Rehelliseti: mitä ajattelet pariskunnasta, jossa vaimo on päästänyt itsensä lihomaan

  • Viestiketjun aloittaja säälijä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Heistä en varsinaisesti mitään ajattele, mutta olen hiton onnellinen etten itse ole lihonut.
Peesi. Sitäpaitsi taannoin IRL-nähtyä, ei se että nainen on timmi ja hyvännäköinen takaa sitä, että mies on tyytyväinen ja huomioi. Kyllähän se parisuhde perustuu parhaimmillaan aivan muihin kuin ulkonäköseikkoihin.

 
Ajatelkaa vaikka sitä, kun omat tyttönne kasvavat vähän isommiksi, niin mitä jos he sattuvat pyöristymään muutaman kilon. Tai raskaudesta jää vaikka se 10 kiloa. Niin mieti miten pahalta tuntuisi, kun joku tulisi siihen vi---lemaan että varmaan kohta miehesikin häipyy kun oot noin plösähtänyt.

Kai sitä ihminen on muutakin kuin tiukka ulkokuori.
 
veeruuus
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Ihan turha kennekään on yrittää todistella että mies muka kattois mieluummin plösöä lihonutta naista, kuin normaali painoista itsestään huolehtivaa naista! Höpöhöpö :)
Minä en ole ainakaan plösöä nähnytkään, vaikka olen lihonut 10kg alkuajoistamme. Näytän oikeasti paremmalta näiden saamieni kilojen myötä kuin ennen niitä. 10kg sitten olin rinnaton teinivartaloinen tikku. Nykyään näytän naiselta -onneksi. :D

Liiallinen laihuuden ihannointikin on sairasta. Tutkimuksissa naiset pitävät ihannenaisena erittäin huomattavasti laihempaa naista kuin miehet. Miehet eivät yleisesti ottaen ole kaikein innokkaimpia sellaisten naisten vartaloiden perään, jotka näyttävät nuorilta pojilta.

Usein parhaimmalta näyttävät sellaiset ihmiset, jotka pitävät itsestään ja omasta vartalostaan - se näkyy myös muille. Osa ei koskaan tyytyväisiä itseensä, oli kiloja sitten enemmän tai vähemmän. Heille mikään ei riitä, vaan oma keho on aina vihollinen. Se on surullista.
 
vieras
Onko tähän ketjuun kirjoitettu ihan oikeesti tosissaan?

Mietin vaan, että täällä liputetaan niin kovasti tasa-arvon puolesta ja ylenkatsotaan esim. musliminaisia tai suomalaisia naisia, jotka ovat naineet muslimimiehen. Kun muslimeille nyt kaikille, ihan jokaiselle ja aivan varmasti nainen on vain palvelija, miehen alamainen.

Kuinka kaukana tän ketjun painodilemma nyt on tasa-arvosta? Nainen on miehen koriste ja sen tehtävä on pitää mies tyytyväisenä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ajattelen, että vaimo ei "kunnioita" miestään, jos päästää itsensä plösöksi, sama pätee toisinkinpäin..
Niinkö tosiaan?

Eikö sitä kunnioitusta ja arvostusta voi tosiaan muulla tavoin osoittaa kun pysyttelemällä laiheliinina.

Voi apua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ajattelen, että vaimo ei "kunnioita" miestään, jos päästää itsensä plösöksi, sama pätee toisinkinpäin..
Niinkö tosiaan?

Eikö sitä kunnioitusta ja arvostusta voi tosiaan muulla tavoin osoittaa kun pysyttelemällä laiheliinina.

Voi apua.
Normaalipainoinen ja sairaalloisen ylipainoinen on kaksi eri asiaa..? Äkkiseltään ajateltuna, olis kiva pysyä normaaleissa mitoissa, ja näyttää hyvälle kumppanin silmissä. Osoittaa myös itsestään huolehtimalla, että arvostaa toista. Eikä sillä, että istuu illat sohvalla, ja mättää suklaata.

 
heh
Niin ne näyttävät hoikkien ja peilalevien naistenkin parisuhteet menevän kovasti persiilleen sekä irl että täällä palstamaailmassa....toki silloinhan syy on tietysti AINA miehessä....:whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ajattelen, että vaimo ei "kunnioita" miestään, jos päästää itsensä plösöksi, sama pätee toisinkinpäin..
Niinkö tosiaan?

Eikö sitä kunnioitusta ja arvostusta voi tosiaan muulla tavoin osoittaa kun pysyttelemällä laiheliinina.

Voi apua.
Normaalipainoinen ja sairaalloisen ylipainoinen on kaksi eri asiaa..? Äkkiseltään ajateltuna, olis kiva pysyä normaaleissa mitoissa, ja näyttää hyvälle kumppanin silmissä. Osoittaa myös itsestään huolehtimalla, että arvostaa toista. Eikä sillä, että istuu illat sohvalla, ja mättää suklaata.
Mieluummin laiha palsta-mamma kuin pyylevä oma kulta :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ajattelen, että vaimo ei "kunnioita" miestään, jos päästää itsensä plösöksi, sama pätee toisinkinpäin..
Niinkö tosiaan?

Eikö sitä kunnioitusta ja arvostusta voi tosiaan muulla tavoin osoittaa kun pysyttelemällä laiheliinina.

Voi apua.
Normaalipainoinen ja sairaalloisen ylipainoinen on kaksi eri asiaa..? Äkkiseltään ajateltuna, olis kiva pysyä normaaleissa mitoissa, ja näyttää hyvälle kumppanin silmissä. Osoittaa myös itsestään huolehtimalla, että arvostaa toista. Eikä sillä, että istuu illat sohvalla, ja mättää suklaata.
No sohvalla en kyllä istu iltaisin ikinä mättämässä suklaata tai sinne päinkään. Ja voihan sitä itsestään huolehtia, vaikka oiskin vähän ylipainoa. Nyt kyllä kotiäitinä on päässyt habitus repsahtamaan mutta kun töissä käydessä joutuu aina laittamaan itseään niin paljon niin nyt olen nauttinut tästä olotilasta. Toivottavasti mies ei nyt siitä päättele, että arvostukseni häntä kohtaan on romahtanut.
 
Rukoilijasirkka
Ajattelen, että ehkä mies ei moisesta välitä. Ja sitäpaitsi vois vähän itse kukakin miettii tälläsiä alotuksia, joillain voi vaikka olla elämäntilanne hieman vaikea, esimerkiksi syömishäiriöitä ja masennuslääkkeitä yms. sairauksia, jolloin aina se laihduttaminen ei ehkä ole kovin helppoa. Kun on oikein vaikeaa, pitää keskittyä joka päivä selviämään seuraavaan päivään. Silloin se hoikka vartalo ei ole ihan ekana listalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
[

No sohvalla en kyllä istu iltaisin ikinä mättämässä suklaata tai sinne päinkään. Ja voihan sitä itsestään huolehtia, vaikka oiskin vähän ylipainoa. Nyt kyllä kotiäitinä on päässyt habitus repsahtamaan mutta kun töissä käydessä joutuu aina laittamaan itseään niin paljon niin nyt olen nauttinut tästä olotilasta. Toivottavasti mies ei nyt siitä päättele, että arvostukseni häntä kohtaan on romahtanut.
Mä kirjoitinkin ihan yleisellä tasolla, en mitenkään erityisesti sulle. Ja mun mielestä vähän ylipainoa on 5kg.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Mieluummin laiha palsta-mamma kuin pyylevä oma kulta :D
Mikä kenenkin silmää miellyttää, onhan niitäkin, jotka lihottaa parisuhteen toista osapuolta. Mutta kyllä mun silmää ainakin enemmän miellyttää normaalinkokoinen ihminen, kuin 20kg ylipainoinen..
Olen samaa mieltä kanssasi. Mutta uskon myös että esim vaimon liiallinen ajankäyttö vauvapalstailuun on parisuhteelle suurempi kompastuskivi kuin lievä pyylevyys. Ja liiallisella palstailulla tarkoitin aikaa jollon mies on kotona :kieh:
 
LOTL
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Niin ne näyttävät hoikkien ja peilalevien naistenkin parisuhteet menevän kovasti persiilleen sekä irl että täällä palstamaailmassa....toki silloinhan syy on tietysti AINA miehessä....:whistle:
Tähän voisin kommentoida juurikin niin, että nuorena, timminä ja hyväkroppaisena ja ulkonäkö muutenkin suht ok suhteita kyllä piisasi, mutta eivät kestäneet.Oon miettinyt joskus tätä asiaa ja täytyy sanoa ettei timmi kroppa tuonut onnea ainakaan mulle.Sillä sai seurakseen samanlaisia timmejä kertakäyttöihmisiä ja suhteet perustui aika pinnallisille arvoille.Nyt parin lapsen ja muutaman lisäkilon ja ei niin timmin kropan kanssa voi sanoa kuitenkin eläväni elämäni onnellisinta aikaa.
 
hyvätekstitoisestaketjusta
Tää herätti toisessa ketjussa. Mistä tosiaan voi vastaantulevasta plösöstä sanoa, mistä hänen kohdallaan kyse?


"Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, lääkitys siihen kylläkin. Normaalitilassa olen aina ollut normaalipainoinen. Joka ikisestä raskaudesta olen paisunut aina 30kg, eikä lääkitystä olla raskausaikana saatu tasapainoon, vaikka mitä olisi tehty. Ja ihan lääkärin lausunto asiasta, että johtuu nimenomaan HORMOONEISTA. Ja mulla on saattanut mennä lähes vuosi siihen, että elimistön hormoonitoiminta on palautunut ennalleen eli siihen tilaan, että mulla on edes mahdollista laihtua. Mua ärsyttää hitosti tää jauhaminen, että kaikki on aina kiinni äidin itsekurista tai laiskuudesta tai kunnioituksen puutteesta!! Ja sitä kun ei vastaantulevasta läskistä ja veltosta äidistä voi yhdellä silmäyksellä tietää, mistä on kyse. Tekisi tässä kohtaa mieli sanoa tosi rumasti teille arvostelijoille, mutta jätän sanomatta.

Nyt mulla on taas edessä tuon 30kg laihduttaminen, kolmannen kerran. Kuopus on kohta 10kk vanha. Lisää lapsia en tule enää hankkimaan missään vaiheessa, sillä en usko kroppani enää kestävän näitä painonvaihteluita. Enkä mä sitä paitsi enää jaksa niitä ihmisten arvostelevia katseita, joita kohtaan, kun liikun yhdessä urheilijamieheni kanssa(tyyliin "miksei toi läski ämmä voi pitää itestään parempaa huolta" ), mä kun en ole live-elämässä kauheasti huudellut tuon painon kertymisen syistä. Se kun ei niille päivittelijöille kuuluu ja "tekosyitähän noi hormoonijutut vaan on"...."


Miettimistä itse kullekin.....
 

Yhteistyössä