Hei taas pitkästä aikaa.
En ole kirjotellut mitään, kun se taitaa mennä mun kohdalla niin, että jos ei ole vikaa, ei ole valitettavaakaan... :snotty:
Mutta siis joo, rv 26 ois jo menossa ja edelleen ruokavaliolla.
Voin sanoa suoraan, etten noudata neuvolan ohjeita, koska mulla ne ei toimis lainkaan. Ihan liikaa hiilareita ja sokrut poksuis taivaissa. Sen sijaan noudatan vhh-ruokavaliota ja arvot on edelleen mallillaan. Ainakin nyt, sitä en tiiä, mihin tämä tästä muuttuu. Mittailen kyllä suht' ahkerasti (no eniten seuraan tällä hetkellä aamuarvoa ja muita sitten sen mukaan, miltä tuntuu... Mutta meinasin ottaa nyt taas uuden ahkeran mittausjakson päälle =)).
Tuosta pari edellistä kirjotusta osui silmään ja mun täytyy sanoa, et ei muakaan riemastuttanut tämä uutinen, mutta jälkikäteen on ollut sinänsä kyllä hyvä, et mullakin on tuo painonnousu pysynyt hyvin kurissa tämän johdosta.
...hyvä, koska ei olis ollu varaa lihoa samaan tapaan kuin ekasta.
Ja
Tuitura mulla heitti se tunnin arvo (oli 10,7), paasto ja se kahden tunnin arvo oli ok. Tuo tunnin arvo viittaa enemmän mun omaan alttiuteen sairastua diabetekseen kuin niinkään vauvasta johtuvaan (vrt. pelkkä paasto koholla). Samaa rataa se on mennyt nyt mittaillessa, joskin nyt on alkanu hiukan aamuluvut nousemaan (saattaa olla jo 5,0-5,2 kun ennen tasasemmin nelosen lukuja. Siks oon sitä pitäny nyt tiukempaan silmällä). Mutta tuo ruoan jälkeinen arvo on se mun varsinainen kiusa. Ei se nouse vhh-ruokavaliolla useinkaan edes kovin paljon päälle kuuden ja kutonenkin vaatii jo sen, että syön jälkkäriksi vaikka hedelmän, mutta jos esim. neuvolan ruokaohjeita noudattaisin niin yli rajojen menis että humahtais. =)
T. Kärppis ja toukanpoikanen