Täällä kanssa 1 rd-odottaja...
Ja täällä!!!
Eli lyhyesti, toinen lapsi tulossa, ekassakin oli insuliinihoitoinen rd. Esikoisella kuitenkin syntymän jälkeen sokerit ok, painoa oli 3500 grammaa.
Tässä toisessa kävin sitten sokerirasituksessa jo rv 12, paastoarvo oli hiukan koholla. Nyt mennään rv 22+6 ja viimeisen viikon aikana paastoarvot nousseet taivaisiin :ashamed:
Sain pari viikkoa sitten rakenneultrassa käteeni Metforem-reseptin mutta ei taida purra?! Vauva on ihan normaalimitoissa, onneksi, mutta esim. tänä aamuna paastoarvo oli 7.4 ja aamupalan jälkeen 11.8!!! About samanlaisia arvoja noin viikon verran. Muissa päivän arvoissa ei häikkää.
Soitin sitten ä-polille, menen käymään siellä torstaina ja saanen insut. Tein kuitenkin radikaalin ratkaisun tänään sen 11.8 arvon jälkimainingeissa: leipä, peruna, riisi, pasta ja sokeri hiivattiin ja ala-/hyväkarppauksella eteen päin. Olen joskus aiemminkin karppaillut ja niin oli tarkoitus alkaa taas tämän raskauden jälkeen uudelleen mutta se aloitus nyt sitten aikaistui =)
Äsken, tunti lounaasta, arvo oli 6.3!!! Kyllä tuntui hyvältä. Söin broilerin rintapalan, 5 cm tuorekurkkua, 1 kotimaisen tomaatin, 3 rkl raejuustoa, 2 rkl tsatsikia, 7 oliivia - eli lautanen ihan täynnä tavaraa eikä nälkää jäänyt! Nyt vaan tällä samalla reseptillä eteen päin...
Löytyykös tästä pinosta vhh-dieettiläisiä? Miten teillä on suhtauduttu, jos olette kertoneet neuvolassa/ä-polilla vhh:sta? Mulle sanoi aamulla ä-polin kätilö, että pitäisi illalla syödä vielä tukevammin, esim. leipäpala jonka päällä kokolihaleikkele, yms... Ja leipä on mulla just se pahan alku ja juuri eli se saa sokerit nousuun hetkessä.
-rallis