ravintolan tarjoilija tuli huomauttamaan imettämisestä!

  • Viestiketjun aloittaja Niina
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja polli:
ei ravintolassa sovi imetellä. sitä varten on lastenhoitohuoneet ja pullotkin on keksitty. Aika sivistymätöntä toimintaa teiltä ,vaikka nykymaailmassa kaikkea sattuukin.

kaikki lapset ei tunne tuttipulloa, ei täysimettäjä sellaista tarvitse. Ja se maidon kuljetus mukana ainakin lämpiminä päivinä. voisitko itse antaa lapsellesi äidinmaitoa joka on seisonut hellesäässä kassissasi muutaman tunnin.
no ennen kuin tyhmäksi syytät, niin kyllä se kylmälaukkukin voisi vähän tarkastelua aiheuttaa kun menisit ravintolaan sen kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
jotku käytöstavat pitäs olla!näyttelettkö te tissii julkisesti muutenkin.
en, enkä napaani enkä p-vakoani ja mahamakkarat pidän paidan alla vaikka nuo paidat nykyään minullakin on tiukempia, mUtta imettämisessä ei olekaan näyttelemisestä kyse vaan ihan luonnollisesta ruokailusta.
 
Kolmen äiti
Olen imettänyt ravintoloissa ja kahviloissa. Niin huomaamattomasti, että sivusta seuraajan on mahdoton nähdä vilaustakaan tissistäni ellei sitten tule viereen kyyläämään ja kiskomaan imetyspaidan luukkua ylös ja harsoa sivuun :kieh: . Ja tuolloin se on kyllä kyylän oma häpeä, ei minun :whistle:
Sivullisen on mahdoton sanoa, onko vauva rinnallani vaiko vaan sylissäni. Kieltääkö joku ravintola vauvan pitämisen sylissä? :eek:
Pieni vauva syö kun sillä on nälkä. Sen ruoan tarvetta ei juuri voi ennakoida. Joskus se nukkuu ruokailun jälkeen 4 tuntia, joskus taas sillä on uudestaan nälkä tunnin päästä. Ja kun vauvalla on nälkä, se HUUTAA. Huuto varmasti häiritsee muita ruokailijoita enemmän kuin täysin huomaamaton imetys.
Pullo ei kelpaa kaikille vauvoille. Meidän isommille lapsille pullo on kelvannut vasta joskus 8-9 kk iässä, ja silloinkin vain kun äiti ei ole paikalla (eli isän tai mummon tarjoamana) , ja sitäkin on aluksi vastustettu huutamalla kunnes on tajuttu että tästä on nyt pakko juoda jos meinaa maitoa saada. Kyllä meillä ollaan kokeiltu pulloa antaa kerran pari viikossa ihan pienestä saakka, vaan kun ei kelpaa niin ei kelpaa. Imetystä, joka sujuu hienosti, en ala sen takia lopettamaan, että käydään ehkä kaksi kertaa vuodessa jossain hienommassa ravintolassa, jossa on joku viereisiin pöytiin kyyläävä tiukkapipo jonka mielestä aikuiset saa ruokailla siellä, mutta vauvan pitäisi syödä joko vessassa tai sitten askeettisessa lastenhoitohuoneessa, joka yleensä on joko wc:n yhteydessä tai sitten haisee muuten vaan kamalalle tursuavien vaipparoskisten takia.
Jos Suomeen saataisiin viihtyisät imetyshuoneet, joita maailmalla näkee, tätäkään "ongelmaa" ei olisi...mutta vessassa tai haisevan vaipparoskiksen vieressä, pöntöllä tai epämukavalla puutuolilla istuen, ei kyllä kukaan tykkää imettää. Piste.

 
Imettäjä
Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
jotku käytöstavat pitäs olla!näyttelettkö te tissii julkisesti muutenkin.
En näytä tissejäni tai vatsamakkaroitani julkisesti, en edes silloin kun imetän :whistle: , mikä tuntuu olevan teille pulloruokkijoille ihan liian vaikea asia ymmärtää :headwall: .
Imetyspaita ja liina, eikä kukaan näe tissistä vilahdustakaan. Paitsi vauva.
 
no, sehän on tietysti jokaisen oma valinta, ja kun kerran sen tietää et kaikki ei siitä julki-imetyksestä tykkää, pitää myös sitten ottaa kommentit vastaan, niin valitettavaa kuin se onkin.
Valinnan vapaus tässäkin, valitsenko oman ja lapseni oikeuden vai muiden oikeuden ruokailla "rauhassa"

Moni kyselee et pitääkö vuodeksi linnoittautua kotiin, niin ei tietenkään, ei kukaan ole kieltänyt ruokkimasta lasta, sen vaan voi tehdä niin ettei muut häiriinny.
Mulle ainakin ravintolassa (varsinkin hienossa sellaisessa) syöminen on niin harvinaista herkkua, et menisin sinne syömään sellaisessa vaiheessa et saisin itsekkin syödä "rauhassa" eli vauvan päiväuni aikaan, tai kokonaan ilman sitä vauvaa :whistle:
 
PahaSilmä
Normaalitilassa vauva syö äitinsä tissistä maitoa. Normaalitilassa äiti ottaa vauvan mukaan, eikä lykkää hoitoon. On ihan normaalia, että vauvoja imetetään. Sensijaan imetyshuoneet on epänormaaleita, epänormaalia on myös imettää vessassa ja epänormaalia on hävetä vauvan syöttämistä silletarkoitetulla välineellä: rinnalla.

