Repeilin odotusaulassa muille odottaville äideille!

• Viestiketjun aloittaja kaikkea sitä
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
v
Alkuperäinen kirjoittaja kaikkea sitä:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kaks viimestä kuukautta olen ähissut puhissut ja tuhissut. Vaappunut ja kaakattanut. Sitä ennen olin elämäni kunnossa. Toivon sulle ap oikeen tuskaista raskautta loppu elämäks. Oot tosi loukkaava ja ymmärtämätön ihminen!! (ja ihan tosi, mä oon niin kipee ite että muutun näin pahaks että toivon muillekin pahaa jos eivät ymmärrä pitää suutansa kiinni moisesta asiasta!)
Minä toivon sinullekin, että miehesi huomasi sinut ja saisit jostain muustakin sisältöä elämääsi kuin siitä raskaudesta. Aika surkeaa, kun se on elämän ainoa sisältö :(.
Sä taidat olla kans niitä ap:n kaltaisia yksinkertaisia ihmisiä.. Mutta toivon sullekin vaikeita raskauksia kera kaikkien ongelmien.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BlaaBlaaBlaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Millis:
Kyllä mäkin tunsit silmät selässäni kun äitipolilla tuplia odottaessani en saanut kenkää jälkaan ja lopulta joudun huutaan miehen ulkoa takas auttaan mua... kauhia ähinä ja puhina enkä lopulta taipunut mistään kulmasta että olisin onnistunut vaikka aamulla lähtiessä vielä onnistu.. :/
Mä oon luullut että tuo kenkäjuttukin on urbaanilegenda.Yks mun kaveri sanoi että jäi säkkituoliin?? Täh??
Ei päässyt ylös ja odotti siellä ukkoa että tulis kotiin.Oikeesti eikö muka kenkää saa jalkaan,eikä säkkituolista pääs ylös?

Mä olen selvinnyt noista,vaikka oon kaksosiakin odottanut.
Odotan neljättä ja säkkituolia meillä ei ole mutta toista kenkää ja sukkaa en jalkaan saa. Olen joko ilman tai odotan miestäni, ellei lapsista joku ole paikalla.
Kiva että sinulla on ollut helppo tuplaraskaus. Meillä kaikilla muilla ei käy yhtä hyvä tuuri, eikä elimistö kestä ihan yhtä hyvin.
Turhan narisijoita en minäkään jaksa enkä sitä että YHTÄÄN MITÄÄN EI VOIDA TEHDÄ kun ollaan plussatesti tehty. Eri asia kuitenkin että kaikilla ei raskaus suju ongelmitta.
No,sitten opin ettei se ole urbaanilegendaa tuo kengän laitto.
On todella olleet helpot mun raskaudet,5 lasta siis.
Kaikista olen ollut tosi hyvässä kunnossa ja pieni masu.

kaikkea sitä
Alkuperäinen kirjoittaja ONNEA!:
Kyllä sä Arvon Ap tarvitsisit Suomen Paras Odottaja mitalin!!
Kuulostat olevan niiiiiiiiiin erinomainen siinä hommassa.
Oot kyllä ajattelematon ja ilkee, toisilla voi olla OIKEESTI vaikea odotus!

Huom! Muut odottajat pitivät sua varmaan ihan HULLUNA kun siellä aulassa yksin repeilit... :eek:
En ole. Anna titteli jollai muulle. Vaivoja voi olla, mutta pitääkö sitä näyttää muille?

ÄH ÄH ja hierotaan mahaa ja kävellään kuin puolitoistametrinen kyrpä jalkovälissä :headwall:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rv 34:
olinkohan siellä odotusaulassa minäkin.. vuodelevossa vkosta 20, osittain sairaalassa ja osittain kotona, kortisonipiikit kankussa, kunto huonona, kohdunsuut auki ja suljettua kanavaa sentti. toisin sanoen liikkuminen ihan vähän sattuu tuonne alakertaan, tuntuu muutoinkin että vauvan pää on tuolla jalkojen välissä jo tulossa. esikoinen oli tässä vaiheessa jo syntynyt vkolla 32 ja samaa ähinää ja vaappumista oli silloinkin..

me kaikki ei olla superodottajia tai supersynnyttäjiä, silti vaan lisää lapsia halutaan ja ähinällä se on tehtävä.
Sinä olet varmasti yksi näistä. Ihme kilpailua ja säälin hakemista vaivoilla.

