Rikkaille maksettavat lapsilisät?puolisoiden päivärahat?

• Viestiketjun aloittaja "ihmetys"
  • Ensimmäinen viesti
Tasa-arvoa
Alkuperäinen kirjoittaja kysympähän vaan;29000562:
esim vanhustenhoito tarvitsisi näitä euroja pikkusen kipeemmin kuin nämä hyvä tuloiset omaan napaan tuijottelijat.
Tottakai sairaat ja lapset ja koulut ja vanhukset tarvitsee euroja. Kuten köyhät ja kuten rikkaatkin. On kohtuutonta vaatia että 50% lähestyvän veroprosentin maksajat ja muutkin veroja maksavat eivät saisi mitään vastinetta rahoilleen...Isoimmat tuet lienevät saavan ne, jotka eivät osallistu milllään lailla niiden rahoittamiseen.

laskekaapa uusiks
Tottakai sairaat ja lapset ja koulut ja vanhukset tarvitsee euroja. Kuten köyhät ja kuten rikkaatkin. On kohtuutonta vaatia että 50% lähestyvän veroprosentin maksajat ja muutkin veroja maksavat eivät saisi mitään vastinetta rahoilleen...Isoimmat tuet lienevät saavan ne, jotka eivät osallistu milllään lailla niiden rahoittamiseen.
just ja entäpä ne lapsettomien vastineet..entäpä ne vanhusten vastineet.ihan samanlaisia vastineita on muutkin veronmaksajat ansainneet. oletko miettinyt miltä tuntuu lapsettomien maksaa hirveitä veroja joista hyötyy enimmäkseen lapsiperheet päivähoidon,terveydenhuollon,neuvoloiden,koulujen ym muodossa tämän lisäksi vaaditaan vielä ylimääräistä rahaa lapsilisien muodossa.kyllä on taas pokkaa joillakin!

"Vieras"
Mitkä päivärahat? Väärin jos tuollaisia maksetaan jonkun puolisolle, vaikkei tämä puoliso itse osallistu työhön? Ihan eri asia on leskeneläke, varsinkin iäkkäille tai sairaill leskille elinehto kirjaimellisesti.

jt
[QUOTE="Vieras";29001002]Mitkä päivärahat? Väärin jos tuollaisia maksetaan jonkun puolisolle, vaikkei tämä puoliso itse osallistu työhön? Ihan eri asia on leskeneläke, varsinkin iäkkäille tai sairaill leskille elinehto kirjaimellisesti.[/QUOTE]

työttömälle puolisolle maksetaan päivärahaa vaikka perheen tulot olisivat miljoonan kuukaudessa.

"vieras"
tällä hetkellä jo verotus sekä tukien maksaminen tulojen mukaan aiheuttaa sen, että on rahallisesti suunnilleen sama, onko ihminen tekemättä mitään, pienipalkkaisessa työssä tai keskituloinen.

Kotona oleva saa tukia saman verran kuin pienituloinen palkkaa, pienituloinen taas tienaa tukien kanssa yhteensä saman verran kuin mitä keskituloinen kun ottaa huomioon että keskituloiselta verottaja vie palkasta sen 38% samantien.

Ja ihan oikeasti, jonkun verran vaatii myös elämänhallintakykyä tulla toimeen suomessa, täällä kun pelkkien tukien varassakin elää oikein hyvin eikä todellakaan tarvitse kituutella leipäjonossa jos osaa vähän miettiä mitä tekee. Tuet ovat sen verran hyviä. Niille ihmisille joille se elämänhallinta tuottaa ongelmia, sillä ei ole juurikaan v'liä saako kuukaudessa rahaa tonnin vai kolme tonnia kun joka tapauksessa se tilin saldo on nollassa viikkoa ennen seuraavaa rahantulopäivää.

Suurin osa suomen köyhistä ei ole varsinaisesti köyhiä vaan kyse on siitä miten ne rahansa käyttää ja elämänsä järjestää. Moni voisi tehdä sille omalle tilanteelleen jotakin mutta kun ei satu huvittamaan. Johonkin on hävinnyt monilta kokonaan vastuun kantaminen omasta elämästään ja pidetään itsestäänselvyytenä että yhteiskunnan kuuluu maksaa kaikki.

valitettavasti se yhteiskunta, jolle nämä tukien varassa elävät jatkuvasti jaksavat motkottaa siitä kuinka joku toinen (työssäkäyvä) saa enemmän rahaa, ei pysty eikä halua loputtomiin kustantaa tätä mulle kaikki heti koska mä haluun ja mulla on oikeus- asennetta.
Suurin osa siitä yhteiskunnasta ja "rikkaista" kun on ihmisiä jotka uhraavat suurimman osan hereilläoloajastaan johonkin ihan tavalliseen työhön ja maksavat siitä veroja lopputuloksena se, että tuntikausien vapaa-ajan menetys hyödyttää muutamien satasten verran enemmän kuin se, että istuisi päivät pitkät kotona nostellen kaikkia mahdollisia tukia ja tehden sitä mitä työssäkäydessä tehdään lomalla.

