Repeilin odotusaulassa muille odottaville äideille!

• Viestiketjun aloittaja kaikkea sitä
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
kaikkea sitä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Höpö höpö. HARJOITUSsupistukset ovat aivan eri asia kuin paikkoja avaavat ns. oikeat supistukset. Jos sun lähipiirissä on kaikilla paikkoja avaavia supistuksia ja he jatkavat elämäänsä normaalisti niin kylläpä ovat harvinaisen typeriä ihmisiä.
No harvinaisen vaivaisia ihmisiä on joka puolella, tiedä sitten onko niillä harjoitus vai avautumis semmoisia :D.

Voin vain kuvitella, miten moiset valittajat käyttäytyvät sitten kun se todellinen h hetki tulee. Ei ole helppoa samassa huoneessa olijoilla...Vaikka kätilöllä tuskin on osaa tai arpaa kyseisen synnyttäjän raskaaksitulemiseen :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja aplta loppuu jutut?:
ja ap on nyt toista tuntia tahkonnu tätä samaa paskaa, joten joku ongelmahan hänellä on ton raskautensa kanssa....
Ei kukaan täysjärkinen jaksa jauhaa jonkun muun raskausähinöistä näin paljon. Johonkin pitää vain katkeruus purkaa ilmeisesti...

kaikkea sitä
Alkuperäinen kirjoittaja kaikkea sitä:
On olemassa ihmisiä, jotka valittavat jokaisesta ktkauksesta joita elämässä sattuu ja jos sormeen tulee haava, niin voi nyyhnyyh.

Sitten on niitä, jotka ei joka vaivasta narise.
No sä olet narissut tässä ketjussa toisten odotuksesta, toisten kivusta, toisten tavasta kävellä, puhua ja liikkua. Myös toisten valinnoista jne. Narisija mikä narisija. Voi kuvitella miten nariset muille ihmisille korvat täyteen kaikesta mitä koet. Ihmiset varmaan ajattelevat sinusta, vittu eikö tolla oo omaa elämää.
Onhan se kamalaa huomata, että osui omaan nilkkaan ;). Eikö?

siis
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Kukaan ei osaa odottaa niin hiljaa ja kiltisti kuin sinä.....
Että kun ei keksitä mitään järjellistä sanottavaa, valehdellaan juttuja, mitä toinen on MUKA sanonut? :D
missä tässä ketjussa kellään, varsinkaan sinulla on ollut mitään järjellistä sanottavaa. Olet valittanut muista nyt jo 8. sivua, siitä miten muut valittaa, vaikket huomaa, että valittaja olet sinä itse:)

kaikkea sitä
niillä mahaansa hierovilla mammoilla ei muuten varmaan ole oikeita avaavia suppareita, koska mulle ainakin ihan ekana äitipolilla kerrottiin, että mahan hierominen ei ole hyväksi, vaan provosoi supistelua..

ja ap on nyt toista tuntia tahkonnu tätä samaa paskaa, joten joku ongelmahan hänellä on ton raskautensa kanssa....
Älä avaa ketjua, kun verenpaineesi nuin nousee :hug:

vieras
Ei mua kyl oo osanut mihinkään. Mulla oli erittäin helppo raskaus ja synnytys ei oo tarvinnu narista :D Mua vain ärsyttää sun tyyppiset toisten asioista narisijat.. rasittavia. Sellasista mä just ajattelen, et eikö heil herra jestas oo omaa elämää.

kaikkea sitä
Että kun ei keksitä mitään järjellistä sanottavaa, valehdellaan juttuja, mitä toinen on MUKA sanonut? :D
missä tässä ketjussa kellään, varsinkaan sinulla on ollut mitään järjellistä sanottavaa. Olet valittanut muista nyt jo 8. sivua, siitä miten muut valittaa, vaikket huomaa, että valittaja olet sinä itse:)
LäpäLäpä. Taidat itse lukeutua näihin ähisijöihin ikävä kyllä.

kaikkea sitä
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Ei kukaan täysjärkinen jaksa jauhaa jonkun muun raskausähinöistä näin paljon. Johonkin pitää vain katkeruus purkaa ilmeisesti...
Onneksi sinä olet älyn ruumiillistuma :hug:

