Riisin huuhtelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaanuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no hyvä et osa huuhtelee ennen käyttöä, itse avasin tänään meinaa Basmati&Thai riisipakkauksen ja laitoin siivilään riisit, ja aloin huuhtelemaan, tuli tummaa vettä ja mitä ihmettä 2 pientä ötökkää sellaista ruskeaa, ja elävää vielä.. :$

Silloin kun ostin etnisestä kaupasta 5kg säkeissä riisini huuhtelin kyllä ennen keittämistä. Mutta nyt kun otan paketin cittarin hyllystä niin oletan ettei mun enää tarttis huuhdella.

Ja syyksi oon kuullu että ne riisit levitetään esim parkkipaikalle (juu ei sitä pestä ). Miks ne silleen levitetään niin en muista tarkkaan, tuuli vie kuoret ja muut roskat tai jotain sinne päin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
no hyvä et osa huuhtelee ennen käyttöä, itse avasin tänään meinaa Basmati&Thai riisipakkauksen ja laitoin siivilään riisit, ja aloin huuhtelemaan, tuli tummaa vettä ja mitä ihmettä 2 pientä ötökkää sellaista ruskeaa, ja elävää vielä.. :$

No yäk :o
Mulla kyllä tapana heittää riisi mitta astiaan ennen keittämistä...en kai mä mitää ötököitä oo syöny :x

Ne on varmaan jauhomatoja tms. ja tulleet ihan teiltä kotoa sinne riisiin... Näin ainakin veikkaisin.

Enkä huuhtele, linssit huuhtelen, kuten ohjeessa lukee ( saattaa olla pikkukiviä tms. joukossa... :x)

Oiskohan ne niitä riisihäröjä, joita voi olla jauhopusseissa ja riisissä, vissiinkin ihan kaikissa kuivissa elintarvikkeissa. Niiden munat ja toukat on valkosia, joten kandee viskata riisipuketti mäkeen, ja mä vippaisin kyllä kaikki muutkin siitä kaapista missä kyseinen paketti on ollut.

älä vaan sano että siltiki soitte nuo riisit :x huomaahan sen jo keitinvedessä jos riisit on huonoja, tummuuhan se vesi samalla lailla ku huuhtelu vesi..

Noo, lihat valmiina riisin seassa :x

Alkuperäinen kirjoittaja -vieras-:

Ne on varmaan jauhomatoja tms. ja tulleet ihan teiltä kotoa sinne riisiin... Näin ainakin veikkaisin.

Enkä huuhtele, linssit huuhtelen, kuten ohjeessa lukee ( saattaa olla pikkukiviä tms. joukossa... :x)

Siis ne ei ollu matoja kul mie madon tunnen, harmi ku en ottanu kuvaa, laitoin minigrip pussiin ja suljin ja laitoin kirjekuoreen. Näillä oli ihan siivet :o
Niin ja tää oli ihan avaamaton paketti

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä