Riideltiin sit ukon kans eilen illalla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Kuopuksen 1 vee synttäreitä vietetään huomenna. Yritin eilen alottaa leipomisen ja olin varottanu ukkoo etukäteen siitä. No se tulee töistä ja mä alotan tekemisen. Jonkun aikaa oon leiponu ni ukko häviää autotalliin hoitamaan rakastaan (=autoa). No eihän toi 1 vee jaksa kauaa yksin oll avaan tulee itkemään jalkoihin. Mun leipomisesta ei sit tuu mitään. Mää kyllästyn ja lähen cittarista ostamaan sille kumppareita kun vielä saa halvalla. Sit kun tuun takasin ni ukko alkaa rähjäämään et miks mä lähen lasten kanssa siihen aikaan (tultiin takas n. 19.45) vielä johonkin. Siinä sit iltahommat ja mä jatkan leipomista kun lapset ja ukko on nukkumassa.

Ukko vaan sano et mun olis pitäny tulla sanomaan et voisko tulla auttamaan. On se nyt vaan h****tti et mun pitää sille sanoo et voisko tulla pitämään seuraa omalle lapselleen. varsinkin kun se on aika paljon siellä auton kimpussa nykysin... Musta tulee kohta mustasukkanen tolle autolle...

No siis. Miehet ei useasti oikeesti tajua, jollet sano suoraan suoraan. Miehesi sentään olisi auttanut, josko olisit sanonut. Ymmärrän, että ketuttaa olla äitinä miehelleenkin ja että joka asiasta pitää sanoa, mutta kun ne miehet nyt vaan on yksinkertaisempia :D

Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
No siis. Miehet ei useasti oikeesti tajua, jollet sano suoraan suoraan. Miehesi sentään olisi auttanut, josko olisit sanonut. Ymmärrän, että ketuttaa olla äitinä miehelleenkin ja että joka asiasta pitää sanoa, mutta kun ne miehet nyt vaan on yksinkertaisempia :D

Tää on oikeesti ihan totta, miehet ei aina vaan tajua tollasia asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:

Ehkä ne ei tajua, mutta miks ihmeessä mun pitäs pyytää miestä viettämään aikaa lastensa kanssa...? En ymmärrä. Auto tuntuu olevan tärkeempi.

Mun käsittääkseni miehillä on samanlainen kyky ajatella asioita.
Tälläkin tekosyyllä miehet saa tehdä tyyliin mitä haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Sulla on leipomiset kesken ja lähet kauppaan ja niuhotat ukolles kun se katso lapsia.
Mulla tais mennä jotain ohi nyt

Yhet leipomiset sain loppuun ja enne kun alotin seuraavaa läksin ostamaan niitä kumppareita koska leipomisesta ei tullu mitään eikä meillä sit ollu parempaakaan tekemistä. Päätin tehdä jotain hyödyllistä senkin ajan ja läksin ostamaan kumppareita.

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Sulla on leipomiset kesken ja lähet kauppaan ja niuhotat ukolles kun se katso lapsia.

Yhet leipomiset sain loppuun ja enne kun alotin seuraavaa läksin ostamaan niitä kumppareita koska leipomisesta ei tullu mitään eikä meillä sit ollu parempaakaan tekemistä. Päätin tehdä jotain hyödyllistä senkin ajan ja läksin ostamaan kumppareita.

no mikäs hätä sulla sit oli, eihän lapset sua mitenkään häirinneet sit

me riideltii myös.miehellä on paljon omia menoja ja reissuja.piiitkästä aikaa oisin päässyt itse pikku reissulle.mut mieheni tyrmäs sen ajatuksen kokonaan koska siinä ei ole mitään järkeä...hänen menoissaan aina kun on järkeä.tilanne kärjisty siihen että mies sanoi minulle etten edes rakasta meidän poikaa..ja miten voin olla muka väsynyt...en kuulemma vaan haluaa hoitaa poikaamme jne. arvatkaa aloinko itkemään.miten joku voi edes riidellessä sanoa etten rakastaisi omaa lastani.mieheni inhottaa tällähetkellä minua..jotenkin noi sanat kolahti ja pahasti....

aina joku id**** lähtee täällä haukkumaan ap kirjoitusta kuten tässäkin tapauksessa että mitäs teet lapsia tommosen ukon kanssa? ja sitten on se toinen ryhmä joka haluaa päteä että kyllä minun mies on hyvä, ettei se tee tuommoista...