Mene vaikka ruokapinoon, jos jo sait ulos annettua kaiken haluamasi =).

vai niin
mutta miksi asiaa pitäisi salailla ja vähätellä? Olen ollut raskausaikoina todella onnellinen ja ylpeä tilastani. Miksi suomessa pitäisi olla näkymätön, hajuton, äänetön jne?
Huvittavaa oli mielipidesivulla kirjoitus siitä, että kengänkannat ei saa kopista koska se häiritsee, samoin lasten turvat pitää tukkia busseissa jne. OIKEASTI ei voi olla noin vaikeaa elää ihmisten parissa, tai jos on niin onhan niitä syrjäkyliä joihin ei edes aurinko varmaan paista (koska sekin ärsyttäisi varmaan).

vieras
Höpö höpö. HARJOITUSsupistukset ovat aivan eri asia kuin paikkoja avaavat ns. oikeat supistukset. Jos sun lähipiirissä on kaikilla paikkoja avaavia supistuksia ja he jatkavat elämäänsä normaalisti niin kylläpä ovat harvinaisen typeriä ihmisiä.
No harvinaisen vaivaisia ihmisiä on joka puolella, tiedä sitten onko niillä harjoitus vai avautumis semmoisia :D.

Voin vain kuvitella, miten moiset valittajat käyttäytyvät sitten kun se todellinen h hetki tulee. Ei ole helppoa samassa huoneessa olijoilla...Vaikka kätilöllä tuskin on osaa tai arpaa kyseisen synnyttäjän raskaaksitulemiseen :whistle:
Kuten sanottua, on varmasti myös tyhjästä valittajia mutta samalla lailla sinä olet tässä ketjussa haukkunut myös oikeasti sairaat. Tai siis heitähän ei sinun mielestä ole ollenkaan, tyhjää narinaa vaan.
Juu, mä olin puolivälistä saikulla oikeiden supistusten takia, mitä tein synnytyssalissa. Piipahdin siellä 45 minuuttia ja synnytin tietenkin luomuna. Raskauden alussa oksensin 24/7 ja kävin silti töissä. Asiakaspalvelussa olin ja asiakkaiden välissä kävin oksentamassa. Katsos, kun kaikki eivät valita _turhasta_ vaan on ihan oikeitakin syitä olla saikulla.

vieras
Francis Bacon: Vilkas ja utelias henkilö ylimalkaan on kateellinen, sillä liiallinen tieto toisten ihmisten asioista ei käy päinsä syystä siitä, että kaikki sellainen touhu ja huolenpito toisten ihmisten asioista voi vaikuttaa hänen omiin asioihinsa vahingoittavasti. Senvuoksi on välttämätöntä, että me katselemme toisten ihmisten asioita niinkuin yleisö teatterissa seuraa esityksiä näyttämöllä. Eikä liioin se, joka huolehtii vain omista seikoistaan, voi löytää paljo kadehdittavaa. Kateus näet on harhaileva intohimo, joka kuleksii pitkin kujia eikä viihdy kotona. Sellaiset ihmiset, jotka kärkkäästi pistävät nokkansa toisten asioihin, itse säännöllisesti ovat ilkeämielisiä.

siis
LäpäLäpä. Taidat itse lukeutua näihin ähisijöihin ikävä kyllä.
raskaudesta en ole valittanut, enkä ähissyt ja puhkunut, kenkänikin puin itse ja lakkasin varpaankyntenikin loppuun asti. Synnytyksessä kyllä jossain vaiheessa varmaan valitinkin, kipeesti se kävi, siitä ei pääse mihinkään.
Mut ei mua toisten raskas raskaus ärsytä. Kipu ja sen kokeminen on yksilöllistä.

kaikkea sitä
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Mä inhosin sitä huomiota, mitä raskauden aikana sai. En muutenkaan välitä minuun kohdistuvasta huomiosta. Rasitti, kun ei ollut ihmisille mikään muu kuin se maha. Ja niihin samoihin kysymyksiin vastaileminen, argh. Töissä ihmiset eivät pyytäneet nostamaan potilaita ja jos nostin laatikoita, kuului kauheaa kauhistelua..

