Riitely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mirana

Vieras
Hei! Olen 18vuotias tyttö. poikaystäväni on pari vuotta vanhempi. Ongelmamme on se, että riitelemme nykyään aina pienistäkin asioista. Olemme seurustelleet pian 2vuotta. Opiskelemme kummatkin ja asumme yhdessä. Iltaisin meillä on usein omia hommiamme, joten yhteistä aikaa on muutama tunti päivässä. Sekin aika kuluu usein riitelyyn tai väittelyyn ja toisen haukkumiseen. Rakastamme molemmat toisiamme, mutta joku tässä ei toimi. Mikä neuvoksi? Onko teillä muilla samoja ongelmia?

Hei! Olen 18vuotias tyttö. poikaystäväni on pari vuotta vanhempi. Ongelmamme on se, että riitelemme nykyään aina pienistäkin asioista. Olemme seurustelleet pian 2vuotta. Opiskelemme kummatkin ja asumme yhdessä. Iltaisin meillä on usein omia hommiamme, joten yhteistä aikaa on muutama tunti päivässä. Sekin aika kuluu usein riitelyyn tai väittelyyn ja toisen haukkumiseen. Rakastamme molemmat toisiamme, mutta joku tässä ei toimi. Mikä neuvoksi? Onko teillä muilla samoja ongelmia?

Olette sen ikäisiä, että kummallakin teistä on meneillään ns identiteettikriisi. Tuota
kriisivaihetta kestää 25 ikävuoteen, jolloinka varsinainen pariutuminen ja perheen perustaminen tulee tärkeimmäksi. Kun ei olla enää lapsia ja teinejä vaan lähestytään aikuisuutta niin kysymys kuulu kuka minä olen ja millainen olen. Tässä elämänvaiheessa on tärkeää katsoa sinne omaan napaan, eikä aikaa riitä valitettavasti parisuhdeongelmille. Miehillä tuo aikuisuuteen kypsyminen tapahtuu myöhemmin ja eri lailla kuin naisilla. Sanot, että rakastatte toisianne. Kysymys kuuluu nyt kun rakastaa toista syvästi, ei halua satuttaa, kunnioittaa, antaa tilaa, antaa toisen kasvaa ja kehittyä niin miksi riidellään. Ehkä kannataisi myös miettiä mistä riidellään ja olisiko mahdollista tehdä vaikeiden asioiden suhteen kompromisseja ja antaa myöden tai ymmärtää se asia, että kyse ei ole rakkaudesta vaan vain tavasta olla yhdessä. Omasta kokemuksestani suosittelen vakavasti harkitsemaan onko suhteenne se one and only.

Viimeksi muokattu: