relaatiot 21

"Santsu"
Ruokasanoja on 4, joista yksi tuo ip.

Sit on:
esim. oliiviöljy on sellainen
mitä ruoan kanssa myös usein nautitaan (ei kiinteä)
ja paikka josta ruokaa ostetaan...

Miksei kukaan auttele mua...

Onko kukaan päässyt Kölnin vasemman puoleiseen ruutuun?
Entä ratkooko kukaan vielä Halloweenia tai kiekkomaailmaa?
 
"Santsu"
Mäkin tota ruokatapaa ihmettelin, mut alkaa e:llä, liittyy siihen miten siinä ruokapöydässä tulee käyttäytyä.

Hitto, mä en kuitenkaan ole ykkösenä tuolla listoilla, eli jollakulla kyllä on enemmän sanoja ja ruutuja auki.

Ärsyttää kun nyt vaan jumii ja jumii koko ajan.
 
"Santsu"
mulla puuttuu suoraan kiekkomaailmasta lähtevät:
......... (9) ......... (9) ja
..... (5) ... (3)

sitten f:stä lähtevät:
......... (9)
..... (5)
........... (11)

Sekä n:sta lähtevät kaikki muut paitsi kiekkomaailmaan kosketuksissa olevat.
 
Ps
[QUOTE="Santsu";23085113]mulla puuttuu suoraan kiekkomaailmasta lähtevät:
......... (9) ......... (9) ja
..... (5) ... (3)

sitten f:stä lähtevät:
......... (9)
..... (5)
........... (11)

Sekä n:sta lähtevät kaikki muut paitsi kiekkomaailmaan kosketuksissa olevat.[/QUOTE]

Harmi, noita mullakaan ei ole:(
 
"xyz"
[QUOTE="ruu";23085243]kiekkomaailma ü-alkava sana ???? tai joku muu reitti oikeaan yläkulmaan ( vankila 7)[/QUOTE]

Löytyy kiekkomaailman enkunwikistä. Kätevästi käyttämällä etsi-juttua.
 
"tii-"
[QUOTE="Santsu";23085113]mulla puuttuu suoraan kiekkomaailmasta lähtevät:
......... (9) ......... (9) ja
..... (5) ... (3)

sitten f:stä lähtevät:
......... (9)
..... (5)
........... (11)

Sekä n:sta lähtevät kaikki muut paitsi kiekkomaailmaan kosketuksissa olevat.[/QUOTE]

Nuo kaikki puuttuvat ja lisäksi vähän enemmän... Kiekkomaailmasta kaakkoon 11 ja 9. Onko pääsanasta oikealle N:n yhdistystyvä 5 9 joku hahmo?
 
"tii-"
[QUOTE="tii-";23085286]Nuo kaikki puuttuvat ja lisäksi vähän enemmän... Kiekkomaailmasta kaakkoon 11 ja 9. Onko pääsanasta oikealle N:n yhdistystyvä 5 9 joku hahmo?[/QUOTE]
Eikun vasemmalle :D Hah, tää on niin helppoa välillä kun oikeeta ja vasentakaan ei taho erottaa.
Tuo 5 3 on hahmo.
 
"Santsu"
Mikä se 5+3 on...? Se toinen on myös hahmo, mutta se eka sana on monessa paikkaa lainausmerkeissä. On kait joku lempinimi tms. En ole yhtään näitä kirjoja lukenut, niin en tarkemmin tiedä.
 
"tii-"
[QUOTE="Santsu";23085418]Siis arvasin et on hahmo se 5+3 mut en oo löytänyt sitä mistään, vaikka kuinka on mielestäni haravoinut.[/QUOTE]
Siinä missä toi 5 9 oli näköjään suomeksi hahmo, niin 5 3 taitaa olla enkuksi. Enkkuwikistä löytyy ainakin, vaikka itse pengoin sen ties mistä discworld-fanien omasta wikistä...
 
"tii-"
Vielä puuttuisi se 9 9 ja kaakkoon 11. Ja tietty F:stä eteenpäin kaikki, N:stä vasemmalle olevat ja K:sta rajasana 7 ? Ü:n alapuolella. En mäkään oo näitä ikinä lukenut :D
 
"tii-"
[QUOTE="Santsu";23085536]Että mua ärsyttää tommoset jutut...mistä tonkin ois taas voinut tietää, että tuleekin englanniksi toi yks sana. GRRRR.[/QUOTE]
Aivan samaa mieltä. Itse millään meinannu löytää tuota toista hahmoa suomeksi, kun se ekan löysin enkuksi.
 
"Santsu"
11 kaakkoon on kuoleman lempinimi, yksi kirjoista myös
7 mitä ihminen on, kun se ei ole enää hengissä.

Loput puuttuu multakin. Hermo menee, kun ei ne noidat aukee. Kele. Ei mitään hajua mitä ne vois olla.
 
"tii-"
[QUOTE="Santsu";23085565]
7 mitä ihminen on, kun se ei ole enää hengissä.[/QUOTE]
Kiitos :D Tämähän auttoi myös halloweeniin liittyvän sanan. Pohdin sitä niin pitkää ja etsin vastausta jopa luettelosta, joka oli sen niminen, mutta en kokeillut itse luettelon nimeä :D
 

Yhteistyössä