rehellisiä vastauksia kauniilta ihmisiltä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 20:13 NaRikka kirjoitti:
Mä taas oon huomannut, et usein niistä ns. rumista vauvoista (jotka ei siis ole peruskäsitysten mukaan niitä suloisia vauvoja) tulee useimmiten todella kauniita aikuisia. Siis tosi monet kaunottaret on ollut lapsena niitä vähemmän suloisia. Ja mä en kyllä osta sitä, et rumia vauvoja ei muka olisi, kyllä niitä on. Mutta eipä se silti haittaa, koska ihmisissä, vauvoissakin on muutakin mahdollisesti kaunista, kuin ulkonäkö. Ja rumakin vauva voi olla suloinen. Omat vauvat nyt varmaan on kaikille silti niitä maailman suloisimpia.
Totta puhut. Hyvä ystäväni kuuluu juuri tähän kategoriaan. Vauvana oikeasti ruma (jopa vanhempiensa mielestä :D ) ja teini-iästä lähtien ollut sitten todellinen kaunotar. Tätä mieltä ainakin suuri osa ihmisistä.
 
kauneus helpottaa
Kyllä minua ainakin surettaisi lapseni puolesta, jos hän näyttäisi rumalta. Tosiasia on, että kauniit ihmiset ovat suositumpia ja pääsevät helpommalla. Meidän vanhempien ulkonäköä on aina kehuttu ja lapsikin on kaunis. Vain yksi asia huolestuttaa minua, periikö hän isänsä puolen suvusta kauempaa raon etuhampaiden välissä. Minusta se ei ole kaunis ominaisuus. No aika näyttää. Odotellaan rautahampaiden tuloa. Jos niin huonosti käy, niin onneksi nykyään oikomishoidoilla saadaan tällainen kauneusvirhe korjattua.

Ja kyllä, olen nähnyt paljon rumia vauvoja ja lapsia. Taidan sitten olla harvinaisen kriittinen ulkonäön suhteen sellaiseen ihmiseen verrattuna, joka väittää ettei ole moista koskaan nähnyt.
 
Minä olen ollut lapsena omasta mielestä suloinen, mutta nyt en todellakaan :LOL:
Että kyllä ne lapset vaan taitavat aina olla kauniita siihen verrattuna millaisia aikuisia heistä tulee. Mutta nykyään kyllä itsensä tällääminenkin on niin mittavaa, että hyvällä meikilläkin saa ihmeitä aikaan ja kaikillahan on eri maku siitä mikä on kaunista.
 
diibadaaba
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 21:14 kauneus helpottaa kirjoitti:
Kyllä minua ainakin surettaisi lapseni puolesta, jos hän näyttäisi rumalta. Tosiasia on, että kauniit ihmiset ovat suositumpia ja pääsevät helpommalla. Meidän vanhempien ulkonäköä on aina kehuttu ja lapsikin on kaunis. Vain yksi asia huolestuttaa minua, periikö hän isänsä puolen suvusta kauempaa raon etuhampaiden välissä. Minusta se ei ole kaunis ominaisuus. No aika näyttää. Odotellaan rautahampaiden tuloa. Jos niin huonosti käy, niin onneksi nykyään oikomishoidoilla saadaan tällainen kauneusvirhe korjattua.

Ja kyllä, olen nähnyt paljon rumia vauvoja ja lapsia. Taidan sitten olla harvinaisen kriittinen ulkonäön suhteen sellaiseen ihmiseen verrattuna, joka väittää ettei ole moista koskaan nähnyt.
No älykkyyskin helpottaa elämää :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 18:08 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 18:03 vieras kirjoitti:
Ja eihän niistä ota ite p.irukaan selvää vielä vauvana että minkänäköisiä niistä lopen tulee.. Hohhoijjakkaa.. "Miltä tuntuu kun oma vauva onkin ruma?" - No h.elevetti, tappaakko se pitäis siksi ettei oo niin standardinkaunis kun kaikki muut? Kyllä sitä pitäis keskittyä olemaan kiitollinen ja hyvillään omasta lapsestaan eikä miettiä että minkä näkönen se on..
Tämä kertookin jo aika paljon kysymykseeni, ilmeisesti ei tunnu kovin hyvältä :LOL: Voihan sitä myöntää että oma lapsi on ruma, ei siitä mitään haittaa ole. Suurin osa meistä ihmisitä varmaan on rumia, minäkin B)
Minä en missään vaiheessa sanonu minkänäkönen oon ite saati muksut (taviksia kai sitte kuiten). Et tainnu tajuta ny sitä pointtia. Koitin nyt vaan ihan yleisesti sanoa että silleioo minkään valtakunnan merkitystä minkä on näkönen, kuhan on jonku älynen.
 
PahaSilmä
No jos ihan rehellisiä ollaan, niin sen verran pitänee katsoa, että ei anna omasta mielestään epämiellyttävän näköisen miehen itseään siementää.

Minun lapset kyllä muistuttaa isäänsä. Minusta hörökorvat on ihanat. Ja meidän tytöllä on isänsä paksut huulet.

Minusta on hyvin omituista, että joku pitäisi omaa miestään rumana, eikä pitäisi tämän piirteistä. Miksi on sitten edes valinnut? ja jos vaan sydämen perusteella valitsi, niin tuskin sitten lapsenkaan ulkonäkö merkitsee yhtään mitään.

Ja niin, minun tyttö muistutti ja muistuttaa jollain tavalla gorillanpoikasta. Ihan objektiivisesti katsottunakin se on silti todella erityisen kaunis.
 
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja kauneus helpottaa:
Kyllä minua ainakin surettaisi lapseni puolesta, jos hän näyttäisi rumalta. Tosiasia on, että kauniit ihmiset ovat suositumpia ja pääsevät helpommalla. Meidän vanhempien ulkonäköä on aina kehuttu ja lapsikin on kaunis. Vain yksi asia huolestuttaa minua, periikö hän isänsä puolen suvusta kauempaa raon etuhampaiden välissä. Minusta se ei ole kaunis ominaisuus. No aika näyttää. Odotellaan rautahampaiden tuloa. Jos niin huonosti käy, niin onneksi nykyään oikomishoidoilla saadaan tällainen kauneusvirhe korjattua.

Ja kyllä, olen nähnyt paljon rumia vauvoja ja lapsia. Taidan sitten olla harvinaisen kriittinen ulkonäön suhteen sellaiseen ihmiseen verrattuna, joka väittää ettei ole moista koskaan nähnyt.
Minulla oli rako hampaiden välissä. Olkoonkin, että sinä et siitä tykkää, niin olin kyllä erittäin kaunis lapsi. Ikävä kyllä rako hävisi sittemmin itsestään.
 
kyllä mua harmittais jos lapsestani tulisi ruma.. toivottavasti ulkönäkö äidin puolelta ja älykkyys ja lahjakkuus isän puolelta niin siin olisi hyvä cocktail meidän neidin elämään :D
mutta oikeasti ulkonäöllä ei ole väliä, enemmän mua harmittaisi jos lapsi olisi tyhmä kuin saapas. ja ulkonäköön voi vaikuttaa syömällä ja liikkumalla...
 
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasmarja:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Onko lapsi ei-toivottu, jos hän ei ole älykäs ja lahjakas?

Minä kun luulin, että lapsi on aina lähtökohtaisesti arvokas ollessaan vain se, mikä on.
ei tietenkään mutta ainahan sitä toivoo lapselleen parasta ja kannustaa, eiks je?
Niin, mutta sitten jos vanhemmille on hirveän tärkeää lapsen ulkonäkö, älykkyys, kyvyt, lahjakkuus sun muut, niin se ei enää näyttäydy lapselle kannustuksena, vaan paineena.
 
Omat vauvat kun ovat syntyneet, niin kyllä ne on molemmat olleet maailman kauneimpia lapsia. Vaikka jos ei katso niiden ruusunpunaisten äitilasien takaa, niin olis voinut huomata, että esikoinen oli ihan conehead. Ja oikeastaan kakkonenkin hiukan ja ruttunaamainen.
Mutta mulle he olivat maailman kauneimmat vauvat ja ovat edelleenkin kauneimmat lapset, mitä on olemassa.

Eräs lähiympäristööni kuuluva ihminen on kyllä omista lapsistaan vähän enemmän toista mieltä. Hänen lapsensa ovat kaikki jotenkin rumia. Ja muuta negatiivista. No totuus tästä äidistä on kyllä se, että hänellä on itsellä vakavia itsetunto ongelmia, mikään ei ole tarpeeksi ja alkoholismikin vaivaa.
 
taas
tässähän kysyttiin että harmittaako yleisen standardin mukaan kauniita pareja jos lapsi onkin "ruma".. esim Angelina jolie ja Brad pitt, jos niitten tyttö olisi "ruma" niin kyllä varmaan sieppais vähäsen kun kuitenkin lehtien sivuilla sitä retosteltais, kaikki vauvat on suloisia mutta on olemassa myös rumia vauvoja.. itse en ole kaunotar mutta vauvana olen ollut söpö, mun mielestä vauva joka on punatukkanen turpea ja veltto ei ole kaunis.. (eikä kyllä ihan maailman söpöinkään) tai jos kasvot on epäsymmetriset ja vinot silmät ja hörökorvat, veikeän näköinen ja söpö kyllä voi olla mutta ei kaunis.. vähän rehellisyyttä peliin :D
ja oma lapsi voi olla ruma, ihan niinkuin oma lapsi voi olla tyhmä ja ilkeä.. tosiasiat kannattaa myöntää ja etsiä sitten vaan niitä positiivisia puolia :D
ja itsestäni: en mä mikään ruusu ole, mutta kukkiihan se perunakin :D
ja oma poikani on todella söpö ja veikeä ties mistä on ne geeninsä perinyt.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No joo, kauneus on katsojan silmässä. Usein näkee ns. "kauniilla" ihmisillä todella rumia vauvoja/ lapsia. Yksi esimerkki siitä, ettei kauneus ole periytynyt on Lolan tyttö. Raukka aivan isänsä näköinen.

Samaten kurrien tyttö, aivan ilmetty isä :x
Joo, samaa olen itsekin katsellut. Siis sitä Lolan tytärtä... :whistle: :D
 
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Omat vauvat kun ovat syntyneet, niin kyllä ne on molemmat olleet maailman kauneimpia lapsia. Vaikka jos ei katso niiden ruusunpunaisten äitilasien takaa, niin olis voinut huomata, että esikoinen oli ihan conehead. Ja oikeastaan kakkonenkin hiukan ja ruttunaamainen.
Mutta mulle he olivat maailman kauneimmat vauvat ja ovat edelleenkin kauneimmat lapset, mitä on olemassa.

Eräs lähiympäristööni kuuluva ihminen on kyllä omista lapsistaan vähän enemmän toista mieltä. Hänen lapsensa ovat kaikki jotenkin rumia. Ja muuta negatiivista. No totuus tästä äidistä on kyllä se, että hänellä on itsellä vakavia itsetunto ongelmia, mikään ei ole tarpeeksi ja alkoholismikin vaivaa.


Yleensä semmoset ihmiset toisissa näkee kaikkea negatiivista, jotka ei itse hyväksy itseään jollain tavalla. Esimerkiksi itsetunto-ongelmainen ja ulkonäöstään epävarma mies saattaa katsoa naisia pelkästään sillä silmällä ja arvostellen, ruma tai kaunis.
 
Kyllä merkitsee itselle ulkonäkö jonkin verran, itsessä, miehessä, lapsessa. Ei nyt niin paljon, että toisten lapsia lähtisin ulkonäön puolesta aliarvioimaan. Pidän omaa lastani suloisena, samoin monen muun. On olemassa nättejä ja vähemmän nättejä vauvoja, samoin kuin aikuisia. Kuitenkin se sisäinen kauneus on, joka loppujen lopuksi merkitsee. Jos tuo mun ukkokin olis sisältä täys paska, tuskin olis pussejaan minuun tyhjentänyt :xmas: .

Tärkeintä lapsessa on olemus, tyytyväisyys, luonne, älykkyys, herkkyys, lapsen usko... pidemmän päälle moni muu seikka on paljon tärkeämpi kuin ulkonäkö. Enpä usko, että kaverisi on omaa lastaan rumaksi sanonut. Jos onkin, niin tuskin on itse sisäisesti kovinkaan kaunis ihminen :x .
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toiset ihmiset on kauniita ja toiset rumia. Se on semmosta ja me kuulutaan kauniisiin :D.
No en ole pahan näköinen itsekään. Ja lapseni ovat kauniita, myös toisten mielestä. Mutta ei se kauneuskaan ihan niin mustavalkoinen käsite ole. Kauneus kun on kiinni myös sen katsojan omista mieltymyksistä, ei vain yleisistä kauneusihanteista.
 
Minun nuorempi poikani on persoonallisen näköinen :heart: mutta ei missään nimessä ruma!! Enemmänkin hauskan näköinen =) . Hän hurmaakin järjestyksessä kaikki ihanalla persoonallaan jos häneen tutustuu. Totta että on olemassa klassisilla piirteillä varustettuja lapsia ja aikuisia mutta minä ja mieheni pidetään enemmän persoonallisen näköisistä ihmisistä,jäävät paremmin mieleenkin =)! En ole koskaan nähnyt rumaa lasta! Kaikki lapset ovat niin halittavan suloisia!!!
 
MingMing
Enpä ole minäkään rumia vauvoja koskaan nähnyt. Toiset saattavat olla toki jotenkin poikkeuksellisen kauniita, mutta että jonkun mielestä pieni käärö olisi ruma. hui olkkoon. Siskoni lapsi näytti pienenä hiukkasen hassulta kun oli sellainen linkkunenä ja tapittavat silmät, hurjan ihana siis oli näistä piirteistä huolimatta. Nyttemmin aikuisiän kynnyksellä hän on ihan mieletön kaunotar.
 
meillä
esikko on nätti, hiljanen voipi sanoa että kauniskin! mutta ujo
koupus on hurmaava eloisa nauravainen!

ja joskus olen miettinyt että tuleekohan kuopuksesta kateellinen siskolleen joka on saanut nämä kauniit ja synmetriset piirteet??? mutta sitten taas esikko voi "kärsiä" kaudestaan koska on niin hiljainen arka ja ujo! eikä tykkää olla keksipisteenä jossa taas koupus viihtyy ja ottaa yleisönsä!!!
 
myös vieras
herranjestas mitä mielipiteitä. kamalaa jos vain ulkokuoren perusteella arvostetaan. kaikissa on jotain kaunista. ruma on sisältä se ihminen joka vain ulkonäköä tuijottaa
 

Yhteistyössä