ot
# 100 eikös tässä puhuta hyvä tuloisten puolisoiden oikeudesta nostaa päivärahaa ja hyvä tuloisten lapsilisistä.
Kateellisia? jos vastakkain laitetaan säästöt otetaan köyhiltä vs otetaan rikkailta niin ei pitäisi kenelläkään olla epäselvää kummalta otetaan.Mutta kun tämä oma napa yhteiskunta ei pätkääkään ajattele mitään muuta kuin omaa lopmpakkoa.sinä itse olet niitä ihmisiä joille pitäisi tipahtaa yhteiskunnalta rahaa vaikka et sitä tarvitse edes!Alkuperäinen kirjoittaja Hyvätuloinen äiti;28994283:Niin että minun pitää maksaa sinun elämisestäsi maksamallani verorahoilla? Verorahoistahan se yhteiskunta saa tulonsa. Maksan niin paljon veroja, etten koe yhtään huonoa omaatuntoa siitä että saamme äitiys- tai vanheimpainrahaa (määrällisesti enemmän, prosentuaalisesti tuloihin nähden vähemmän) tai lapsilisät. Minähän ne olen tavallaan aiemmin veroillani maksanut. Ja kyllä, miehen tuloilla emme voisi huolehtia lainan lyhennyksistä ja tuoda ruokaa pöytään, taloutemme tarvitsevat kahdet tulot tai sitten vain minun tuloni.
Edelleen muistuttaisin, että halutessaan Suomessa voi kouluttautua ja sitä kautta ansaita vaikka ei olekaan kultalusikka suussa syntynyt. Ärsyttää ihmiset joille kaikki vain pitäisi tipahtaa yhteiskunnalta eteen ja sitten ollaan kateellisia hyvätuloisille. Kyllä eri palkka kuuluu koulutuksen ja työn vaativuuden mukaan ja sitä myötä tuloeroja tulee. Jos tuloeroa ei tulisi, ei myöskään kannattaisi lainalla kouluttautua.
Kerro vielä, että tuista maksetaan enemmän veroja kuin monen palkasta. Tää "Maksetaan tuistakin veroja" on kyllä palstaperustelujen aatelia.Voi verojen verot.jokainen niitä veroja maksaa ja kaikista viisainta olisi ottaa ne säästö eurot sellaisilta jotka ei niitä yhteiskunnan euroja jokapäiväiseen leipään tarvitse.
Samalla tavalla kansalaispalkka lisäisi kansalaisten yhdenvertaisuutta.Nimenomaan siten, että lapsilisää saa ihan jokainen ipana eurolleen samalla kaavalla tässä maassa. On täysin vanhemmista sitten kiinni, millä tavoin ja koska lapsi siitä rahasta hyötyy. Ei ole KELA:n vika, että jollakin on varaa säästää niitä lasten tulevaisuutta varten ja toisilla ei. Eli nimenomaan valtio suhtautuu äärimmäisen tasapuolisesti jos ei ajatella siten, että valtiolla olisi jokin elatusvelvollisuus. Jokainen saa saman summan ja käyttää sen parhaaksi katsomallaan tavalla.
Lapsilisähän on mimensä mukaisesti lisä, jolla tuetaan lapsia. Joku ostaa sillä heti lapsilisäpäivänä siideriä ja röökiä, toinen ostaa sillä perheelleen ruokaa, kolmas antaa sen teinilleen käteen ja neljäs laittaa tilille lapsen tulevaisuutta varten. Kyllä tästä porukasta eniten vituttaa ne vanhemmat, jotka käyttävät lapsilisän omiin menoihinsa kuten viinaan ja röökiin. Heiltä sen lapsilisän ensimmäisenä ottaisin pois.
