Rintaranka ihan jumissa. mitä ensiavuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lak

Vieras
Jouduin olemaan monta päivää sairaalassa. siellä maatessa näköjään menny rintaranka ihan lukkoon. on meinaan ihan järkyn kipeä, säteilee vielä kylkiin ja rintakehälle. mitä ensiavuksi? lihas relaksantteja on, samoin panacodia edellisen leikkauksen jäljiltä. mitä uskallan ottaa, vai riittääkö burana?
huomenna yrittää saada aikaa omt fysioterapiaan.

Rullaa pyyhe itelle sopivan kokoiseksi ja laita se lapaluiden väliin. Ite siis selälleen joko sängylle tai lattialle sen pyyhkeen päälle. JOs kärsii niin kääntele itteä kyljeltä toiselle.
toinen on hieronta. Käske miehen hieroa tuosta rintalastan molemmilta puolin. Keskeltä ulospäin.

käy selälleen kädet sivuille levälleen.Kierrä varovasti kroppaa lantiosta alaspäin puolelta toiselle,yläkroppa pysyy siis samassa asennossa koko ajan.Pienet naksahdukset kertovat että lukko on auennut :)

Selkää voi myös rullata varovasti selkä pyöreänä varpaita kohti ja siitä ylöspäin myös selkä pyöreänä, ikään kuin nikama nikamalta rullaten. Hengitys mukaan tähän. Myös se auttaa, kun nostat käden suorana eteenpäin, tartut toisella kädellä suoran käden kyynärpäästä kiinni ja lähdet varovasti vetämään suoraa kättä kohti vastakkaisen käden olkapäätä. Hitaasti ja rauhallisesti venyttäen.

Lattialle selälleen, polvet koukkuun, jalkapohjat lattiaan. Kädet kämmenpuoli ylöspäin vartalon sivuille . Sieltä hivutat lattiaa pitkin käsiä pään päällle ja alas. Mulla poksuu koko matkan lukkoja auki kun teen tota. Mieluummin vielä kuuma, rentouttava suihku alle.

Niin ja tähän lisättäköön että ranne leikattu ja sillä ei saisi kiertoliikettä vielä viikkoon tehdä. tuota pesky pixien kikkaa kokeilin toiseen käteen ja tuntu ihan hyvältä, mutta toisin päin ei voi tehdä.

Mulla oikeesti hirveet kivut, miten voi yks selkä aiheuttaa tämmöistä?

Mulla yleensä auttaa tuon selän naksauttaminen selällään maaten siten että vasemmalla kädellä vedän oikeaa polvea kohti vasenta kainaloa. Muutama vuosi sitten oli niin pahasti lukossa että menin naprapaatille joka ihan pienillä painalluksilla sai kivun pois.

fysiossa neuvottiin just se että pyyhe rullalle selän alle, suurinpiirtein ritsikoiden kohdalle ja kädet sitten suoriksi pään päälle ja siinä sitten makaat niin kauan kuin pystyt.

Mulla on auttanu se että on "roikkunu" ovessa siinä kulmassa. Ja sit toinen vielä parempi on se että roikkuu kepin tai vaikka pitkän lastan varassa kun se on lattialla ja ja laittaa sen noin metrin päähän eteen ja sit ottaa käsillä kiinni ja laskee selän eteenpäin notkolle ja relaa niin että kädet on siellä kepin päässä.

Yhteistyössä