Mutta ei ne miehet aina tajuu ja eikä ME NAISETKAAN!

no mikäs hätä sulla sit oli, eihän lapset sua mitenkään häirinneet sit

Mut mielelläni oisin sen toisenkin homman tehny ihan hyvissä ajoin valmiiks eikä vasta silleen et alotan klo 20.30 sen tekemisen. Mutta kun auto oli tärkeempi ni se ei sit onnistunu.

Ehkä ne ei tajua, mutta miks ihmeessä mun pitäs pyytää miestä viettämään aikaa lastensa kanssa...? En ymmärrä. Auto tuntuu olevan tärkeempi.

No onko tässä asiassa tullut muutos? Vai onko mies aina ollut sellainen? Ja yleensä ja usein vika on äidissä. Kun vauva on pieni, mies jätetään ulkopuolelle -> miehelle ei kehity suhdetta lapseen. Sit myöhemmin parutaan, kun mies ei ole lapsen kanssa... Mun kaverin mies on just tollanen. Mut mun kaveri onkin just sellainen, että vauva-aikoina mies on hyvä kun saanut pitää lapsia sylissä. Kuopuksen vaippaakaan ei ollut vaihtanut 2 kk ikään mennessä kertaakaan. Ja tämä siis ei johdu siitä, etteikö mies osaisi jne, mutta kun tää mun kaveri osaa niin paljon paremmin! Meillä mies on alusta asti ollut vanhemmuudessa tasavertainen kumppani. Ja todellakin jos mä esim leivon niin mies katsoo automaattisesti lapsia. Meillä mies katsoo lapsia oikeastaan aina, kun on vaan kotona...

eli tässäkin taas "riideltiin" ( lue : toinen veti herneen nenään ) oikeastaan jostain ihan muusta kuin just siitä nimenomaisesta tilanteesta. Ilmeisesti taustalla siis jotain ongelmaa että ap kokee ettei mies osallistu lasten elämään "tarpeeksi" ? ja se nyt näin sitten vaan räjähti tässä tilanteessa.

itse en olis kokenu mitenkään vaikeana käydä sanomassa miehelle, että tuleppas katsoo nyt näit muksui ( muksuu ) kun mie leivon ni ei riitä kädet ja silmät. ja that's it.

No onko tässä asiassa tullut muutos? Vai onko mies aina ollut sellainen? Ja yleensä ja usein vika on äidissä. Kun vauva on pieni, mies jätetään ulkopuolelle -> miehelle ei kehity suhdetta lapseen. Sit myöhemmin parutaan, kun mies ei ole lapsen kanssa... Mun kaverin mies on just tollanen. Mut mun kaveri onkin just sellainen, että vauva-aikoina mies on hyvä kun saanut pitää lapsia sylissä. Kuopuksen vaippaakaan ei ollut vaihtanut 2 kk ikään mennessä kertaakaan. Ja tämä siis ei johdu siitä, etteikö mies osaisi jne, mutta kun tää mun kaveri osaa niin paljon paremmin! Meillä mies on alusta asti ollut vanhemmuudessa tasavertainen kumppani. Ja todellakin jos mä esim leivon niin mies katsoo automaattisesti lapsia. Meillä mies katsoo lapsia oikeastaan aina, kun on vaan kotona...

Ei todellakaan oo ollu aina tollanen vaan tän toisen syntymän jälkeen. Eikä varmasti kyse oo siitä ettei oo saanuu olla lapsen kanssa. Saa pitää sylissä, vaihtaa vaipan, leikkiä... Mä oon vaan onnellinen jos sekin joskus tekee jotain.

Yhteistyössä