• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Relaatiot 11 julkaistu

  • Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
j
tilanne nyt:

1 5 2 1 1
1 ok 9 6 4
3 6 10 10 3
5 5 5 12 10
7 3 14 9 12

Pelin läpäisy:
772 / 1001 (77.1%)

Vihjeet: 6 / 7
Ei loppuratkaisua

Sijoitus:
2 / 332

onko joku keksinyt tuota eskimosta oikealle kakkosruutuun menevää? mitä lähtee emigrantista? martta kaluunasta? konekivääristä? noilla saisi useamman ruudun ok:ksi ja olis parempi mieli...

voin vihjailla noihin ylärivin ruutuihin muille.
 
J,
mulla ainakin on paljon kysyttävää noista ylärivin ruuduista :) Heitän tähän muutaman akuuteimman:
Kalevala: Siimistä 6+6 ja siitä seuraava 8
UKK: 15 oikealle, Kanervasta oikealle 10 ja alas 13
Maahanmuuttaja: oikealle 7+9, ylös 4+7

Jos noihin aluksi saisi vihjeitä, niin pääsisi varmaan pitemmälle. Harmi vain ettei mulla ole yhtään noita sun kaipaamia sanoja, muutenkin tuun parisataa sanaa kauempana. :/
 
hah
Alkuperäinen kirjoittaja emmatiikeri:
J,
mulla ainakin on paljon kysyttävää noista ylärivin ruuduista :) Heitän tähän muutaman akuuteimman:
Kalevala: Siimistä 6+6 ja siitä seuraava 8
UKK: 15 oikealle, Kanervasta oikealle 10 ja alas 13
Maahanmuuttaja: oikealle 7+9, ylös 4+7

Jos noihin aluksi saisi vihjeitä, niin pääsisi varmaan pitemmälle. Harmi vain ettei mulla ole yhtään noita sun kaipaamia sanoja, muutenkin tuun parisataa sanaa kauempana. :/
Oiskohan se 7 + 9 ollu se männä uudenvuoden pilannut ikävä tyyppi. Noi muut puuttuu iteltäki.
 
Januska
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja januska:
Mä oon ihan jumissa Peukaloisen retkissä, mikä lähtee Nils Holgerssonista?
Kenen matkaan Martti ja nils lähtivät?

Missä rahassa on peukaloisen kuva?
Kiitos avusta, raha mulla on. Ja niitä hanhia oon vääntänyt vaikka miten päin, mikään ei käy, niin paitsi se yksi :)


 
Januska
Alkuperäinen kirjoittaja Januska:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja januska:
Mä oon ihan jumissa Peukaloisen retkissä, mikä lähtee Nils Holgerssonista?
Kenen matkaan Martti ja nils lähtivät?

Missä rahassa on peukaloisen kuva?
Kiitos avusta, raha mulla on. Ja niitä hanhia oon vääntänyt vaikka miten päin, mikään ei käy, niin paitsi se yksi :)
heti keksin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmatiikeri:
J,
mulla ainakin on paljon kysyttävää noista ylärivin ruuduista :) Heitän tähän muutaman akuuteimman:
Kalevala: Siimistä 6+6 ja siitä seuraava 8
UKK: 15 oikealle, Kanervasta oikealle 10 ja alas 13
Maahanmuuttaja: oikealle 7+9, ylös 4+7

Jos noihin aluksi saisi vihjeitä, niin pääsisi varmaan pitemmälle. Harmi vain ettei mulla ole yhtään noita sun kaipaamia sanoja, muutenkin tuun parisataa sanaa kauempana. :/
Sellon ampumavälikohtaus
 
Taa
Vittu, mä sanon. Alotin eilen tätä relaatiota. Nyt on kasassa liian monta tuntia koneella istumista ja 90 sanaa. Ihan typeriä aiheita eikä sanoista saa ollenkaan sutjakkaasti mielleyhtymiä, puhumattakaan, että sais ruutuja auki. Wikiä oon lukenu kyllästymiseen asti. Mistä noita sanoja oikeesti pitäis löytää?

Taitaa olla eka relaatio, mitä en jaksa tehdä.
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja emmatiikeri:
J,
mulla ainakin on paljon kysyttävää noista ylärivin ruuduista :) Heitän tähän muutaman akuuteimman:
Kalevala: Siimistä 6+6 ja siitä seuraava 8
UKK: 15 oikealle, Kanervasta oikealle 10 ja alas 13
Maahanmuuttaja: oikealle 7+9, ylös 4+7

Jos noihin aluksi saisi vihjeitä, niin pääsisi varmaan pitemmälle. Harmi vain ettei mulla ole yhtään noita sun kaipaamia sanoja, muutenkin tuun parisataa sanaa kauempana. :/
6+6 on siimin alue komissiossa tai oikeastaan sen torjunta on hänen alue. 8 on jotain josta lemminkäinen tuomittiin hiljattain.

ukk 15 oikealle on tuosta eppujen laulusta, ukk oli tästä tunnettu
kanervasta oikealle 10 liittyy noihin pressan asuntoihin, vaihda puulajia, saat laulajan
alas 13 on mitä kanerva lähetteli tukiaiselle

7+9 ammuskeli espoossa, 4+7 oli norjalainen joka perusti sahan
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:
Kertokaa nyt joku mulle sinne maanjäristys-ruutuun ne puuttuvat, eli Lima (6) ja Ankara/Peru/Lima (10) niin pääsisin mäkin nukkumaan....zzzzzzzzzzzz |O
lima 6 on sama englanniksi tai latinaksi
10 keksit kun saat alemman ruudun auki, sanamuunnos on yksi sellainen
 
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:
Kertokaa nyt joku mulle sinne maanjäristys-ruutuun ne puuttuvat, eli Lima (6) ja Ankara/Peru/Lima (10) niin pääsisin mäkin nukkumaan....zzzzzzzzzzzz |O
lima 6 on sama englanniksi tai latinaksi
10 keksit kun saat alemman ruudun auki, sanamuunnos on yksi sellainen
En mä tuosta limasta saanut kiinni vieläkään, mutta toisen sain ja ruudun auki viimeinkin *huoh*
Nyt hyvät yöt, kiitos Sulle j!

Näkemisiin :wave:

 
j
tintti ja viljelykasvi vasen reuna sekä sanamuunnokset oikea reuna ovat ihan auki, onko kellään apuja?
siis tintti 10 ja 9+8 , riisi 9+5 ja häät 9 sekä melkein kaikki sananmuunnokset
 

Yhteistyössä