rintatulehdus voiko mennä itsestään ohi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
ilmeisesti sain tänään rintatulehduksen kun vauva söi huonosti koko päivän. kuume nousi yhtäkkiä 38, otin panadolia ja imetin loppuillan lähes joka tunti. nyt kuume on laskenut jo 36,5 ja rinta ei enää niin kipeä.

pitääkö vielä lääkäriin mennä vai voiko olla että tästä selvittiin kotikonstein? Voiko rintaan olla jäänyt jotain vaikka kuume laski?

Onko kipeä, musta, kova? Siinä tapauksessa menisin lääkäriin. Jos kipu hellittänyt, rinta pehmennyt ja maitoa tulee normaalisti, niin tukos on auennut eikä tarvitse lääkettä.

Mä hain ekasta tulehduksesta kuurin, ja lääkäri kertoi mitä olisi pitänyt tehdä heti ensioireiden ilmettyä, kaks seuraavaa kertaa selvisin kotikonstein.

tällä hetkellä on pehmeä ja maitoa tuli normaalisti kun vauva imi. hieman aran tuntuinen iho rinnan sivuilta. minun on ollut pakko käyttää rintakumeja kun vauva ei saa muuten otetta, ei kai tästä ole haittaa rinnan tyhjentämisessä kun kuitenkin kumin kanssakin saa maitoa?

[QUOTE="apua";23474724]tällä hetkellä on pehmeä ja maitoa tuli normaalisti kun vauva imi. hieman aran tuntuinen iho rinnan sivuilta. minun on ollut pakko käyttää rintakumeja kun vauva ei saa muuten otetta, ei kai tästä ole haittaa rinnan tyhjentämisessä kun kuitenkin kumin kanssakin saa maitoa?[/QUOTE]

Mä oon käsittänyt, että se rintakumi nimenomaan lisää riskiä saada rintatulehdus, koska se rinta ei sen takia koskaan tuu kunnolla tyhjäksi. Mä ainakin sain ekat rintatulehdukset vasta kuopuksesta, jonka kanssa jouduin rintakumia käyttämään.

Kotikonstein oon selvinnyt kyllä joka kerrasta.

Mulla esikoisen kanssa kuume nousi jopa 40 asteeseen ja rinta oli niin kipeä, että ihan itkin kun imetin. Väkisin sen kuitenkin tein ja tulehdus meni itsestään ohi, seuraavana päivä oli kuume jo laskenut eikä rintakaan ollut enää niin arka. Eli mun näkemys on, että voi mennä kotihoidola ohi mutta en toki ole lääkäri :)

olen nyt ahkerasti syöttänyt koko yön, enää ei ole tullut kuumetta, mutta edelleen rinnan sivut hieman arat aina syöttöjen välillä..äh mitähän tässä nyt tekisi..?

Yhteistyössä