Alkuperäinen kirjoittaja --:Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85:No minäkin koitin netistä haeskella tietoa..kyllä siellä puhutaan aina passiivisen tupakoinnin yhteydessä savusta, ei hajusta. Mene ja tiedä sitten..
Et voi olla noin aasi. Savu on hajua! Haju on jonkin aineen leijailevia molekyylejä! Vai meinaatko että savu on vaan se mikä näkyy, pelkkä savun väri? Ja se haju sitten ihan jotain muuta, puhdasta ilmaa, joka vaan haisee? Miksi se haisee? Siksi että siihen on kiinnittynyt savun haitallisia kaasuja.
Tuota.. tupakka rupeaa savuamaan kun sen sytyttää ja loppuu kun sen sammuttaa. osa savusta kiinnittyy kuitenkin vaatteisiin jne. ja se aiheutta hajun. ei sitä kai silti voi verrata siihen että saa suoraan savua sisäänsä? eiköhän tuollainen altistus ole kuitenkin suht minimaalinen?
esim. jos olet nuotiolla kesällä ja istut savussa ja haiset savulta, niin erittyykö muka siitä hajusta vielä palamismyrkkyjä? (tai varmaan erittyy minimaalisesti, mutta onko sillä terveyden kannalta merkitystä)?
asia ei muuten koske minua mutta en ole ikinä ajatellut että passiivinen tupakointi tarkoittaa myös sitä että joku tuttava polttaa ja olen samassa huoneessa hänen kanssaan.
Pienen vauvan keuhkot ovat vasta kehittymässä. En minä nuotiovaatteissa vauvaa nukuttaisi, tai jättäisi nuotiovaatteita haisemaan vauvan huoneeseen jokaiseksi vuorokaudeksi. Tollaset lyhytaikaiset altistukset (esim. tuttavan tupakointi tai nuotiolle haisevat vaatteet) on ihan eri asia, kun elää jatkuvasti tupakalle käryävän ihmisen vieressä vielä kehittymässä olevilla keuhkoilla.