Heippa, mielestäni oikea aika harvoin kolahtaa kohdalleen jos kovasti rupeaa analysoimaan. Aina löytyy syy ettei kannata hankkia lasta, on se sitten yhtäkkinen tapahtuma, sairaus yms. Toki opiskelu on helpompaa ilman lapsia, mutta jos itsestä tuntuu siltä että lapset ovat tervetulleita, niin mikä ettei. Kun teiltä tuntuu sille, että lapsen aika voisi olla nyt, antakaa siis mennä vaan. Itse olen saanut ensimmäisen lapsen viikkoa vaille 19-vuotiaana. Meillä oli silloin yksi koira, toinen tuli tyttären ollessa 2 kuukautta ja hienosti meni.
Opiskelu keskeytyi omalta osaltani vähäksi aikaa ja lapsen mennessä päiväkotiin 2 vuotiaana, aloitin opiskelut uudelleen. Sain kouluni käytyä ja sen jälkeen aloitin työt. Olen opiskellut työn ohessä, välillä myös työttömänä ollessa ja nyt viimeisenä oppisopimuksella, kun mieli ailahtelee vieläkin enkä oikein tiedä, mitä haluaisin loppupelissä "aikuisena" tehdä. Asiat kyllä menevät eteenpäin ja kaikesta selviää, jos ei ala liian ronkeliksi. Kirpputorit, myyntipalstat yms. ovat kyllä mieletön säästö jos niitä haluaa hyödyntää.
Tällä hetkellä Vanhin tyttäreni on nyt elokuussa 20 v ja kotona 3 alle 6 vuotiasta. Työskentelen pk yrityksessä hallintopäällikkönä ja elämä menee sutjakkaasti. Olen onnellinen ja kiitollinen että tein vanhimmaiseni silloin kun minusta itse siltä tuntui, vaikka suku välillä oli vastaankin. Loppujen lopuksi kuuntelin vastalauseita aivan turhaan, tyttärestäni on tullut mielettömän ihana nuori nainen!!