"vieras"
jos tienaa viiden tonnin verran, maksaa siitä veroja päälle pari tonnia ja sen jälkeen tonnin asumiskuluja ja viitisen sataa päivähoitomaksuja jotta pääsee sinne töihin, käteen jää suorastaan ruhtinaallisesti millä mällätä?

Oikeasti, paperilla suurituloinen on maksanut jo niin paljon veroja työuransa aikana että työttömäksi jäädessä on sen lapsilisän ja työttömyyskorvauksensa maksanut. Koko ikänsä työttömänä ollut lottovoittaja taas asia erikseen :D

• Tykkää
Reactions: Millenia
voi taas
[QUOTE="Purppura";29001208]Ei vaan sitä, että kun sitten ole vanhainkodissa ne kaikki hoitajat ovat jonkun lapsia.
Ellei joku olisi tehnyt lapsia, ei sulla olisi ketään hoitamassa.[/QUOTE]

ja lasten teko sun mielestä loppuu siihen jos hyvätuloisilta otetaan lapsilisit pois? ja vaikka loppuisi niin tuleehan niitä ahterin pesijöitä ulkomailta,just kiintiöitä vielä lisättiin.

näin se on
just ja entäpä ne lapsettomien vastineet..entäpä ne vanhusten vastineet.ihan samanlaisia vastineita on muutkin veronmaksajat ansainneet. oletko miettinyt miltä tuntuu lapsettomien maksaa hirveitä veroja joista hyötyy enimmäkseen lapsiperheet päivähoidon,terveydenhuollon,neuvoloiden,koulujen ym muodossa tämän lisäksi vaaditaan vielä ylimääräistä rahaa lapsilisien muodossa.kyllä on taas pokkaa joillakin!
Jokainen meistä on joskus ollut lapsi eli ihan samantavalla jokainen meistä pääsee osalliseksi lapsilisistä, päivähoidosta, koulutuksesta, neuvoloista ja terveydenhuollosta.

Realismin siemen
ja lasten teko sun mielestä loppuu siihen jos hyvätuloisilta otetaan lapsilisit pois? ja vaikka loppuisi niin tuleehan niitä ahterin pesijöitä ulkomailta,just kiintiöitä vielä lisättiin.
Voi kuule, jos suomalaiset ei itse lisäänny, niin luuletko, että ulkomailta tullut aktiiviväestö on kovin kiinnostunut siitä, miten sukupuuttoon kuolevan kantaväestön seniorit hoidetaan? Taitaisivat saada hoitaa otse itsensä hautaankin. Kyllä ainoa turva on oman kansa uudessa sukupolvessa.

puurot&vellit sekaisin
onko joku tässä ketjussa ollut tappamassa lapset ja kieltänyt lisääntymisen vai mistä te oikeen juttunne kehitätte? hyvä tulosten lapsilisistäkö on suomalaisten lisääntyminen kiinni?

onko joku tässä ketjussa ollut tappamassa lapset ja kieltänyt lisääntymisen vai mistä te oikeen juttunne kehitätte? hyvä tulosten lapsilisistäkö on suomalaisten lisääntyminen kiinni?
Kyllä. Ehdotettiinhan tässä jos sitä, että äitiyspäivärahatkin pois hyvätuloisilta perheiltä. Tällaiset muutokset tekisivät hyvätuloisten ja/tai työssäkäyvien vanhempien lisääntymisestä taas pykälän hankalampaa, ja nämä ovat juuri niitä henkilöitä, jotka muutenkin täällä lisääntyvät yhä vähemmän ja vähemmän. Jos haluat, että tulevaisuudessa on vain sossun tuella elävät lisääntyjät ja hyvin toimeentulevat lapsettomat, niin ihan vapaasti, viedään työssäkäyviltä kaikki lapsiin liittyvät helpotukset pois. Itse uskoisin, että tämän tyyppinen jako ei toimi taloudellisesti eikä todellakaan toimi ihmisten hyvinvoinnin kannalta.

En pysty edes ymmärtämään minkälainen kateus täytyy sielua kaivaa, että vakipaikastaan vanhempainvapaalle yhdeksäksi kuukaudeksi jäävä äiti ei saisi hänen mielestään saada vanhempainrahaa. Siitä vain talot myyntiin ja kaupungin vuokrakaksioon asumaan jos haluaa lapsen tehdä?

Rahaa voi tosiaankin säästää ilman että tarvitsee alkaa nyhtää keskituloisilta niitä viimeisiä perhehelpotuksia ja itsenäisyyden rippeitä.

"vieras"
Rahaa voi tosiaankin säästää ilman että tarvitsee alkaa nyhtää keskituloisilta niitä viimeisiä perhehelpotuksia ja itsenäisyyden rippeitä.
ihan totta :|
Keskituloisena kun raivostuttaa tukien varassa elävien jatkuva mussutus siitä kuinka tuet ovat liian pieniä ja kuinka keskituloisille ei pitäisi maksaa yhtään mistään mitään, ei edes lapsilisää.
minulle pelkkä töihin pääseminen maksaa lähes viisisataa euroa kuukaudessa päivähoitomaksujen muodossa ja asumiseen menee tonni. Mitään tukia on turha kuvitellakaan saavansa. Useimmat vähävaraisemmat saavat asumistukea ja ilmaisen tai halvan päivähoidon joten käytännössä se, mitä mina saan palkkaana, tulee toisille tukina. Minä tienasin loppupeleissä oikeastaan ihan yhtä hyvin olemalla kotona hoitamassa lapsia.
Verotus vie palkasta melkein puolet.

-
[QUOTE="vieras";29002337]ihan totta :|
Keskituloisena kun raivostuttaa tukien varassa elävien jatkuva mussutus siitä kuinka tuet ovat liian pieniä ja kuinka keskituloisille ei pitäisi maksaa yhtään mistään mitään, ei edes lapsilisää.
minulle pelkkä töihin pääseminen maksaa lähes viisisataa euroa kuukaudessa päivähoitomaksujen muodossa ja asumiseen menee tonni. Mitään tukia on turha kuvitellakaan saavansa. Useimmat vähävaraisemmat saavat asumistukea ja ilmaisen tai halvan päivähoidon joten käytännössä se, mitä mina saan palkkaana, tulee toisille tukina. Minä tienasin loppupeleissä oikeastaan ihan yhtä hyvin olemalla kotona hoitamassa lapsia.
Verotus vie palkasta melkein puolet.[/QUOTE]

I know... yritäppä vaan saada tukien varassa elävän tajuamaan toi.
Se on oikeasti huvittavaa, että töissä käyminen maksaa jo sen verran, ettei rahaa keskituloiselle jää loppujen lopuksi paljoakaan enempää, kuin tuilla elävälle perheelle. Toki sitä pystyy maksamaan asuntolainaa ja kartuttamaan vähän omaisuuttaan, mutta, se raha, joka kaikkien kulujen jälkeen jää käteen, ei juurikaan ole suurempi, kuin toimeentulotuen asiakkaalla.
Juurikin siitä syystä mua voi sitten korpea ihan älyttömästi niiden mussustus siitä, miten verorahoista pitäisi irrota vähän parempi siivu heille.

"piste"
jos järkevästi ajatellaan niin yhteiskunnan pitäisi tukea just sen verran että kaikilla pysyy katto päänpäällä ja ruokaa pöydässsä jos itse ei siitä työllänsä voi huolehtia.Luulen että verotustakin voisi helpottaa jos KAIKKI ylimääräiset tuet poistettaisiin ja kas näin ihmiset eläisivät työnteolla.
Lapsiperheet kuluttavat paljon esim terveydenhuoltoa ja päivähoidon kustannukset ovat järkyttävät näiden asioiden valossa nykysysteemin lapsilisät ym etuudet lapsiperheille ovat väärin koko kansan työväestöä ajatellen.

Suomessahan tuetaankin juuri ja juuri sen verran, että katto pysyy pään päällä ja on mahdollisuus ostaa ruokaa, maksaa sähkö, vesi ja terveydenhuolto. Siihen se sitten jää, ja hyvä niin. Nämä katetaan nimenomaan tarveharkintaisilla etuuksilla, joiden saamiseksi tietyt edellytykset tulee täyttyä.

Mutta. lLapsilisä on universaalietuus, eli jokaiselle samansuuruinen, riippumatta tulotasosta. Lapsilisän tehtävänä ei ole tasata tuloeroja. Toinen lapsiin liittyvä universaalietuus on äitiyspakkaus.

Mielestäni vastavetona olisi ihan aiheellista virittää keskustelua siitä, että toimeentulotukea pitäisi leikata työkykyisiltä ihmisiltä. Alemman tuloluokan edustajien ja tuensaajien keskuudessa elävä mentaliteetti "mtä kaikkia tukia minulle kuuluu ja mihin minulla on oikeus" on tyrmistyttävää. Miettikääpä, mitä yhteiskunnallisia velvotteita teillä on toisia kohtaan? Kukaan ei kysy minulta, haluanko maksaa teidän elämänne. Niin se vain kuitenkin menee, ja siinä kontekstissa kaksi lapsille suunnattua universaalietuutta ovat kärpäsen paska suhteessa kokonaisuuteen. Kyse onkin periaatteesta, ja kerrankin myös meillä veronmaksajilla on oikeus sanoa, että lapsilisä kuuluu meille. Aivan yhtä oikeutetusti kuin työttömälle yksinhuoltajallekin.

Yhteistyössä