Relaatio 16 - uusi ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahis74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="lamppu";29485729]Oli nyt vähän avuttomia vihjeitä. Toivottavasti aukeaa. Mun on nyt pakko tältä illalta luovutaa, mutta menipä rikki 600 sanaa. Alle sata (enemmän tai vähemmän mahdotonta) sanaa enää jäljellä :)[/QUOTE]

Sain kaikki kolme auki - kiitos taas!

Koska kaikissa muissa ruuduissa on taas jumituksen makua niin kokeilenpa hakea uutta puhtia tuosta puheenaihe-ruudusta. Sanoit, että sulla olis aloitussanat kaikki keksittynä? Voitko vinkkailla vasemmalle lähteviä 11 ja 7? Mä olen vissiin huono keskustelija, kun mitkään mun yrittämät puheenaiheet eivät ole kelvanneet :)

Sain kaikki kolme auki - kiitos taas!

Koska kaikissa muissa ruuduissa on taas jumituksen makua niin kokeilenpa hakea uutta puhtia tuosta puheenaihe-ruudusta. Sanoit, että sulla olis aloitussanat kaikki keksittynä? Voitko vinkkailla vasemmalle lähteviä 11 kouluainejuttu, pitääkö lukea vai eikö pidä ja 7 puhekielinen sana tyypistä, joka on aina esillä, niitä on paljon myös turhia? Mä olen vissiin huono keskustelija, kun mitkään mun yrittämät puheenaiheet eivät ole kelvanneet :)
Tuossa vinkkini. Meinasin jo panna koneen kiinni ja painua pehkuihin, mutta tarkistin vielä ketjun. Ihmisen sain täyteen :) ja musiikki eteni kivasti vinkkisi ansiosta (ylhäältä jäi puuttumaan I.G jatkuva 2 3 6 ja siitä 3 2 joka yhdistyy P.R. sitten alhaalta puuttuu muutama enemmän). Aisteihinkin löysin sen vasemmalle puuttuvan, joka oli kuuluisan filosofin teos.
Nyt nukkumaan. Jatkuu huomenna.

[QUOTE="lamppu";29489903]Tuossa vinkkini. Meinasin jo panna koneen kiinni ja painua pehkuihin, mutta tarkistin vielä ketjun. Ihmisen sain täyteen :) ja musiikki eteni kivasti vinkkisi ansiosta (ylhäältä jäi puuttumaan I.G jatkuva 2 3 6 yks biisi, tai oikeastaan kai sen biisin kertosäkeestä (?) kolme sanaa. Ekan keksit tosta P.R.:n levystä ja loppu on sen biisin oikea nimi ja siitä 3 2 joka yhdistyy P.R. tää on yks P.R.:n soololevy sitten alhaalta puuttuu muutama enemmän). Aisteihinkin löysin sen vasemmalle puuttuvan, joka oli kuuluisan filosofin teos.
Nyt nukkumaan. Jatkuu huomenna.[/QUOTE]

Mäkin olin jo konetta sulkemassa ja sitten vielä välähti se tähtikuvio-ruudun idea niistä e-alkuisista sanoista :) Siinä todellakin oli joku juju ja se liittyy siihen keskussanaan.

Oletko keksinyt musiikki-ruudun P.R:stä ylös lähtevän 5 5?

Mä jatkan huomenna noista sun vinkeistä. Nyt melkein 580 sanaa kasassa!

Mäkin olin jo konetta sulkemassa ja sitten vielä välähti se tähtikuvio-ruudun idea niistä e-alkuisista sanoista :) Siinä todellakin oli joku juju ja se liittyy siihen keskussanaan.

Oletko keksinyt musiikki-ruudun P.R:stä ylös lähtevän 5 5 johtamansa firman yksi osa

Mä jatkan huomenna noista sun vinkeistä. Nyt melkein 580 sanaa kasassa!
Hienosti olet edennyt. Kiitos vinkeistä, löytyi ne jatkot ja tuossa yllä vinkki siihen kysymääsi. Tähtikuvioissa olen juuri tuota jujua pyöritellyt, mutta en ole saanut mitään sopimaan. Täytyy yrittää uudella innolla.

[QUOTE="lamppu";29492377]Eikun heti rupesi löytymään, kun hylkäsin suomen kielen :)[/QUOTE]

Kiitos kaikista edellisistä vinkeistä. Sain kaikki auki ja nyt on taas jotain mistä jatkaa.

Ja tuo tähtikuvioiden keksiminen oli ihan sun ansiota, kun laitoit johonkin viestiin, että niissä täytyy olla joku juju. Se jäi sitten alitajuntaan näköjään muhimaan :)

Ei jaksa enää eikä keksi enää mitään tänään, mutta jatkaa huomenna. Tilanne tämä

3 1 3 2
3 1 3 2
5 ok 1 1
3 ok ok ok
4 ok 5 6

Pelin läpäisy:
655 / 698 (93.8%)

Vihjeet: 2 / 3
Ei loppuratkaisua

Sijoitus:
118 / 3580

Tämän päivän saldo 10 sanaa (musiikki ok) ja loppuratkaisu oikein. Eniten puuttuu aistesta ja tavarasta (pääsanasta oikealle 11 6 ja yläviistoon 16 jatkuu 12 ja yhdistyy ke..). Nyt luova tauko. Palaan illemmalla.

Mäkin sain vihdoin maagisen 600 sanan rajan rikki. Pari ruutua jumittaa pahemman kerran eli apuja tarvitsen, että saan ajatukset uusille urille:

IHMINEN
- teo..yht..9
- teo.. vall...18
- se.. ja rit.. välinen 17
- tytt... ja rak... välinen 11

MUSIIKKI
- Ag.. pr.. 6 4
- kuor... 16 8

TAVARA
- velj...kesk... 5
- tavar.... ja kev.. välinen 14
- aloitussanasta lähtevät 16 ja 11 6 sekä molempien jatkot

Lamppu, mulla saattaisi olla tähtikuvioihin (2 sanaa puuttuu) ja kirjailijaan (3 sanaa puuttuu) jotain mitä sulta puuttuu, jos sun tilanne on vielä tuo sama mitä yläpuolelle olit laittanut?

Mäkin sain vihdoin maagisen 600 sanan rajan rikki. Pari ruutua jumittaa pahemman kerran eli apuja tarvitsen, että saan ajatukset uusille urille:

IHMINEN
- teo..yht..9
- teo.. vall...18
- se.. ja rit.. välinen 17

MUSIIKKI
- Ag.. pr.. 6 4
- kuor... 16 8

TAVARA
- velj...kesk... 5
- aloitussanasta lähtevät 16 ja 11 6 sekä molempien jatkot

Lamppu, mulla saattaisi olla tähtikuvioihin (2 sanaa puuttuu) ja kirjailijaan (3 sanaa puuttuu) jotain mitä sulta puuttuu, jos sun tilanne on vielä tuo sama mitä yläpuolelle olit laittanut?

Pari sanaa löytyikin omin avuin. Yllä päivitetty tilanne. Ai niin, vinkkaatko lamppu vielä vähän sitä filosofia kenen teos tulee sinne aisteihin?

IHMINEN
- teo..yht..9 yleissana, "ansioduuni"
- teo.. vall...18 alkuosa+tuotanto (sori, en keksinyt vinkkiä)
- se.. ja rit.. välinen 17 kun lapsuus jää taakse (löytyy rit..luettelosta)
- tytt... ja rak... välinen 11 vastaava miespuolinen

MUSIIKKI
- Ag.. pr.. 6 4 chileläinen (tämä aukeaa kyllä paremmin vasemmalta)
- kuor... 16 8 vanha tunnettu suomalainen kuoro

TAVARA
- velj...kesk... 5 paikkakunta
- tavar.... ja kev.. välinen 14 yhdistä jälkimmäinen ja toisen loppu
- aloitussanasta lähtevät 16 ja 11 6 sekä molempien jatkot (nämä puuttuvat)

Tuossa edellä apuja. Tähtikuvioissa mulla puuttuu enää se pääsanasata oik. 11 Po.. ja Kirjailijasta puuttuu Su.. 15 ja pääsanasata 8 7 ja siitä jatkuva 11.

[QUOTE="lamppu";29496954]Tuossa edellä apuja. Tähtikuvioissa mulla puuttuu enää se pääsanasata oik. 11 Po.. ja Kirjailijasta puuttuu Su.. 15 ja pääsanasata 8 7 ja siitä jatkuva 11.[/QUOTE]

Kiitos avuista, lähden niitä työstämään.

No en mä sitten voinutkaan olla vastavuoroisesti avuksi, kun multa puuttuu muuten ihan samat, paitsi tähtikuvioissa lisäksi se myt...8. Kirjailijassa mulla ei ole mitään su..15? Multa puuttuu noiden 8 7 ja 11 lisäksi se mikä lähtee S.H. alas 6? eli tuo su.. tulee varmaan siihen jotenkin jatkoksi?

Kiitos avuista, lähden niitä työstämään.

No en mä sitten voinutkaan olla vastavuoroisesti avuksi, kun multa puuttuu muuten ihan samat, paitsi tähtikuvioissa lisäksi se myt...8 on tähdistö K... Kirjailijassa mulla ei ole mitään su..15? Multa puuttuu noiden 8 7 ja 11 lisäksi se mikä lähtee S.H. alas 6 minne muutti hoitamann meiläisiä? eli tuo su.. tulee varmaan siihen jotenkin jatkoksi?
Tuossa noita puuttuvia.

[QUOTE="lamppu";29496954]Tuossa edellä apuja. Tähtikuvioissa mulla puuttuu enää se pääsanasata oik. 11 Po.. ja Kirjailijasta puuttuu Su.. 15 ja pääsanasata 8 7 ja siitä jatkuva 11.[/QUOTE]

Su..15 on se miksi se S.H. ryhtyi siellä :)

Nyt saa pohdiskelu riittää tältä illalta. Tässä tilanne:

1 1 3 2
3 ok 1 1
ok ok ok ok
6 ok 4 11

Pelin läpäisy:
649 / 698 (92.9%)

Vihjeet: 2 / 3
Ei loppuratkaisua

Kolmaskin vihjeruutu on löydetty, mutten ole vielä keksinyt mitä siihen tulee. Aisteja pitäis varmaan ryhtyä seuraavaksi työstämään.

Muutaman sanan olen tänään keksinyt. Kirjailija-ruutu sentään ok ja puheenaiheista puuttuu enää yksi. Muuten ei mitään uutta. Oivallukset tosi vähissä. Tauko paikallaan. Palaan myöhemmin.

Jumittaa täälläkin pahasti ja sanojen löytyminen hidastuu huomattavasti koko ajan. Yleensä vinkkien kysyminen auttaa löytämään jotain mitä juuri on kysymässä, joten kokeillaanpa sitä taktiikkaa...

Alarivin jumit tällä hetkellä:

PUHEENAIHEET
- suom..lii..alas 12
- M.V. alas 9 ja siitä seuraava 8
- puh...molemmat vasemmalle 13 ja 11

kaikkiin näihin on vastasanojakin ainakin yksi tai useampi, mutta en vaan millään keksi mitä tulee väliin?

TAVARA
tässä edelleen samat eli
- aloitussanasta oikealle 11 6 sekä 16 ja molempien jatkot

AISTIT
-aloitussanasta ylös 3 ja vasemmalle 9 2 12, mihin lamppu vinkkailikin aiemmin, mutten ole vielä löytänyt
- mak ja haj välistä 4 5. Mikä ihme tämä voi olla?
- hukassa myös mak..vasemmalle 9 ja ylös 11 10
- näk yläoikealle 9
- sil ylävasemmalle 12
- kal..vasuriin 14
- keltainen laatikko myös

Jumittaa täälläkin pahasti ja sanojen löytyminen hidastuu huomattavasti koko ajan. Yleensä vinkkien kysyminen auttaa löytämään jotain mitä juuri on kysymässä, joten kokeillaanpa sitä taktiikkaa...

PUHEENAIHEET
- suom..lii..alas 12
- M.V. alas 9 ja siitä seuraava 8
- puh...molemmat vasemmalle 13 ja 11

kaikkiin näihin on vastasanojakin ainakin yksi tai useampi, mutta en vaan millään keksi mitä tulee väliin?

TAVARA
tässä edelleen samat eli
- aloitussanasta oikealle 11 6 sekä 16 ja molempien jatkot

AISTIT
-aloitussanasta ylös 3
- mak ja haj välistä 4 5. Mikä ihme tämä voi olla?
- hukassa myös mak..vasemmalle 9 ja ylös 11 10
- näk yläoikealle 9
- sil ylävasemmalle 12
- kal..vasuriin 14
- keltainen laatikko myös

ja heti löytyi se oikea filosofi ja hänen teoksensa. Yllä siis päivitetty lista jumituksista.

PUHEENAIHEET
- suom..lii..alas 12 alkuun mitä maailmassa puhutaan monia ja loppuun mitä kouluissa annetaan
- M.V. alas 9 puupino pihallansa ja siitä seuraava 8 tästä syytettiin
- puh...molemmat vasemmalle 13 (puuttuu) ja 11 retoriikan merkkihenkilö D..

TAVARA
tässä edelleen samat eli
- aloitussanasta oikealle 11 6 sekä 16 ja molempien jatkot (samat puuttuu multakin)

AISTIT
- aloitussanasta ylös 3 yliluonnollinen ilmiö
- mak ja haj välistä 4 5. Mikä ihme tämä voi olla? (ei mitään hajua)
- hukassa myös mak..vasemmalle 9 ja ylös 11 10 (hukassa myös)
- näk yläoikealle 9 yliluonnollista, loppu tuo näk.
- sil ylävasemmalle 12 yliluonnollista, liittyy esineisiin
- kal..vasuriin 14 (ei aavistustakaan)
- keltainen laatikko yleissana, paljon sotilaita
En ehtinyt eilen vastata. Nuo edellä olevat multa löytyi. Lisäksi keksin sen Rikos ylös 9 joka on lasten seksuaalinen hyväksikäyttö hienommin sanottuna.

Yhteistyössä