Mitäs opiskelit! Ihan omaa syytä moinen opintolainaAlkuperäinen kirjoittaja Hyvätuloinen äiti;28995315:Mutta tämähän on hauskaa, kun en ilmeisesti olisi oikeutettu teidän mielestänne edes äitiys- tai vanhempainpäivärahaan. Menkää nyt itseenne... Ei Suomessa hyvätuloinen tienaa verojen jälkeen niin paljon että lainojen (talo, opinto) ym kohtuullisten menojen jälkeen vois laittaa sivuun niin paljon että vois olla 10kk tekemättä töitä!
No mitä niiltä köyhiltä viedään? Kerro nyt!Alkuperäinen kirjoittaja yöks;28995477:Palstan mielipide on näköjään että on parempi viedä niiltä köyhiltä kuin että käytäisiin hyvä tuloisten kukkarolla.Tämähän ei sinänsä mikään yllätys ole kun nykymaailmaa katselee.Ihmettelen vaan suuresti missä ne tyypit jotka käy muissa ttt keskusteluissa jeesustelemassa että kaikkien pitää jostain luopua yhteiskunnan hyväksi.
Aika helvetin kaks naamaista toimintaa että köyhien ja toimeentulotukia saavien olisi pakko luopua siitä viimeisestä laipäpalasta,kun sillä aikaa rikkaat puolisot nostaa yhteiskunnalta shoppialu rahaa.
Niin, mitä nyt ollaan viemässä? Useampaan kertaa tässä jankattu kuinka rikkaat oikein silmät kiiluen ovat käymässä köyhien kukkarolla, mutta mitä sieltä nyt ollaan viemässä?Alkuperäinen kirjoittaja yöks;28995477:Palstan mielipide on näköjään että on parempi viedä niiltä köyhiltä kuin että käytäisiin hyvä tuloisten kukkarolla.
no voi jumalauta vähän väliä väläytellään erinäisissä keskusteluissa/uutisissa, että tukia on leikattava!Alkuperäinen kirjoittaja siis mitä;28995494:No mitä niiltä köyhiltä viedään? Kerro nyt!
Ja absurdimmaksi vaan menee. Viisi sivua siitä kuinka kaikki ollaan viemässä ja sitten et pysty kuitenkaan mainitsemaan yhtään tukea, jota ollaan leikkaamassa.no voi jumalauta vähän väliä väläytellään erinäisissä keskusteluissa/uutisissa, että tukia on leikattava!
"Kunnille esitetään perustoimeentulotuen kustannuksiin 332,4 miljoonaa euroa valtionosuutta, mikä on 13 miljoonaa euroa vähemmän kuin tänä vuonna." (Sosiaali- ja terveysministeriön talousarvioesitys vuodelle 2014)Ja absurdimmaksi vaan menee. Viisi sivua siitä kuinka kaikki ollaan viemässä ja sitten et pysty kuitenkaan mainitsemaan yhtään tukea, jota ollaan leikkaamassa.
Hienosti osasit tuosta esityksestä poimia ainoan heikennyksen. Mutta kiitos kun teit tälle vänkääjälle palveluksen."Kunnille esitetään perustoimeentulotuen kustannuksiin 332,4 miljoonaa euroa valtionosuutta, mikä on 13 miljoonaa euroa vähemmän kuin tänä vuonna." (Sosiaali- ja terveysministeriön talousarvioesitys vuodelle 2014)
mistähän se tämä otetaan jos ei niiltä köyhiltä, onko ansarikukalla ideoita?
Höpö höpö. Itse en ole saanut mitään tukia sitten 2008, kun lopetin opiskelut. Mitä ajattelit, että minä kermaperse annan pois? Siis sen lisäksi että maksan pirusti veroja ja kulutan ennen kaikkea palveluita. Ai niin, mustahan tekee kermaperseen se, että olen jaksanut hankaluuksista huolimatta opiskella, tehdä töitä laidasta laitaan ja lopulta löytänyt työpaikan, jossa tienaan enemmän kuin toimeentuloraja on.Mutta tämähän ei teidän kermaperseiden ahteria kutita kunhan vaan MINÄ saan niin muut voi kuolla nälkään.