Pitääkö joka hemmetin pillun tärähdys tuoda julki ja valittaa? Tuliko jollekin yllätyksenä, että ihmisen kroppa muuttuu kun siellä sisällä kasvaa toinen ihminen ja painoa nousee?

Ilmeisesti!
Mieti kuule vähän jo mitä kirjoitat! :eek:
Sulla ei TAKUULLA ole itselläsi ollut ennenaikaisia supistuksia, paikkojen aukenemista, vuodelepoa ja pelkoa siitä, että lapsi syntyy keskosena. Se EI ole normaalia. Jessus sä olet ilkeä akka.

ei koskaan saikulla ollut
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Juu, yhden tuttavan, itse raadoin työssä kuin hullu vkoja silloin kasassa päälle 25 ja hänellä 6, mutta kaikki oli NIIN VAIKEAA ja hyvä kun pystyi kantamaan pienen pientä laatikkoa jne.. siis työtuttavani.
Muinoin oltiin pellolla kuokka kädessä vielä synnytystä edeltävänä päivänä. Nykyään jäädään sairauslomalle heti kun 2 viivaa kilahtaa mittariin, kun niin suppailee :LOL:
Se saikulle jäänti tapahtuu ihan lääkärin käskystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
No oho, onpas taas oletuksia. Naureskellaan kun toiset sinun mielestäsi teeskentelee vaivoja, vaikka melko todennäköisesti noilla vaappujilla on oikeasti paikat kipeänä. Aika ilkeää.
Juujuu, raskaus ei ole sairaus.
vaihdetaaks olotiloja? Seläsä tulehtunut nivel,ja nivuset pirskatin kipeät, istumasta nousun jälkeen liikkuminen on tuskaa.....vaapun takuulla juuri tällä ololla kuin kokonainen parvi ankkoja :LOL:

vieras
ÄH ÄH ja hierotaan mahaa ja kävellään kuin puolitoistametrinen kyrpä jalkovälissä :headwall:
Yritä jo tajuta, että jotkut ovat oikeasti niin kipeitä etteivät PYSTY kävelemään normaalisti. Ja sitä et ilmeisesti tiennytkään, että silloin ennen vanhaan lapsi- ja äitikuolleisuus oli huomattavasti suurempi.

kaikkea sitä
Kaks viimestä kuukautta olen ähissut puhissut ja tuhissut. Vaappunut ja kaakattanut. Sitä ennen olin elämäni kunnossa. Toivon sulle ap oikeen tuskaista raskautta loppu elämäks. Oot tosi loukkaava ja ymmärtämätön ihminen!! (ja ihan tosi, mä oon niin kipee ite että muutun näin pahaks että toivon muillekin pahaa jos eivät ymmärrä pitää suutansa kiinni moisesta asiasta!)
Minä toivon sinullekin, että miehesi huomasi sinut ja saisit jostain muustakin sisältöä elämääsi kuin siitä raskaudesta. Aika surkeaa, kun se on elämän ainoa sisältö :(.
Sä taidat olla kans niitä ap:n kaltaisia yksinkertaisia ihmisiä.. Mutta toivon sullekin vaikeita raskauksia kera kaikkien ongelmien.
Yksinkertaisuudesta puhuu ihminen joka ei tajua että kyseessä on YKSI JA SAMA HENKILÖ :LOL:

rv 34
ja muuten pitää paikkansa se, että kun on oikeasti kipeä, harvemmin haluaa sitä puolisoa turhaa kuormittaa ja huolestuttaa. ja yrittää ainakin pitää naamansa peruslukemilla neuvolassa ja äitipolilla, siinä saattaa ensimmäistään odottavia vähän alkaa hirvittää lähenevä loppuodotus. ainakin minä yritän ottaa tämän asian huomioon. pari kertaa on pitänyt märyt vääntää terveydenhoitajalla tai lääkärillä, mutta ennen odotusaulaan menoa on ainakin yritystä koota itsensä ja näyttää ihmiseltä...ei kyllä aina onnistu.

