Riisin huuhtelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaanuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
Alkuperäinen kirjoittaja -vieras-:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
no hyvä et osa huuhtelee ennen käyttöä, itse avasin tänään meinaa Basmati&Thai riisipakkauksen ja laitoin siivilään riisit, ja aloin huuhtelemaan, tuli tummaa vettä ja mitä ihmettä 2 pientä ötökkää sellaista ruskeaa, ja elävää vielä.. :$

Ne on varmaan jauhomatoja tms. ja tulleet ihan teiltä kotoa sinne riisiin... Näin ainakin veikkaisin.

Enkä huuhtele, linssit huuhtelen, kuten ohjeessa lukee ( saattaa olla pikkukiviä tms. joukossa... :x)

Siis ne ei ollu matoja kul mie madon tunnen, harmi ku en ottanu kuvaa, laitoin minigrip pussiin ja suljin ja laitoin kirjekuoreen. Näillä oli ihan siivet :o

:x :x :x

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Alkuperäinen kirjoittaja hh:
siis ennen vai jälkeen keittämisen?kylmällä vai kuumalla?miksi?

:wave:

Ennen keittämistä, itse ainakin pidän siitä ettei vesi ole ns. "likaista" keittämisen aikana ja juuri jos noita sattumia tulee niiku miulla. :$

mä ostin alle kk sitten jauhoja, ja eilen kun avasin paketin ekaa kertaa niin iloisesti siellä vipelsi ainakin parikymmentä pientä koppakuoriaisen näköistä :XXX pistin jauhot roskiin ja tsekkasin kaikki samassa kaapissa olleet tarvikkeet (onneks muut jauhot oli muualla, oli vaan säilyketölkkejä ja avaamattomia makaronipusseja sekä maustepurkkeja)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä