunut edes siihen kun sanoin jotta minä haluan tehdä pihasta oman näköiseni.
Toinen lapun arvoinen virheemme oli se, kun mieheni oli lasten kanssa itsekseen kotona ja muutamasta syystä johtuen hän joutui ajamaan auton etupihan puolelle ja unohti sitten auton yöksi etupihan reuna-alueelle jossa se ei tasan tarkkaan ollut kenenkään edessä tai kulkemisen esteenä. No lappuhan siitäkin sitten pätkähti...kysyin kahdelta muulta asukkaalta kenellä autot ovat todella useasti etupihan puolella asunnon kohdalla parkissa että saavatko he näitä lappuja...ei tule heille näitä lappuja ja olivat kovasti kummissaan mistä nyt tuulee. Ymmärtäisin paremmin tämän postilaatikkoon ilmestyneen lapun jos meidän automme olisi ollut useammin pihalla parkissa.

Ja sitten ihan yleinen marina...taloyhtiössä on käytössä hienot jätteenlajittelu-systeemit, mutta tuntuu ettei sitä välitetä käyttää oikein...esim biojäte-astiaan voi huoletta heittää normi muovipussissa pahvit jne.

Nyt pääsi jo täysin unohtumaan ne hyvät puolet...kyllä meinaan niitäkin on.

meillä on onneksi koko rivitaloalueella nuoria perheitä,kukaan ei ole silmätikkuna.Eläkeläisistä sain tarpeekseni edellisessä kodissa(kt),meidät suoranaisesti savustettiin ulos.

Ota yhteyttä isännöitsijään ja valita näistä valittajista... Totea, että asiassa alkaa olla jo henkisen taka-ajon maku, kun kaikesta tarpeettomasta tulee kirjallisia nootteja. Ovatko ne vain kirjeitä vai ihan virallisia valituksia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ota yhteyttä isännöitsijään ja valita näistä valittajista... Totea, että asiassa alkaa olla jo henkisen taka-ajon maku, kun kaikesta tarpeettomasta tulee kirjallisia nootteja. Ovatko ne vain kirjeitä vai ihan virallisia valituksia?

Ne laput joita meille tulee niin on aina olleet sellaisia kopioita taloyhtiön järjestyssäännöistä joista sitten aina se ns olennainen kohta on korostuskynällä tai alleviivaamalla otettu esille.

Olisi helppoa valittaa näistä valittajista jos he joskus edes laittaisivat nimensä johonkin...mutta kaikki tehdään ns kasvottomina.

Kyllä tässä alkaa olla jo sellainen fiilis et asunto lähtee myyntiin..tosin vuosi pitää vielä asua jotta ei menetetä vero-etua myyntivoiton suhteen. Asunto itsessään on todella kiva ja viihdytään siltä osin...mutta toi saakelin kyttääminen ja kyräily.
Ja tässä olen nyt katsonut myynnissä olevia asuntoja niin ei oikein näytä löytyvän edes kohtuuhinnan yläkanttiin osuville hinnoille. Ehkä meistä sitten vaan vois tulla talonrakentajia...jahka löydetään sopiva tontti.

no kupsahtaahan ne eläkeläiset teitä ennen! eli huolettomia aikoja on sit ainakin luvassa. ja tuosta autojen parkkeeraamista, ihan inhimillistä jos se siihen unohtuu, mutta hälytys ajoneuvoja(palo+ambulanssi) varten autoja ei saa pysäköidä asuntojen eteen eikä pihakäytäville

Alkuperäinen kirjoittaja lilli:
no kupsahtaahan ne eläkeläiset teitä ennen! eli huolettomia aikoja on sit ainakin luvassa. ja tuosta autojen parkkeeraamista, ihan inhimillistä jos se siihen unohtuu, mutta hälytys ajoneuvoja(palo+ambulanssi) varten autoja ei saa pysäköidä asuntojen eteen eikä pihakäytäville

Nimenomaan...meidän auto kun ei vaan ollut niin jotta se olisi voinut tukkia mitään hälyjen kulkureittiä tms vaan oli ihan oikeasti sivussa.

Ei varmaan kannata välittää mitään. Minä saattaisin sanoa, että otan isännöitsijään yhteyttä, kun tällaisia lappuja meille tulee, joihin ei edes nimeä osata laittaa. Ja että alan kokea ne jo henkilökohtaisena kiusaamisena, jota enää en viitsi pitkään sietää...

Tuosta pihanlaitosta olisin todennut vaan, etten ole elinikäistä sopimusta tehnyt minkään kasvin enkä puskan kanssa, ja että jos noin ihania ovat niin viekää ihmeessä mukananne - muussa tapauksessa jatkaisin nyt hommiani ihan ilman työnjohtajia, kiitos vaan :)

Oon monesti haaveillut, että muyydään tämä talo ja ostetaan tilalle velaton rivari, mutta ihan terveellistä on sitten aina tällaisialin ketjuja lukea. meistä nimittäin varmasti löytyisi ihan oikeaakin valitettavaa, jos sopivanlaiset naapurit kohdalle sattuisi :)

Kertokaahan niitä hyviä ja huonoja kokemuksia rivari-asumisesta.

