Relaatio 16 - uusi ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahis74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oho, sie olitkin nopea, Lamppu! :D Noi Lääke 12-Rikos 12 selviskin omin avuin. Paneudunpa paremmin sun vinkkehin. Filosofin kanssa olen siis ollut alussa ihan oikeilla jäljillä, täytyypi katsoa uudelleen mitä oon ehkä väärin kirjoittanut :D
varassakissakin ollut melkein oikeilla sanoilla, siitä huomaa miten ei vaan aina ajatusmaailma taivu ihan tismalleen oikein (toi oikea sana on tosi kömpelö omassa suussa eikä kuulostaa oikalta)

Tälleen pikaisesti katsottuna tuo alle minuutin vihje ei auttanut kun näköjään oon ollut ihan oikeilla jäljillä, mutta en vaan keksi siitä al.. sanasta oikeaa muotoa :(

Juu, huomasin :) Paneudun niihin tässä paremmin ja ehkä tästä tosiaan nyt sit löyty kuitenkin sitä intoa, että jaksaa taas yrittää tahkoa eteenpäin ja ehkä tosiaan ihan läpi asti :D Eli kiitokset!!. Kyselen kyllä varmasti vielä lisää myöhemmin

[QUOTE="Pii";29705304]Joo, löysinkin sen minuuttimiehen. On kyllä aika jännä kun usein käy niin, että melkein samassa kun tänne kirjoittaa niin sitten välähtää itsellekin se vastaus :D[/QUOTE]
Jep, näin usein käy. Kannattaa kirjoittaa tänne tai puhella muuten vaan itselleen ääneen. Kummasti alitajunta koko ajan vaan tekee töitä :)

Kiitos noista vihjeistä. Ilman niitä en kyllä osaa olis varmana ikinä ratkaissut. Ei voi muuta kuin ihmetellä mistä kummasta olet/te osan noistakin kaivanut! o.O Yksi jota en löydä vihjeestä huolimatta. Se OKSENNUSLÄÄKE. Koko ilta mennyt taas siihen enkä mitään löydä. En milllään hakusanoilla, en edes mistään nettilääkekirjoista/listoista vaikka tiedän alkukirjaimet. Eli millä hakusanoilla sen voi löytää?? Tai ehkä vaikka suoraankin sanoa? o.O (mä niin kuvittelin vihjeen jälkeen, että olis helppo löytää, mutta näköjään ei :( )

Jostain syystä muistan miten tuon löysin eli tuli vastaan googlen haussa relaatio 16 ja facebookissa kysyttyjä kysymyksiä. Tuo oksennus 9+5 oli niistä yksi. Siellä oli linkki, jossa vastaus löytyi. Samalla bongasin sen suomalaisen naiskirjailijan T.R. ja siihen jatko 4. Joten kokeile hakua relaatio 16 facebook Voin suoraankin sanoa ellei mitään löydy.

Hei, Jee! KIITOS taas. Mä meinasinkin arvella, että on kyse varmaan jostain tosi vanhasta lääkkestä. Niinkuin se lääkeyhtiökin oli. Ja samalla sain ton 4-kirjaimisenkin mua pähkäilyttäneen :D

Ehkä tässä voisin kysyä pari lisää ennen töihin lähtöä, vielä puuttuu kyllä muitakin, mutta näitä tässä nyt käännellyt ja väännellyt eikä mitään tule mieleen;

KIRJAILIJA puuttuis vaan se ylhäällä rajasanasta H.V. jatko alas 5+7

AVARUUSLENTO vasemmalle. V. jatko 9+10

RIKOS ylhäällä lapsi 5+5

ja vaikka vielä IHMINEN-ruudust saiskojhan tota yhtä hämäävää ketjua purettua vaikka sillä M.V. 10

[QUOTE="Pii";29708425]

KIRJAILIJA puuttuis vaan se ylhäällä rajasanasta H.V. jatko alas 5+7 kirjailija O.P. kirjoittanut teoksen "Tjurens år"

AVARUUSLENTO vasemmalle. V. jatko 9+10 venäläinen naisavaruuslentäjä V.T. (jossa suhuässän tilalle tuli sh)

RIKOS ylhäällä lapsi 5+5 amerikkalainen kadonneiden lasten etsimisjärjestelmä, joka löytyy wikistä Lapsik.. alhaalta kohdasta katso myös

ja vaikka vielä IHMINEN-ruudusta M.V. 10 paikkakunta N.. jossa talonsa oli[/QUOTE]
Tuossapa noita taas.

Toistan taas itseäni, mutta kiitos! (laittaisin semmosen ruusupuskan jos kirjaumattomana pystyis ;) )

Äh, noista on kaikki kyllä semmoisia, että ollut IHAN oikeiilla jäljillä ja jopa IHAN oikealla kohdalla, mutta se pieni viimeinen "ahaa!" jäänyt kokematta. Vähän harmittaa.
Vielä puuttuu aika paljon sanoja, jotain 20, mutta yritänpä niihin uppoutua, mitä tässä nyt ehtii, jos vaikka avautuisi (lue; tulen tänne varmasti vielä kerjäämään viisauttasi ;) )

Hienoa Pii! Loppusuoralla olet, jos enää parikymmentä sanaa jäljellä. Mukavaa on olla hyödyksi, kun tämän rellun eteen piti vaan aika paljon tehdä töitä :). Sitäpaitsi vinkkaaminen on kivaa, joten kysele vaan.

Mäkin muistin taas välillä käydä täällä kurkkimassa. Hyvin olet Pii edennyt! Ja mä niin tiedän ton tunteen, kun joka viestin saa aloittaa kiittämällä lamppua vinkeistä :):) Ilman häntä en olisi minäkään ikinä tätä loppuun asti selvittänyt! Tsemppiä loppumetreille! :)

Juu, aika hakaratkoja tuo Lamppu on, mutta kyllä siellä oli aikamoisia oivalluksia sullakin, Ahis :)

Ja joo, töitä on kyllä tosiaan saanut tehdä vastauksien eteen tässä rellussa!Ja monta kohtaa kyllä sellaista, että en IKImaailmassa olis kyllä itse löytänyt tai keksinyt.

On ollut myös niitä kohtia, että on jo luovuttanut pelin suhteen, mutta kuitenkin palannut taas tahkoamaan ja/tai täältä lukenut/kysynyt vinkkiä ja katsonut sitten uudelleen niitä muitakin jumituskohtiaan ja vastauksen onkin sitten löytänyt samantien eikä voi käsittää kuinka sitä ei ole aikaisemmin huomannut tai tajunnut kokeilla (ja välillä niitä, että on satavarma, että onkin kokeillut)

Ja ehkä mä nyt taivun vielä viimeisetkin sanat täältä kysymään

SAIRAUS puuttuu se vihjesana. Tuntuu, että oon kaikkea mahdollista ja mahdotonta yrittänyt, mutta mikään ei sovi. Ei aukee muiden vihjesanojenkaan avulla. Ja niin, loppuratkaisukin siis puuttuu.

TAVARAssa ei aukee millään se J.G 6 ja sen jatko 13 (ovat siinä pääsanasta alavasemmalle)

PUHEENAIHEessa siitä miehen nimestä 6+9, jotenkin tuntuu, että oon ihan puskissa tän ratkaisun kanssa?
ja vielä samasta ruudusta pääsanasta Po jatko10+7 (tää jotenkin tuntuu, että voisin olla jossain oikeilla tantereilla, mutta en saa vaan taipumaan ajatusta ihan oikein? ..tai sitten ollaan jossain ihan Siperiassa tänkin kanssa ;) )

Meinasin nukkumaan jo käydä, mutta tulipa mieleen sitten se vika vihjesanakin ja loppuratkaisukin oikein :D Katsotaan joskos aivot työstäis vielä ne vikat kaksi (aamu)yön aikana. Tai sitten ei.

Eli puuttuu sieltä tavarasta se J.G 6 ja jatko 13

Ihan oon oikeeta tohonkin sovitellut, mutta jälleen kerran ollut se muoto hukassa ja nythän se sitten tuli ku apteekin hyllyltä.

Eli viimoisen kerran (ainakin tässä rellussa ;) ) kiitokset Lampulle! ..ja Ahikselle myös. En olisi kyllä uskonut, että tämä päivä koittaa, mutta valmista on!! :D :D

Pelaajia 3648 ja loppuun asti pelanneita vain 97. Ei meitä paljoa ole! :D ja luulisin, että pelin alkuperäinen ketju on ollut vilkkaampi kuin tämä niin eiköhän tässä tosiaan sitä ylpeyttä voi nyt vähän tuntea vaikka normaalia enemmän joutuikin turvautumaan apuihin :)

Mahtavaa Pii! Eikös olekin hieno fiilis, kun sai näin vaikean tehtyä ihan loppuun asti? :) Enkä kyllä usko, että missään relaatiossa on ollut kovin montaa sellaista ratkojaa, jotka olisivat saaneet tehtyä koko homman alusta loppuun asti ilman minkäänlaisia apuja keneltäkään.

Mulla ainakin käy tosi helposti niin, että jumiutuu johonkin ajatukseen eikä millään osaa etsiä uusia ratkaisuja jotain ihan toista kautta. Siinä vaiheessa tulee sitten kanssaratkojien apu tarpeen :)

Juu, onhan tää ihan hienoa. Nyt oon sitä mieltä, että kiva, että en luovuttanut (tai siis pari kertaa luovutin, mutta palasin sitten kuitenkin pienen tauon jälkeen ;) ). Eipähän jää kaivelemaan :)

Itse oon muutaman saanut tehtyä sinne paria kolmea sanaa vajaaksi yksin ja toiveissa vielä joku päivä löytää sellainen jonka sais IHAN loppuun asti ratkottua itse. Ja tuo on kyllä totta, että monesti sitä jää jumiin johonkin ajatuskehään josta ei saa ravistettua itseään pois. Tarttee sen tönäisyn joltain toiselta tai joskus riittää ihan se, että pitää taukoa siitä sanasta ja palaa siihen joskus myöhemmin.

Tässä rellussa oli useampikin sellainen, että ilman apuja olis todellakin jäänyt löytymättä vaikka olis seuraavat 20vuotta kuluttanut etsimiseen ja sitten paljon niitä, että vieläkään en ihan ymmärrä sanojen liittymistä toisiinsa tai se yhteys on haettu jostain universumin perähikiältä asti (eli toista kautta olis ollut kyllä ihan täys mahdottomuus ikinä ratkaista).

Seuraavaksi vois ottaa jonkun yhden tähden rellun käsittelyyn? :D (Veikon relluihin en nyt kyllä aio vähään aikaan koskea vaikka ne kuulemma vähän edes inhimillisempiä taitavat olla kuin tämä hänen ensimmäisensä? Joitain vuosia sitten oon ainakin sen Simo Penttilän tehnyt. Loppuun asti? en ole varma)

Yhteistyössä