Rintarangan fasettilukko tai tukiperäistä jumitusta

  • Viestiketjun aloittaja Fasetti
  • Ensimmäinen viesti
äiti vm.65
minulla on ollut kroonista niska ja hartiakipua noin vuoden.kaikki hoidot ja kiropraktikot ja kipu ja masennuslääkkeet ja jumppa kotona on kokeiltu. ja tuntuu että kipu on vain pahempi ja lääkkeistä tulee sivuoireita ja painajaisia. magneettikuvassa todettiin luista reunakerrostumaa ja nikamien välit hieman pullottavat mutta ei paina ydintä, säryn pitäisi kuulemma helpottaa kun ranka iän myötä jäykistyy. ei paljon lohduta ja lääkkeet eivät kipua poista. olen työtön siivooja, mitä nyt sijaisuuksia silloin tällöin, ei vakituista paikkaa ikinä tulekaan. lääkäri sanoi että työntekoa pitäisi mennä kokeilemaan. tiedän kyllä että työpäivän jälkeen vasta särkee. onko tämä nyt sitten loppu elämä tällaista kokeilua.
 
Tapsa52
Minulla on ollut 8 vuotta sitten tapahtuneen kolarin jälkeen jatkuvasti sama vaiva. Kivut ovat tosi kovat ja säteilevät käsiin ja rinnan etupuolelle. Henkeä ei saa ja hien lyö päälle. Olen ollut useasti päivystyspolilla kovan kivun vuoksi joka vaikuttaa sydänperäiseltä. Vastaus kuitenkin on ollut, että ei sydänperäistä kunnes marraskuun lopulla 2009 lääkäri ilmoittikin, että nyt on vakava tilanne-sydänkohtaus. Seerumi arvo oli 7,3. Suoraan varjoaine kuvaukseen jossa todettiin, että tosi pahat tukokset ja pallolaajennusta ei tehdä, Kahden päivän päästä tehtiin neljän suonen ohitusleikkaus. Samat kivut jatkuvat edelleenkin ja koskaan ei tiedä onko sydänperäistä vai ei. Varmuuden vuoksi laittavat päivystyksessä nitrotipan kunnes saavat labratulokset. Viimeiset tulokset ovat olleet että ei sydänperäistä. Todella invalisoiva vaiva.
 
so . -
On ollut vuosia.

Kävin fysioterapiassa ja OMT-fysioterapiassa, vahvistin lihaksia jne mutta mikään ei auttanut. Ongelmat loppuivat vasta kun vaihdoin työpaikkaa: stressi ja kuormitus vähenivät. Stressillä oli yllättävän suuri vaikutus; stressaantuneena helposti jännittää lihaksia ja työskentelee huonoissa asennoissa, jolloin fasettilukko syntyy herkemmin.

Juuri näin! Lähdin työpaikalta ja pikkuhiljaa on alkanut helpottaa, olosuhteet olivat jo sietämättömät, niin fyysisesti kuin henkisestikkin. Toipuminen on kestänyt jo puoli vuotta ja vielä puoli vuotta menee varmasti. Miten sitä voikin olla niin masokisti ettei tajunnut lähteä ennemmin pois. Kai sitä pelkä työttömyyttä niin paljon ja epäonnistumista, vaikka eihän lopareiden ottaminen sitä ole.
 
"sone"
Samoja oireita löytyy! Kovasta rasituksesta ja lihasjännityksestä tullut jatkuvasti lukkoja. Hengitysvaikeudet ja puutumiset jokapuolella ym kivat oireet. Lopulta nämä laukaisivat paniikkihäiriön! Kipu ja vaivat jatkuivat pitkään eikä niille löytynyt selitystä, sitten tuli pelko ja lopulta ahdistus joka pahimmillaan muuttui paniikkihäiriöksi. Ihan hirveää.
 
"aaa"
Pyörällä ajaessa todellakin voi tulla huonoa oloa. Itsellä ainakin pitkään käsien puutumista pyörällä ajaessa ja rintaranka + niskatkin menneet todella pahasti jumiin muutaman kerran jonka seurauksena myös huimausta, kasvojen puutumista, yleistä huonoa oloa ja myöskin rytmihäiriön tunnetta toisinaan. Hengenahdistusta myös toisinaan esiintyy etenkin rasituksen jälkeen, vaikkei mitään astmaa ole todettu. Asiaa hieman auttoi ohjaustangon nostaminen ylös (vähän kuin mummon pyörässa), mutta kyllä pyöräily on selkävaivaiselle vihoviimeinen harrastusmuoto.. näin jo hierojatkin sanoneet useaan kertaan. Sauvakävelyn ainakin olen nykyisin todennut melko tehokkaaksi ja tämän jälkeen hyvät venytykset.

Elä hauku koko lajia. maantieajo vetää varmasti ainakin tottumattoman yläkropan ihan jumiin.Tekninen maastoajo, pyörällä jossa on korkea ajoasento on pirunhyvää jumppaa yläkropalle ainakin mulla.Pitkiä treenejä kannattaa välttää,mutta treenitunnit ja kilsat tuppaa menemään tässä lajissa lähes joka harrastajalla överiks.
 
osteopaatti
on henkilö, joka asettelee kehonne parempaan kuntoon. Mitkään vippaskonstilla niksauttajat eivät tee hyvää jälkeä. Kysykää tuttaviltanne luotettavaa osteopaattia paikkakunnaltanne.
 
toimistotyössä
Mulla on ollut tosi kauan tunne mikä tuntuu kuin rinta jumittuisi, ottaisi niin kuin sydämestä , tunne tulee useimmiten juuri esim. kenkien sitomisessa tms. koukkuasennossa. Minulla on todettu skolioosi -selän 7 nikamassa on juuriaukon ahtautuma joten sieltähän se jumitus tulee. Myös muuta niskahartiaseudun vaivaa on ollut, huimausta ja käsien puutuminen.
 
vierailija
Minulla ollut rinrarangan fasettilukko n.vuodenverran.Joudun käymään urheiluhierojalla vähintään kerranviikossa..kalliiksi tulee mut eipähän ole vaihtoehtoja.Mulla on kaikki noi oireet:sydänoireet,käsienpuutumiset,rytmihäiriöt ja nyt tullut uusi vaiva että välilllä on niin pirun vaikea hengittää varsinkin yöllä..äärimmäisen pelottavaa vielää..vittumainen vaiva muuta en voi sanoa..kaikki pallojutut yrittäny tehdä mut hierojakin sanoi että mulla niitä ei itse auki saa:(
Onko ollut eteisvärinä kohtauksia? Mulla on en tiedä mikä on. Pelottaa
 

Yhteistyössä