Rintatulehdus, milloin lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselevä..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselevä..

Vieras
Elikäs oon onnistunut saamaan näköjään rintatulehduksen tai ainaki alkavan sellaisen. Oireet alkoi toissailtana. Rinnat aristaa ja kuumottaa ja kuume nousi yhtäkkiä 38,7 asteeseen. Nyt oon sit imettänyt paljon ja ollut kuumassa suihkussa jne.. Näitä kotikonsteja yleensäkin tehnyt. Mietin vaan että kuinka kauan voin hoitaa vielä tulehdusta kotona ja milloin pitää mennä hakemaan antibioottikuuri? Luulin siis että oli menossa jo ohi, ku eilinen päivä aamun jälkeen oli lähestulkoon kuumeeton. Kuitenkin illalla nousikin kuume vielä yli 38 asteeseen. Nyt äsken mittasin niin oli 37,7 astetta. Rinnat ei älyttömän kipeät ole. Ainoastaan jos painaa tietystä kohdasta. Mutta siis milloin lääkäriin pakko mennä? Mulla siis hieman hankala päästä sinne kahden lapsen kanssa, niin siksi kyselen..

Ok, pitänee varmaan sit soitella. Tuota mitä muuten voi aiheutua, jos rintatulehdus pitkittyy? Oon ihan pihalla tästä ku esikoisen kohdalla ei ollut mitään tällaisia ongelmia. Nyt toinen lapsi on kuukauden ikäinen ja heti tuli tulehdus..

Pahimmillaan voi mennä paiseeksi.. mutta jos saisit vielä kotikonstein oloa helpotettua, mullakin oli tämän viimeisimmän kanssa ihan kamala olo, kun maitoa oli niin paljon ja patteja oli kainaloissakin. Soita huomenna, neuvolassa osataan varmasti sanoa onko aihetta mennä lääkäriin.

Kiitokset vastauksesta! :) Soitin tuossa äskettäin neuvolaan, mutta eipä ne siellä paljoa enempää osanneet sanoa. Lähinnä vaan että mennä päivystykseen, jos ei ala ohi menemään.. Noh, pitänee kai sitten sinne pivystykseen soitella. Tympee vaan lähtee kahden alle kaksivuotiaan kans sinne, ku yleensä siellä menee monta tuntia :/ En siis näillä näkymin onnistu hoitajaakaan saamaan.

Suositus on että jos oireet ei ala helpottaa 24h kuluessa kannattaa mennä lääkäriin. Lämpimällä ei kannata hautoa ihan älyttömästi, se voi lisätä bakteerien kasvua ja lisätä kudosturvotusta. Mieluummin kylmäpussia ja juuri ennen imetystä lämmittää rinta vaikka hiustenkuivaajalla.

Yhteistyössä