Rela-tipat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Relaxy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Relaxy

Vieras
Kauanko olette antaneet lapselle Rela-tippoja. Me aloitettiin n. 1 kk ikäisenä ja nyt 1,5 vuotiaana mietin että ovatko enää tarpeen... Voisiko ne korvata esim. A-, gefilus- tms. jugurteilla?

Me syötettiin Rela-tippoja n. pari kuukautta. Oletko joka päivä antanut ja noin pitkän aikaa..? Minä luulin, että vain alkuun tarvii antaa, jos vauvalla ilmavaivoja. Meillä tosin tuntui sen parin kk:den jälkeen, ettei enää tullut vatsavaivaa, vaikka jätettiin pois. Nyt jälkeenpäin on annettu pari kertaa antibioottikuurin yhteydessä...

Rela-tipoista pitäisi olla hyötyä alun ilmavaivoihin ja sitten taas kun kiinteitä aloitellaan ja muuten saattavat ehkäistä jonkin verran infektiotauteja + on tietty tarpeen antibioottikuurien aikana jos sellaisen joutuu syömään. Itse olen suunnitellut, että annamme niitä 1-vuotiaaksi asti ja sitten siirrymme Rela-jugurttiin tms,

Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a-a:
Rela-tipoista pitäisi olla hyötyä alun ilmavaivoihin ja sitten taas kun kiinteitä aloitellaan ja muuten saattavat ehkäistä jonkin verran infektiotauteja + on tietty tarpeen antibioottikuurien aikana jos sellaisen joutuu syömään. Itse olen suunnitellut, että annamme niitä 1-vuotiaaksi asti ja sitten siirrymme Rela-jugurttiin tms,

Kyllä maitohappobakteereita suositellaan ihan aikuisillekin. Parantavat vastustuskykyä. Vauvoille niitä suositellaan etenkin jos ei saa rintamaitoa, maitohappobakteereilla on suotuisa vaikutus allergioiden ja atopian ehkäisyssä. Tästä on juuri suomalaistutkimus käynnissä ja tähän mennessä saadut tulokset ovat olleet hyviä. (Näin sanoi meille lastenlääkäri Tiina Karppa) Meillä rela-tipat korvattiin 1-vuotiaana jukurteilla yms. joihin maitohappobakteereja on lisätty.

Hei, itsekin kiinnostuin RELA-tipoista vauvan ollessa kovin huono nukkumaan ja kun hylkäsi rintamaidon 2 kk iässä. En kyllä huomannut niiden auttavan vatsavaivoihin (jos nyt huono uni siitä johtuikaan), tosin vauvavaihe meillä olikin aika huonouninen kaikilla, joten tarkempaa analyysiä en kyennyt tekemään. Terveenä poika on pysynyt, ilman tippojakin. Silloin tällöin ostan nykyään 2 v pojalle gefilus jogurtteja, antibiootteja ei olla syöty ollenkaan kun ei ole ollut tarvetta. JOs olis jokin antibioottikuuri ostaisin kyllä tippoja taas - toisilla ne auttaa suoliston terveenä pysymiseen, toisilla ei.

Yhteistyössä