Meillä on tällä hetkellä aivan ihana rivari-koti, mutta naapurit... |O Tuntuu jotta ollaan muutettu keskelle parin eläkeläisen ylläpitämää kyttäysrintamaa.
Sen sijaan jotta tultaisiin kysymään asioista niin tehdään ihan omia päätelmiä ja sitten tiputellaan postilaatikkoon vain meidän perheelle osoitettuja lappuja. Olen kysynyt kahdelta muulta naapuriltamme ovatko he saaneet ao lappuja ja eivät ole.
Tässäpä oiva esimerkki...autotallin oven eteen oli kasattu tupakantumppeja...kyllä mieheni polttaa, mutta hän polttaa minisikareita joten L&M natsat eivät täsmää meihin...ja sitten tuli lappu jossa oli alleviivattuna jotta taloyhtiön pihalle ei saa levitellä roskia.
Tai sitten näitä saakelin kyttäämisiä...muutettiin uuteen kotiin ja päätin hieman poistaa minua häiritseviä kasveja meidän omalta takapihaltamme...no onhan se kiva kun naapureita tulee siihen tontinkupeeseen surkuttelemaan kuinka minä nyt ne puskat kaivan ylös ja kuin se edellinen asunnonhaltija oli niin kivasti pihan laittanut jne. Tarjosin puskia heille, mutta kukaan ei halunnut...sen sijaan jatkettiin sitä saakelin päivittelyä joka ei loppunut edes siihen kun sanoin jotta minä haluan tehdä pihasta oman näköiseni.
Toinen lapun arvoinen virheemme oli se, kun mieheni oli lasten kanssa itsekseen kotona ja muutamasta syystä johtuen hän joutui ajamaan auton etupihan puolelle ja unohti sitten auton yöksi etupihan reuna-alueelle jossa se ei tasan tarkkaan ollut kenenkään edessä tai kulkemisen esteenä. No lappuhan siitäkin sitten pätkähti...kysyin kahdelta muulta asukkaalta kenellä autot ovat todella useasti etupihan puolella asunnon kohdalla parkissa että saavatko he näitä lappuja...ei tule heille näitä lappuja ja olivat kovasti kummissaan mistä nyt tuulee. Ymmärtäisin paremmin tämän postilaatikkoon ilmestyneen lapun jos meidän automme olisi ollut useammin pihalla parkissa.

Ja sitten ihan yleinen marina...taloyhtiössä on käytössä hienot jätteenlajittelu-systeemit, mutta tuntuu ettei sitä välitetä käyttää oikein...esim biojäte-astiaan voi huoletta heittää normi muovipussissa pahvit jne.

Nyt pääsi jo täysin unohtumaan ne hyvät puolet...kyllä meinaan niitäkin on.

vanhojen mummojen elämäää! Siis onko elämäää? Kytätään mitä muut tekee!

[QUOTE="sipsi";25035752]Ei varmaan kannata välittää mitään. Minä saattaisin sanoa, että otan isännöitsijään yhteyttä, kun tällaisia lappuja meille tulee, joihin ei edes nimeä osata laittaa. Ja että alan kokea ne jo henkilökohtaisena kiusaamisena, jota enää en viitsi pitkään sietää...

Tuosta pihanlaitosta olisin todennut vaan, etten ole elinikäistä sopimusta tehnyt minkään kasvin enkä puskan kanssa, ja että jos noin ihania ovat niin viekää ihmeessä mukananne - muussa tapauksessa jatkaisin nyt hommiani ihan ilman työnjohtajia, kiitos vaan :)

Oon monesti haaveillut, että muyydään tämä talo ja ostetaan tilalle velaton rivari, mutta ihan terveellistä on sitten aina tällaisialin ketjuja lukea. meistä nimittäin varmasti löytyisi ihan oikeaakin valitettavaa, jos sopivanlaiset naapurit kohdalle sattuisi :)[/QUOTE]

niin suosittelen muuttamista! tästä kylästä vaikka väkisin mummojen paratiisia! Asutaan neljän seinän sisällä jos joku jotian tekee jotain niiin juorutan ihan vitusti!!!!!! Onneks kuolette joskus tai joudutte johinkin.....vanhainkotiin!!!! Jos tältä kylältä löytyy niin vanhoja!

[QUOTE="vieras";25036020]niin suosittelen muuttamista! tästä kylästä vaikka väkisin mummojen paratiisia! Asutaan neljän seinän sisällä jos joku jotian tekee jotain niiin juorutan ihan vitusti!!!!!! Onneks kuolette joskus tai joudutte johinkin.....vanhainkotiin!!!! Jos tältä kylältä löytyy niin vanhoja![/QUOTE]

Nyt meni kyllä niin ohi kuin voi ja vihelsi vaan mennessään...

Mullakin vähän samantyyppisiä kokemuksia kuin aloittajalla, tosin ei noin usein toistuvaa valitusta, mutta valitusta kuitenkin. Asiat ovat sinällään olleet aika pieniä, joten en oo sellasten takia mieltäni varsinaisesti pahoittanut. Se, mikä mua henkilökohtaisesti häiritsee ja kummastuttaa on se, että kasvokkain ollaan niin mielin kielin, mutta selän takana selvästi jauhetaan niin paljon paskaa, että jätepuhdistamokin jää toiseksi. Valitukset esitettiin aina isännöitsijää välikätenä käyttäen, eikä tietenkään voinut suoraan tulla sanomaan, vaikka näennäisesti hyvää kaveria esitettiinkin. Loppuvaiheessa me ei oikein miehen kanssa tiedetty, että kehen sitä oikein luottaa ja uskoo, kun aina olivat hymy perseessä, eikä tuollaisesta vihamielisyydestä ollut sellaisina hetkinä kenessäkään merkkejä. Ehkä meidän vilkas (ja äänekäs) poika oli sit jollekin liikaa ja meidät piti sit savustaa pihalle mahd. pian. Muutettiin pois, ja tällä kertaa omaan taloon, niin ei ainakaan tarvitse seinänaapureita pelätä.

Kyllä mulle ainakin saa suoraan sanoa, ja arvostaisinkin sitä ihan suuresti. Mä en henk.koht. halua olla kenellekään häiriöksi tai vaivaksi, vaan perisuomalaiseen tapaan pyrin lähinnä olemaan mahdollisimman näkymätön.

Yhteistyössä