Riittääkö pelkkä rakkaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietintää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietintää

Vieras
Onko rakkaudessa se voima, joka kestää kaiken?

Rakastan miestäni enemmän kun mitään,mutta rikkoi luottamukseni pahasti.Ei pettämistä, mutta muuta.

En tunnu pääsevän vaan asiasta yli ja olen katkeroitunut. En luota jne. Olin raskaana kun asia tapahtui,ja meilläpieni vauva.

Näennäisesti kaikki hyvin, mutta sisäisesti olisin valmis lähtemään vaikka heti. Asiasta on puhuttu ja puhuttu.

Ennen ajattelin että rakkaus korjaa kaiken, mutta katkeruus taitaakin viedä voiton.

Jos olet niitä naisia, joilla on koko ajan jollain mystisellä tavalla paha olla tai suhteessa epäilyttää muuten vaan ihan kaikki, niin ei riitä rakkaus eikä riitä mikään muukaan. Silloin on vaan parempi olla yksin.

[QUOTE="kiikunkaakun";30018883]Vaikka rakkaus olisikin luja ja vahva-se ei aina sitä suhdetta pelasta.Luottamus ja usko on myös tärkeitä!

Rakkaus yksin ei korjaa,se tarvitsee luottamuksen kaverikseen.[/QUOTE]

Ja kaiken takana on tahto. Tahto rakastaa, tahto luottaa, tahto uskoa.
Ilman tahtoa luottamus ei palaudu eikä rakkaus kestä...

Luottamuksen palauttaminen vaatii kyllä hitosti töitä vaikka tahtoa riittäisi. Ei se rakkaus yksin riitä millään, kyllä se muutakin vaatii.

[QUOTE="Jaska";30018901]HAHHHAA!!! Sanot sinä, joka toisessa aloituksessa itkee kun hoito lähtee festareille nusaamaan vieraita :DD[/QUOTE]

So? En mä seurustele vielä sen kanssa. Niin minäkin saisin tehdä mitä huvittaa toisten miesten kanssa. Olen tehnyt jo aiemmassa suhteessa sen virheen että koitan omistaa toisen ja siitä ei tule mtn. Vapaus on miehille (erityisesti alussa) ihan todella tärkeä asia eikä tuon miehen tarvi tyytyä huonoon tyttöystävään.

[QUOTE="harmaa";30018899]Ja kaiken takana on tahto. Tahto rakastaa, tahto luottaa, tahto uskoa.
Ilman tahtoa luottamus ei palaudu eikä rakkaus kestä...

Luottamuksen palauttaminen vaatii kyllä hitosti töitä vaikka tahtoa riittäisi. Ei se rakkaus yksin riitä millään, kyllä se muutakin vaatii.[/QUOTE] Entä jos olisikin tahtoa mutta ei voimaa luottaa, uskoa jne

Tämä harmaa on nyt utelias. Millä tavalla luottamuksesi petettiin...?
(Kyselen myös ymmärtääkseni miten suuresta asiasta on kyse ja miettiäkseni miten itse suhtautuisin vastaavaan eli olisiko edellytyksiä jatkaa suhdetta.)

Alkuperäinen kirjoittaja mietintää;30018917:
Näitä kaikkia löytyy,mutta onko katkeruus riittävä syy eroon?

Olen monesti puhunut erosta, mutta mies menee ihan sekaisin ja taas jatketaan yhdessä oloa.Pieni lapsikin kuvioissa

Saako kysyä suoraan mitä se miehesi teki että luottamus meni ja et voi unohtaa? Hirmu vaikea muuten vastata.

[QUOTE="harmaa";30018926]Tämä harmaa on nyt utelias. Millä tavalla luottamuksesi petettiin...?
(Kyselen myös ymmärtääkseni miten suuresta asiasta on kyse ja miettiäkseni miten itse suhtautuisin vastaavaan eli olisiko edellytyksiä jatkaa suhdetta.)[/QUOTE] Taloussotkuja jotka selvisi kun olin raskaana siis. Siihen liittyy muutakin mutta en nyt niistä enempää. Lisäksi synnytyksen jälkeen alkoi yllättäen väkivalta ym sotkua.

[QUOTE="harmaa";30018946]Väkivaltasotku kuulostaa helvetin pahalta.

Miten mies on suhtautunut siihen että olet menettänyt luottamuksen häneen täysin?[/QUOTE]

On pyytänyt anteeksi ja sanonut että aika tekee tehtävänsä. Mutta ei tunnu tekevän. Ei tunnu käsittävän kun olen sanonut että en voi enää luottaa. Perusluottamus ja turvallisuus on kadonnut.

Pystyn hyvin näyttelemään ainakin välillä,mutta sisältä olen tyhjä ja ahdistunut.

Hmm... En mä oikein osaa tuohon mitään sanoa. :/ Miehen ainakin pitää tehdä töitä luottamuksen palauttamiseksi, osoittaa olevansa sen arvoinen. Aika ei yksin riitä.
Oletko sä jutellut kenenkään kanssa tuosta (muun kuin miehen) vai pyöritellyt asiaa itseksesi päässäsi? En tarkoita ammattiapuja välttämättä vaan ihan vaikka ystäviä.

Sisältä tyhjä ja ahdistunut..

Rakkaus ei tuohon riitä.

En nyt tiedä,ymmärsinkö väärin:onko sinua lyöty?Itse koitin antaa ekan lyönnin anteeksi,päällisin puoloin onnistuin,mutta se luottamus toiseen meni,usko siihen,ettei enää koske meni..Tunsin tyhjyyden,ahdistuksen,pelon läsnäolon jatkuvasti,jopa niin,että en uskaltanut nukahtaa,ennenko toinen nukkui ja mun oli pakko herätä ennen toista.

Been there. Taloussotkut ja niihin liittyvät valheet olen antanut anteeksi, väkivaltasotkuja en antaisi, vaikka joutuisin särkemään lapsilta kodin.

Mitä teetkin, päätä rajasi ja pysy niissä.

Rakkaus ei riitä.Ja väkivaltaista suhdetta ei pidä jatkaa (suako kohtaan mies oli väkivaltainen vai jotakuta muuta?). Väkivaltaan miehen pitäs itse hakea ammattiapua omasta tahdostaan ja ottaa täysi vastuu, muuten ei tule mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Laina elämää;30019175:
Sisältä tyhjä ja ahdistunut..

Rakkaus ei tuohon riitä.

En nyt tiedä,ymmärsinkö väärin:onko sinua lyöty?Itse koitin antaa ekan lyönnin anteeksi,päällisin puoloin onnistuin,mutta se luottamus toiseen meni,usko siihen,ettei enää koske meni..Tunsin tyhjyyden,ahdistuksen,pelon läsnäolon jatkuvasti,jopa niin,että en uskaltanut nukahtaa,ennenko toinen nukkui ja mun oli pakko herätä ennen toista.

Lyöty, kuristettu, paiskottu seinille. Puin kerran vauvaa ja samaan aikaan multa vedettiin selästä puukolla paita auki etten pääse lähtemään jne jne.

Ja joku kysyi oonko puhunut kellekkään, niin en. Yksin vaan pyöritän asioita päässäni ja esitän kaikille että asiat on hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja mietintää;30019206:
Lyöty, kuristettu, paiskottu seinille. Puin kerran vauvaa ja samaan aikaan multa vedettiin selästä puukolla paita auki etten pääse lähtemään jne jne.

Ja joku kysyi oonko puhunut kellekkään, niin en. Yksin vaan pyöritän asioita päässäni ja esitän kaikille että asiat on hyvin.

:O

Sun rakastamisella ei ole merkitystä, kun toinen käyttäytyy väkivaltaisesti. Rakkaus on sanahelinää. Väkivalta ei lopu, ennenkuin lähdet tavalla tai toisella. Teillä ei ole asiat edes näennäisesti hyvin.

Lähde! Suojele itseäsi ja lastasi!

Siis noin pahaa väkivaltaa?!! Ota lapsi ja lähde kauas pois miehen luota!
Ihan hirveältä rupesi tuntumaan sun puolesta. Mulla ei ikinä riittäisi rakkaus jatkaa.

Rakkaus itseesi pitäisi riittää siihen että lähdet. Jos ei riitä, niin rakkaus lapseen riittää. Lähde. Palata voi sitten jos mies paranee ja molemmat haluaa, mutta se ei ole kenenkään rakastamista että jää uhriksi lapsensa kanssa.