En tiedä vaapuinko lopussa, painoa tuli sen 30 kiloa ja sitten raskausmyrkytys.. Jos varaa ois, niin seuraavat tulis kyllä adoptoimalla.
On paljon näitä, jotka ovat hyvin huomionkipeitä ja raskaus on parasta aikaa tämmöiselle ihmiselle.
Saat melkein vuoden tehdä itsestäsi keskipisteen. Saat valittaa olan takaa ja vedota vaikeaan raskauteesi. Odotat kieli pitkällä, että joku tulisi ja kysyisi, kuinka tänään voit.

Lotta
Toiset valittavat ja ähkivät, toiset ei. Ihmiset ovat erilaisia, niinkuin ovat raskaudetkin.

Tiedän kyllä, että on niitäkin, jotka valittavat kaikesta pienestäkin. Tiedän myös niitä, jotka eivät valita ja yrittävät oikein pinnistää ettei parahda kivusta tehdessään jotakin.

Hyvin sohaistu murkkupesää tälläkin aloituksella nähtävästi.

Ja ei, minä en vaappunu, enkä valittanut, enkä ähissyt, koska ei ollut tarvetta siihen.

Kohta joku varmaan keksii hyvän perjantaiprovon tämänkin lisäksi : " Repeilin odotusaulassa muille odottaville äideille! Heillä oli raskausvaatteitta!!"

Typy
No jopa on jollakin murheet :D

Minä olen sitten tälläinen ärsyttävä äiti että sitten sellainen hyvä täydellinen äiti jos näihin juttuihin on uskominen :D

Esikoista odottaessa ei oikeastaan mikään tuntunu missään. Pahoinvointia oli alussa vähän mutta senkin kanssa oli helppo elää :) Ei tarvinut valittaa eikä narista.
Toista lasta odottaessa ei sitten mennyt ihan niin hyvin. Pahoinvointi oli jatkuvaa ja HIRVEÄÄ rv. 15 asti ja sen jälkeen rv. 16 alkoikin rasituksesta johtuvat kipeät supistelut. Silloin oli vaikea nostaa ostoskasseja ja vanhempaa lasta jne. Tein sitä toisinaan kuitenkin koska en halunnut näyttää kellekään että olen kipeä. Miehelleni sitten valitin ja lääkärille :D Muille hymyilin ja sanoin ettei mikään tunnu missään :D

Nyt olen kolmatta kertaa raskaana ja hyvin on mennyt :) Ei ole tarvinut valittaa olosta, ainakaan vielä.

Kaikki odottajat ja odotusajat on kuitenkin erilaisia eikä minun elämääni tai mielentilaani hetkauta se jos joku liioittelee raskauden tuomaa vaikeutta ( mistä minä voisin tietää edes että kuka liioittelee?? ). :)

kaikkea sitä
No tämä todisti jo paljon sinusta :whistle:
Tai sunusta :whistle:

Hyökkäys on paras puolustus :D
Sunusta? Käy peruskoulu ees loppuun :)
Tartu sinä saapas nyt sitten lapsuksiin, kun ei muuta asiaa ole :hug:

kaikkea sitä
Alkuperäinen kirjoittaja vai niin:
mutta miksi asiaa pitäisi salailla ja vähätellä? Olen ollut raskausaikoina todella onnellinen ja ylpeä tilastani. Miksi suomessa pitäisi olla näkymätön, hajuton, äänetön jne?
Huvittavaa oli mielipidesivulla kirjoitus siitä, että kengänkannat ei saa kopista koska se häiritsee, samoin lasten turvat pitää tukkia busseissa jne. OIKEASTI ei voi olla noin vaikeaa elää ihmisten parissa, tai jos on niin onhan niitä syrjäkyliä joihin ei edes aurinko varmaan paista (koska sekin ärsyttäisi varmaan).
Eikö ole olemassa kuin MUSTA ja VALKOINEN?

Ähise ja valita viikosta 1 asti ja mitä pidemmälle raskaus etenee, lisää valitusta sen mukaan. Vaapu kuin puhveli ja sivele mahaasi taukoamatta

TAI

pukeudu säkkiin ja muuta kellariin

NIINKÖ?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä