Ne virheet, joita itse olen elämäni aikana tehnyt, ovat liittyneet juuri siihen, että en ole kuunnellut itseäni, vaan olen joustanut. Tehnyt toisen mukaan. Yhdessä asiassa en joustanut: avioehdossa. Ja nyt useampia vuosia myöhemmin on aivan varma, että juuri tässä tein oikein. Tunnen itseni ja luonteeni, mutta toisesta ei voi mennä takuuseen. Mieheni suostui helpolla siihen ettei avioehtoa tule. Jos ei olisi suostunut, niin avioliittoa ei olisi minun puoleltani tullut.
Sanon sinulle yhden asian. Olen tästä lähes varma. Pidä kiinni omasta näkemyksestäsi. Tämä on sinun elämäsi ja jos tässä asiassa ette ole yhtä mieltä, niin huonolta näyttää. Jos mies haluaa juuri sinut, niin hän suostuu ehtoihisi. Jos ei suostu, älä mene naimisiin. On aivan varma, että tätä ratkaisua et tule katumaan.
Älä mene hänen kanssaan naimisiin, jos avioehto on hänelle niin tärkeä. On varma nakki, että tulet katumaan, jos suostut. Naisen asema on aina heikompi ja se joka lähtee avioliitosta kerran, lähtee toisenkin kerran. Sinun ei kannata tehdä itseäsi vastaan. Ei sinun tarvitse perustella kenellekään, miksi et halua avioehtoa. Sinä et halua ja sillä siisti. Jos se ei sovi miehelle ja suvullensa, niin suksikoon suohon.
PS Vaikuttaa muuten siltä, että sinulla on vaatimaton omaisuus ja miehellä taas ei. Avioliittoon vihittävillä kaikki omaisuus on yhteistä. Miehesi ajattelu korostuu avioliitossanne, ja tulet olemaan onneton, jos petätä itseäsi tässä asiassa. Älä anna periksi! Sitä et varmasti tule katumaan, mutta sitä tulet katumaan, jos annat miehelle ja suvullensa periksi. Jos sinulla olisi enemmän tai huomattava omaisuus, niin mies ei olisi vaatimassa avioehtoa. Tämä kertoo jo hänen asenteestaan ja siitä minkälainen yhteisestä elämästänne tulee. Voi olla, että on parempi, että jätä koko miehen. No, se että pidät kantasi, karsii jyvät akanoista.