rintojen pienennysleikkauksen takia en voi imettää - muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anna

Vieras
Kun olin teiniiässä minulle tehtiin rintojen pienennysleikkaus. Tästä johuen mulle on suositeltu etten imettäisi sillä tulehdusriski on todennäköinen. Onko täällä muita joille on tehty tällainen leikkaus? Miten imettäminen on mennyt tai oletteko antaneet tuttelia heti alusta?

Alkuperäinen kirjoittaja Pohjantähdenalla:
Tehty teini-iässä tuommoinnen leikkaus :o *anteeksi,pahalla en tarkota,vaan ihmettelen*

Ap:n tapausta en sen kummemmin tiedä, mutta telkkarissa tuli joskus dokumentin poikanen missä kerrottiin teinitytöstä jolla oli aivan järkyttävän isot rinnat, siis oikeasti ISOT (en muista kuppikokoa, mutta ei todellakaan mikään F koko vielä riitä alkuunkaan). Hänelle tehtin rintojenpienennysleikkaus teini-iässä, katsottiin hyödyn olevan suurempi kun haitan.

Hei! Kiva että heti tuli vastauksia :) Ensinnäkin arvet ovat pienet ja niitä ei enää edes huomaa vaikka katsoo tarkasti. Ne ei ole koskaan häirinnyt minua mitenkään, en ole niitä hävennyt tai peittänyt. Tarkennan leikkaus tehtiin kuin olin 17 vuotias, olin todella hoikka ja rinnat jättiläismäiset. Ainakin 5 kertaa suuremmat kuin muilla saman ikäisillä. Selkä ja ryhti kärsi paljon ja tietysti itsetunto kun oli pakko pitää liikunnantunnilla 3 paria rintsikkaa ettei rinnat hyppis niin paljon. Kärsin paljon tästä enkä tiedä miksi rintani olivat niin isot. Kirurgi kehotti leikkaukseen ja puli kiloa poistettiin molemmista rinnoista eli aika paljon. Kirurgu myös sanoi etten luultavasti voi imettää kun poistettiin niin paljon. En tietenkään silloin ajatellut sitä asiaa. Kun melkein neljä vuotta sitten sain ensimmäisen lapsen minua kehotettiin antamaan pullomaitoa koska minulle tulisi paljon komplikaatioita (tulehduksia jne) jos yrittäisin imettää ja koska todennäköisesti olisi tullut lusikallisen verran maitoa eikä se olisi sen arvoista. Minna haluaisin tietää jos sinulla on omia kokemuksia rintojen pienennysleikkauksesta tai muusta vastaavasta. Kaikki kätiköt kaikissa paikoissa väittävät että kaikki voi imettää mutta tämä asia ei ole ollenkaan totta eikä se ole siitä kiinni ettenkö haluaisi. Olisi kiva jutella jonkun kanssa jolla on samanlaisia kokemuskia kuin minulla.

Mä haluaisin rintojen pienennysleikkaukseen... ekaksi pitää tietysti laihduttaa normaalipainoon ja katsoa miltä rinnat sitten näyttää. Mutta kyllä nuo sais olla puolet pienemmät!

Yhteistyössä