meillä se oli littuloota (perunaviipaleita ja jauhelihaa uuniin)Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:kesäkeitto kera kylmän HK:n sinisen
makaroonivelli
tirripaisti
linttiloota (yök)
läskisoosi ja muusi
voissa paistettu sei, keitetyt perunat ja valkokastike jossa keitettyä kananmunaa
makkaramunakas
patakukko
rantakala
jälkkäreitä:
herkkupuuro
suklaapuuro
marjapuuro
köyhät ritarit
pannupulla
hoppenpoppeli
pullamosso
linttiloota tehtiin viipaloiduista perunoista, sekaan pippureita ja munamaito, päälle sianlihaviipaleita ruskistumaan :xAlkuperäinen kirjoittaja vieras:meillä se oli littuloota (perunaviipaleita ja jauhelihaa uuniin)Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:kesäkeitto kera kylmän HK:n sinisen
makaroonivelli
tirripaisti
linttiloota (yök)
läskisoosi ja muusi
voissa paistettu sei, keitetyt perunat ja valkokastike jossa keitettyä kananmunaa
makkaramunakas
patakukko
rantakala
jälkkäreitä:
herkkupuuro
suklaapuuro
marjapuuro
köyhät ritarit
pannupulla
hoppenpoppeli
pullamosso
kyljyksiä oli parempana ruokana
Sultsinat on ihania, mutta hemmetin vaivalloisia tehdä...Alkuperäinen kirjoittaja Muistoja vain :Ihana paistinpannussa tehty leipäressu. Sitä isäni teki. Sultsinoita paistoi äitini.
lapsuuden herkkua enää en kyllä pistä suuhuniAlkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Ryynimakkara
Meillä riisipuuroon makkarasiivuja :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Meillä syötiin mannapuuroa silleen, että kastettiin siihen nakki.
ei ny kuulu ketjuun, mut mä kans näin mummolassa aina sikojen teurastamiset...sekä lampaiden ja kanojen teurastamiset...Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:Mun mummolassa oli aikanaan aina pari sikaa, syksyllä ne sitten "teurastettiin" ihan siinä pihalla vaan( kas kun mulle ei ole jäänyt traumoja, mä kuitenkin aina ehdin kiintyä niihin sikoihin, ja antaa nimen, ne oli vähän niinkun lemmikkejä mulle :heart: ), mummo sitten teki verilättyjä siitä ihan tuoreesta verestä, kun se vielä hyyty, piti vatkata sitä koko ajan kun oli lämmintä :heart: Mutta olihan ne hyviä kyllä.
samoin se teki siitä päästä alabodia, ja paisto maksaa.
Meillä tota kutsuttiin tytinäksiAlkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:ALABODIA
No kaikki varmaan tietää mistä kyse :ashamed:
Joo, teen niitä vieläkin. Eikös kaupassa myydä niitä kastikelihan/kylkisiivun nimellä.Alkuperäinen kirjoittaja Naw2012:Missähän läskirasvassa niitä ruisleivän paloja uitettiinkaan, ne oli hyviä
meillä tää oli Puttosenpuuroo.Alkuperäinen kirjoittaja **:isän kans syötiin aina jätkänvelliä, eli kaurahiutaleita, sokeria ja maitoa, ilman keittämisiä siis.