vieras
olinkohan siellä odotusaulassa minäkin.. vuodelevossa vkosta 20, osittain sairaalassa ja osittain kotona, kortisonipiikit kankussa, kunto huonona, kohdunsuut auki ja suljettua kanavaa sentti. toisin sanoen liikkuminen ihan vähän sattuu tuonne alakertaan, tuntuu muutoinkin että vauvan pää on tuolla jalkojen välissä jo tulossa. esikoinen oli tässä vaiheessa jo syntynyt vkolla 32 ja samaa ähinää ja vaappumista oli silloinkin..

me kaikki ei olla superodottajia tai supersynnyttäjiä, silti vaan lisää lapsia halutaan ja ähinällä se on tehtävä.
Sinä olet varmasti yksi näistä. Ihme kilpailua ja säälin hakemista vaivoilla.

Pitääkö joka hemmetin pillun tärähdys tuoda julki ja valittaa? Tuliko jollekin yllätyksenä, että ihmisen kroppa muuttuu kun siellä sisällä kasvaa toinen ihminen ja painoa nousee?

Ilmeisesti!
Sä oot kyllä täysääliö. Ihan tosissaan yksinkertainen. Paistaa läpi kyllä millainen ihminen ja varsinkin äiti säkin oot.
Jokainen varmasti vapaa ehtoisesti hakee kilpailua ja sääliä kivuilla. Pitääpä pistää korvan taakse ja munkin ens kerran äitipolilla alkaa parjata kaikkia mammoja joitten elämä ei niin helppoa ole kuin sun. Hyvä että täälläkin jotain oppiii!

vieras
Jestas sä olet ärsyttävä.
Minua ärsyttää se mahan hieromisesi ja ähinäsi. Kaikki näkee muutenkin, että sulle on annettu.
Mä en ole kyllä koskaan mahaa hieronut ja ähissyt, mutta olen vaappunut, maannut vuodelevossa, kärsinyt kovista selkäkivuista jne

kaikkea sitä
Sulla ei TAKUULLA ole itselläsi ollut ennenaikaisia supistuksia, paikkojen aukenemista, vuodelepoa ja pelkoa siitä, että lapsi syntyy keskosena. Se EI ole normaalia. Jessus sä olet ilkeä akka.
Onhan se inhaa, kun joku keksi pesupulsaattorin ennen sinua ;).

Kilpaillaan siitä, kellä on ollut kamalin odotus ja mahdollisimman paljon vaivoja, se on paras odottaja jolta löytyy niitä eniten!

vieras
ja muuten pitää paikkansa se, että kun on oikeasti kipeä, harvemmin haluaa sitä puolisoa turhaa kuormittaa ja huolestuttaa.
Jos on ennenaikaisia paikkoja avaavia oikeita supistuksia niin jokainen täysjärkinen odottaja antaa vastuun kodin hoidosta yms. asioista puolisolle.

vieras
Jestas sä olet ärsyttävä.
Minua ärsyttää se mahan hieromisesi ja ähinäsi. Kaikki näkee muutenkin, että sulle on annettu.
No kuka sun käskee tunkee itsees sinne äitipolille tai minnekään missä raskaana olevia on! Ihan huomioohan sinäkin haet jos sinne tuppaat vaikka olet terve kuin pukki, pikkasen vain pippeliä saanut.

kaikkea sitä
Alkuperäinen kirjoittaja ei koskaan saikulla ollut:
Juu, yhden tuttavan, itse raadoin työssä kuin hullu vkoja silloin kasassa päälle 25 ja hänellä 6, mutta kaikki oli NIIN VAIKEAA ja hyvä kun pystyi kantamaan pienen pientä laatikkoa jne.. siis työtuttavani.
Muinoin oltiin pellolla kuokka kädessä vielä synnytystä edeltävänä päivänä. Nykyään jäädään sairauslomalle heti kun 2 viivaa kilahtaa mittariin, kun niin suppailee :LOL:
Kuvitteletko että lääkärit on ihan pimeitä. Helpommin ne pääsee rutisevista odottajista eroon kun tyrkkää saikkulapun kouraan ja sanoo kudpai :D.

vieras

Kilpaillaan siitä, kellä on ollut kamalin odotus ja mahdollisimman paljon vaivoja, se on paras odottaja jolta löytyy niitä eniten!
Niin missä kilpaillaan? Ennenaikaiset supistukset ja keskosuuden vaara ovat niin kamalia asioita että kukaan täysjärkinen ( sinusta en tiedä ) ei todellakaan niitä vaivoikseen haluaisi.

vieras

Mä en voita ainakaan sitä kisaa, mutta silti hieron jatkossakin mahaani ja ähisen kaikki vaivani julki. Nyt vielä enempi kuin ennen. Ja jos minulle tulee siitä valittamaan niin onpahan kerättynä tällä "laiskottelulla" voimia että voin vetää turpaan valittajaa.

kaikkea sitä
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Nyt tää ap koittaa sohia muurahaispesää oikein urakalla, ja kaivella verta nenustaan..
Varmasti ihan provoilemis tarkoitus tällä ketjulla!!!
Totta. Ei siellä odotusaulassa oikeasti kukaan hinkannut etumustaan eikä ähissyt, kaikki kävelivät kuin ihmiset.

Urbaanilegendaa tämmöiset odottajat :D. Kumma kun tähän ketjuun silti tullaan sapelit tanassa puolustamaan omaa NIIN vaikeata odotustaan...:whistle:

jep jep
Mun on kyllä pakko vähän peesailla ap:tä. Ymmärrän kyllä niitä joilla oikeasti on ongelmia, kipuja jne mutta just nämä vieno hymy huulillaan mahaansa leipovat on kyllä hivenen naurettavia. Siis juuri nämä "mun raskaus on maailman napa"-tyypit jotka juurikin kävelee mahaa ulospäin työntäen siitä alkaen kun testiin napsahtaa kaks viivaa.

vieras
on tainnu ap jäädä ILMAN sitä huomiota niin mieheltään kuin ulkopuolisilta ja herneet nokassa nyt kovana kirjoittaa kuin häntä niin kiukuttaa kun muut "teeskentelee" ja hakee huomiota...ei huoh.ja jooo joo tähän vastaat ettei sulla ole herneitä nokassa mutta kuinka moni onkaan loppu peleis samaa mieltä?

v
Alkuperäinen kirjoittaja ei koskaan saikulla ollut:
Kuvitteletko että lääkärit on ihan pimeitä. Helpommin ne pääsee rutisevista odottajista eroon kun tyrkkää saikkulapun kouraan ja sanoo kudpai :D.
Onko sulla keskosvauvaa? Mulla on 3 ja yksi täysaikainen. Tiedän niiden eron ja syyn miksi näin kävi. Sinuna olisin jo yksinkertaisuudestasi hiljaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
on tainnu ap jäädä ILMAN sitä huomiota niin mieheltään kuin ulkopuolisilta ja herneet nokassa nyt kovana kirjoittaa kuin häntä niin kiukuttaa kun muut "teeskentelee" ja hakee huomiota...ei huoh.ja jooo joo tähän vastaat ettei sulla ole herneitä nokassa mutta kuinka moni onkaan loppu peleis samaa mieltä?
Ap ei ole saanut kuin kerran sitä pientä pippeliä ja ei tosissaan sitä huomiookaan. Se selittää tämän.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä