ravintolan tarjoilija tuli huomauttamaan imettämisestä!

  • Viestiketjun aloittaja Niina
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nimittäin tissien seksikäs näkyminen avarasta pääntiestä ei ollenkaan ole kiellettyä ravintoloissa.
Mitäs jos mammat tehtäis niin, että tästedes huomautetaan tarjoilijalle aina, jos naapurin rouvan liian avoinainen toppi häiritsee. Että kävis vähän jotain pukemassa päälleen ;) Käsittääkseni siihen aikaan kun kravattipakko oli oli jotkus pukeutumissäännöt naisillakin. [/quote]

Näin mä teen ainakin. Kaikki ei käytä ees rintsikoita niin saattaa nännit näkyä puseron läpi ja mulle menee kyllä ruokahalut :x
:D
 
Äääh. En mää oo osannu sanoa mitä tarkoitan. Itseasiassa mää koko ajan oon tarkoittanut sitä että niihin kaikista hienoimpiin paikkoihin en ottaisi lapsia edes mukaan. Se itse imettäminen ei ollut se pointti vaan ylipäätänsä se että minusta pitää olla paikkoja johon voi mennä ruokailemaan ilman että siellä on lapsia. Jos lapset ovat mukana niin imettäminen on minusta ok.
 
siis minä ainakin ymmärsin että oli kyse nyt oikeasti hienosta ravintolasta eikä sellaisesta minne saa persvako vilkkuen mennä... Kyllä täälläpäin ainakin jonkinlaiset pukeutumis säännöt on.

Ja kun vertailee julkisella paikalla imettävien äitien ja saman ikäisten persvako vilkkuen kulkevien ihmisten määrää taitaa jälkimmäisiä paljastelioita kuitenkin olla vähemmän. Perus negatiivinen kun olen, en tietenkään myöskään hyväksy näitä muita paljasteluja, jotka todella ovat paljon paljon inhottavempia asiaoita kuin imetys. Silti, muiden huomioon ottaminen on tärkeää ja koska on tiedossa oleva asia että JULKI imetyksen vastustajia on jokseenkin paljon, niin miksi sitten tieten tahtoen kerjätä ilkeitä kommentteja?

Tosiaan, itse olen vielä puolitoista vuotiaana saanut tissiä ja katsellut myös kolmen muun sisarukseni tissin syönnit ja vielä omanikin imettänyt ja tämän masuasukinkin tulen imettämään jos kaikki menee hyvin, eli en ole katkeroitunut pullosta. =)
 
äippä vaan
En viitsi lukea koko ketjuu mutta sen sanon että imetys ei kuulu hienoihin ravintoloihin! Esim.rossossa oon itekki imettäny mut sitä hienommissa en kyllä kehtais. Pitää ottaa muutki huomioon. Ei gourmet ravintola oo vauvan paikka
 
eijaksa
Alkuperäinen kirjoittaja Niina:
uskomatonta, mutta totta! Oltiin mieheni ja ystäväpariskunnan kanssa Yhdessä hienossa ravintolassa (en kerro ravintolan nimeä nyt , enkä jatkossa) Meillä oli mukana 3kk ikäinen vauva, jota sitten aloin syöttämään ( en todellakaan näyttävästi, vaan erittäin huomaamattomasti) ajoilija tuli huomauttamaan asiasta ja sanoi, että voisin mennä syöttämään lastenhoitohuoneeseen. Minusta aika törkeää, koska kukaan ei edes huomannut tilannetta. Jäi tosi paha maku suuhun!
No johan oli! Voisithan antaa ravintolalle vähän palautetta... jännä paikka jos vauvaansa ei saa syöttää!
 
eijaksa
Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan:
En viitsi lukea koko ketjuu mutta sen sanon että imetys ei kuulu hienoihin ravintoloihin! Esim.rossossa oon itekki imettäny mut sitä hienommissa en kyllä kehtais. Pitää ottaa muutki huomioon. Ei gourmet ravintola oo vauvan paikka
ai vauva ei sitten oo hienon ravintolan arvoinen asiakas? ei jymmärrä, pyörittelee päätään!
 
äippä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja eijaksa:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan:
En viitsi lukea koko ketjuu mutta sen sanon että imetys ei kuulu hienoihin ravintoloihin! Esim.rossossa oon itekki imettäny mut sitä hienommissa en kyllä kehtais. Pitää ottaa muutki huomioon. Ei gourmet ravintola oo vauvan paikka
ai vauva ei sitten oo hienon ravintolan arvoinen asiakas? ei jymmärrä, pyörittelee päätään!
No on olemassa erikseen perheravintoloita ja niitä jotka on tarkotettu vain aikuisille. Ja tarkoitan siis ruokaravintoloita
 
Alkuperäinen kirjoittaja eijaksa:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan:
En viitsi lukea koko ketjuu mutta sen sanon että imetys ei kuulu hienoihin ravintoloihin! Esim.rossossa oon itekki imettäny mut sitä hienommissa en kyllä kehtais. Pitää ottaa muutki huomioon. Ei gourmet ravintola oo vauvan paikka
ai vauva ei sitten oo hienon ravintolan arvoinen asiakas? ei jymmärrä, pyörittelee päätään!
Hei mut hei...vaavillahan oli omat eväät mukana... :saint: :D Missä ravintolassa saa tänä päivänä syyvä omia eväitä... :whistle: ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ja taas:
tässä tätä nykymuotia

http://www.funkyjunk.fi/topit/1223_0.html

että kummassa sitä tissiä esiteltiinkään

ja joissakin julkkisjuorulehdissäkin näkyvät paidat joissa nännit paistaa ainakin puoliksi jos ei kokonaan läpinäkyvän paidan läpi!! kukas se olikaan jonkinmoisessa ohuessa paidassa ilman rintaliivejä pressan juhlissakin????
 
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Tallaiset ketjut vaan todistavat sen, kuinka lapsikielteinen maa Suomi onkaan...
Näinpä, mutta eikös Briteissä oo aikalailla sama meininkin tuon imetyksen suhteen?
En ole kylla ikuna kuullut mitaan imetyksenvastaista kommenttia taalla asuessani. Lueskelin yks paiva enkkulaisten aitien nettipalstaa. Siella joku pikkasen vihjaisi, etta eikos ne vauvat voisi pitaa imetysajan kotona, ettei tarvitsisi nahda imettavia aiteja katukuvassa. Seraukkaparka sai monikymmensivuisen vastustusryopyn aideilta.

Taalla ainakin suurimmissa osissa ravintoloita ja ruokakauppoja on todella kivat imetyshuoneet ja lastenhoito-huoneet. ei vain isoimmissa paikoissa.
 
KIITTÄÄ HÄN
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Normaalitilassa vauva syö äitinsä tissistä maitoa. Normaalitilassa äiti ottaa vauvan mukaan, eikä lykkää hoitoon. On ihan normaalia, että vauvoja imetetään. Sensijaan imetyshuoneet on epänormaaleita, epänormaalia on myös imettää vessassa ja epänormaalia on hävetä vauvan syöttämistä silletarkoitetulla välineellä: rinnalla.

On epänormaalia, että rinta on erotisoitu miehen käyttöön. On epänormaalia, että rintoja leikellään ja oletetaan niiden olevan jonkun tietyn muotoiset, mitä kenelläkään ei luonnostaan imetyksen jälkeen (suurimmalla osalla ei edes ennen imetystä ) ole. On epänormaalia juottaa vauvaa pullosta tai jättää imettämättä.

Pillu on sukupuolielin, eikä tissit. :headwall:
TÄMÄ OLI JÄRKEVIN KIRJOITUS IKINÄ TÄÄLLÄ! HYVÄ PAHA SILMÄ! SULLA ON TODELLISUUDENTAJUA!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Tallaiset ketjut vaan todistavat sen, kuinka lapsikielteinen maa Suomi onkaan...
Näinpä, mutta eikös Briteissä oo aikalailla sama meininkin tuon imetyksen suhteen?
En ole kylla ikuna kuullut mitaan imetyksenvastaista kommenttia taalla asuessani. Lueskelin yks paiva enkkulaisten aitien nettipalstaa. Siella joku pikkasen vihjaisi, etta eikos ne vauvat voisi pitaa imetysajan kotona, ettei tarvitsisi nahda imettavia aiteja katukuvassa. Seraukkaparka sai monikymmensivuisen vastustusryopyn aideilta.

Taalla ainakin suurimmissa osissa ravintoloita ja ruokakauppoja on todella kivat imetyshuoneet ja lastenhoito-huoneet. ei vain isoimmissa paikoissa.
Olisko sitten jotenkin alueellista se vastaisuus..sain vaan sellaisen käsityksen siitä sensaationhakuisesta dokumentista, joka käsitteli pitkiä imetysaikoja..en nyt muista missäpäin Englantia, mutta kutenkin, pitkää imetystä kannattavat äidit jopa kampanjoivat julkisen imetyksen puolesta.
Tuskin kuitenkaan oli kyse suurista kaupungeista...
Mutta itsekin olen kyllä pohtinut tätä suomalaista lapsivihamielisyyttä...joka ilmenee kautta linjan, juhlista kaupassakäymisiin... :(
 
vieraana


No, se todistaisi oikeaksi väitteet siitä, että imetetyt on älykkäämpiä kuin pulloruokitut... :whistle:
(toivottavasti ymmärrätte ironiaa, hyvät ihmiset)
[/quote]

kyllä on lapsellisen tyhmä kommentti.hävettääkkö ees???
 
HÄH?!
Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
Alkuperäinen kirjoittaja online:
sitäpaitsi mua ainakin ärsyttää jos joku on linnoittautunut lastenhoitohuoneeseen parikskymmeneks minuutiks ruokkimaan lasta, siinä sitten seisot kakat vaipassa olevan ja nälkäisen, huutavan vauvan kanssa ulkopuolella ja odotat vuoroa. järkevintä kai se on että vauva ruokailee siä missä muutkin jos kerran syömässä ollaan. ja tosiaan ei niitä tissejä tarvitse pitää lainkaan esillä, monet muodikkaat paidatkin paljastavat rintaa enemmän
Mä kerran imetin poikaa lastenhoitohuoneessa. Oven takaa kuului sitten välillä huokailua: "Mikä #¤%&"# voi noin kauan kestää?!" ja välillä oveen koputettiin. Yritä siinä sitten imettää.. :/

Olen myös imettänyt ravintolassa. Eipä silloin tullut mieleen, että joltain menee viereisessä pöydässä ruokahalu. :ashamed:
No miksei sinne lastenhoitohuoneeseen voi muita ihmisiä päästää, jos kerran muutenkin imetät näkösällä?!?! Ihme touhua...
 
ironia=kätketty IVA
Alkuperäinen kirjoittaja Julia:
Alkuperäinen kirjoittaja joskus voi ajatella mitä suustaan päästää:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi...:
Alkuperäinen kirjoittaja vvvv:
Alkuperäinen kirjoittaja Imettäjä:
Suosittelen oikeasti tsekkaamaan imetyspaitavalikoimat, niin näet sinäkin, että imettäminen niiden ja sideharson avulla todellakin sujuu niin, ettei tissiä näe kukaan, jos niitä ei halua näytellä. Minä en ole koskaan halunnut näyttää tissiä tai vatsaani kenellekään kun imetän. Kotona ei ole niin väliä koska täällä ei ole kukaan kyttäämässä, mutta julkisesti imettäessäni teen sen todellakin niin, ettei kukaan pysty kertomaan jälkeenpäin minkä väriset nännit mulla on :p
en ole.miks kaikkien pitäs esitellä tisssejään julkisesti.huhhhuhh.se mikä sopii sulle ei välttämättä muille
Olet ilmeisesti itsekin pulloruokittu ;) kun et tunnu tajuavan sitä, että tissien esittely ja imetys ei liity mitenkään toisiinsa. Imettää voi niin, että tissit ei vilahda lainkaan, ja tissejä taas voi esitellä vaikka push upeilla ja avaralla kaula-aukolla niin, ettei imetys liity asiaan mitenkään.

mitäös sitten jos oisikin?
No, se todistaisi oikeaksi väitteet siitä, että imetetyt on älykkäämpiä kuin pulloruokitut... :whistle:
(toivottavasti ymmärrätte ironiaa, hyvät ihmiset)
kerrohan minulle miten olisi voinut imettää jos rintasyöpä on vienyt rinnat
Veikö rintasyöpä myös sinun ironian tajusi?
"lapsi on terve kun se leikkii, muuta hullu jos ei osaa lopettaa!" Pätee näköjään aikuisiinkin! Hävettää ihan sun puolesta...
 
wc-ankka
Alkuperäinen kirjoittaja lastenhoitohuone:
on yleensä vaan tilavampi wc, niinkuin inva wc.. enpä kyllä tunne ketään joka tulisi imettävän äidin seuraksi sinne pissille :D
niin ku se pissiminen ei ookaan luonnollista edes sille tarkoitetussa tilassa? Mutta imettäminen on luonnollista missä vaan? hmmm *jää pohtimaan elämän suuria kysymyksiä*
 
siis tarkoitin
että en minä ainakaan menisi pisille vieraan ihmisen seuraan lastenhoitotilaan.. :D en oo ihan niin avoin ihminen.. ja toisekseen en myöskään ole innostunut sellaisesta ryhmä imettämisestä 3neliön tilassa kahden muun äidin ja vaunujen kanssa :D
ei ne lastenhoitotilat ole kovin isoja..
nyt vois taas se kuuluisa maalaisjärki puuttua tähän ketjuun..
 
tuli mieleen yksi juttu tuosta ruokailusta. Kun syön niin katson pöytään päin eli tissini törröttää tai roikkuu, miten vaan, myös sillä puolella. eli nehän näkyy jos näkyy parhaiten vain minua vastapäätä istuvalle. Jos näyttelisin (jos siis vielä imettäin) naapuripöytään niin minunhan pitäisi istua sivuttain tai jopa kääntää selkäni omalle pöytäseuralleni.
tuli vaan mieleen......
 

Yhteistyössä