On epänormaalia, että rinta on erotisoitu miehen käyttöön. On epänormaalia, että rintoja leikellään ja oletetaan niiden olevan jonkun tietyn muotoiset, mitä kenelläkään ei luonnostaan imetyksen jälkeen (suurimmalla osalla ei edes ennen imetystä ) ole. On epänormaalia juottaa vauvaa pullosta tai jättää imettämättä.

Pillu on sukupuolielin, eikä tissit. :headwall:
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
no, sehän on tietysti jokaisen oma valinta, ja kun kerran sen tietää et kaikki ei siitä julki-imetyksestä tykkää, pitää myös sitten ottaa kommentit vastaan, niin valitettavaa kuin se onkin.
Valinnan vapaus tässäkin, valitsenko oman ja lapseni oikeuden vai muiden oikeuden ruokailla "rauhassa"

Moni kyselee et pitääkö vuodeksi linnoittautua kotiin, niin ei tietenkään, ei kukaan ole kieltänyt ruokkimasta lasta, sen vaan voi tehdä niin ettei muut häiriinny.
Mulle ainakin ravintolassa (varsinkin hienossa sellaisessa) syöminen on niin harvinaista herkkua, et menisin sinne syömään sellaisessa vaiheessa et saisin itsekkin syödä "rauhassa" eli vauvan päiväuni aikaan, tai kokonaan ilman sitä vauvaa :whistle:
No kerro mulle, miksi sä et häiriinny siitä, jos joku antaa vauvalleen pullomaitoa, mutta se häiritsee että vauva saa rintaa vaikka TISSISTÄ EI NÄY YHTÄÄN MITÄÄN, JA IMETYS NÄYTTÄÄ SILTÄ ETTÄ VAUVA VAAN LEPÄÄ ÄIDIN SYLISSÄ?
Pikkuvauvoilla ei ole säännöllistä rytmiä päiväunien ja ruokailujen suhteen. Ja kaikki ei halua jättää vauvojaan hoitoon niinkin jokapäiväisen asian kuin ruokailun vuoksi (kaikille ravintolakäynnit ei ole kerran vuodessa-juttu, vaan itse olen äitiyslomalla syönyt ulkona 3-4 kertaa viikossa)
 
vvv
Alkuperäinen kirjoittaja Imettäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
jotku käytöstavat pitäs olla!näyttelettkö te tissii julkisesti muutenkin.
En näytä tissejäni tai vatsamakkaroitani julkisesti, en edes silloin kun imetän :whistle: , mikä tuntuu olevan teille pulloruokkijoille ihan liian vaikea asia ymmärtää :headwall: .
Imetyspaita ja liina, eikä kukaan näe tissistä vilahdustakaan. Paitsi vauva.
joopa joo
 
vvv
Alkuperäinen kirjoittaja Imettäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
jotku käytöstavat pitäs olla!näyttelettkö te tissii julkisesti muutenkin.
En näytä tissejäni tai vatsamakkaroitani julkisesti, en edes silloin kun imetän :whistle: , mikä tuntuu olevan teille pulloruokkijoille ihan liian vaikea asia ymmärtää :headwall: .
Imetyspaita ja liina, eikä kukaan näe tissistä vilahdustakaan. Paitsi vauva.
no just joo heko heko vaan
 
Imettäjä
Suosittelen oikeasti tsekkaamaan imetyspaitavalikoimat, niin näet sinäkin, että imettäminen niiden ja sideharson avulla todellakin sujuu niin, ettei tissiä näe kukaan, jos niitä ei halua näytellä. Minä en ole koskaan halunnut näyttää tissiä tai vatsaani kenellekään kun imetän. Kotona ei ole niin väliä koska täällä ei ole kukaan kyttäämässä, mutta julkisesti imettäessäni teen sen todellakin niin, ettei kukaan pysty kertomaan jälkeenpäin minkä väriset nännit mulla on :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
no, sehän on tietysti jokaisen oma valinta, ja kun kerran sen tietää et kaikki ei siitä julki-imetyksestä tykkää, pitää myös sitten ottaa kommentit vastaan, niin valitettavaa kuin se onkin.
Valinnan vapaus tässäkin, valitsenko oman ja lapseni oikeuden vai muiden oikeuden ruokailla "rauhassa"

Moni kyselee et pitääkö vuodeksi linnoittautua kotiin, niin ei tietenkään, ei kukaan ole kieltänyt ruokkimasta lasta, sen vaan voi tehdä niin ettei muut häiriinny.
Mulle ainakin ravintolassa (varsinkin hienossa sellaisessa) syöminen on niin harvinaista herkkua, et menisin sinne syömään sellaisessa vaiheessa et saisin itsekkin syödä "rauhassa" eli vauvan päiväuni aikaan, tai kokonaan ilman sitä vauvaa :whistle:
No kerro mulle, miksi sä et häiriinny siitä, jos joku antaa vauvalleen pullomaitoa, mutta se häiritsee että vauva saa rintaa vaikka TISSISTÄ EI NÄY YHTÄÄN MITÄÄN, JA IMETYS NÄYTTÄÄ SILTÄ ETTÄ VAUVA VAAN LEPÄÄ ÄIDIN SYLISSÄ?
Pikkuvauvoilla ei ole säännöllistä rytmiä päiväunien ja ruokailujen suhteen. Ja kaikki ei halua jättää vauvojaan hoitoon niinkin jokapäiväisen asian kuin ruokailun vuoksi (kaikille ravintolakäynnit ei ole kerran vuodessa-juttu, vaan itse olen äitiyslomalla syönyt ulkona 3-4 kertaa viikossa)

Mä en itse häiriinny kummastakaan, olenhan itsekkin lapsiani imettänyt, mutta ymmärrän sen, et joku ei sitä hyväksy.
Ja näille "ahdasmielisille" ei ainakaan shokkiterapia auta, van se lisää enemmän imetyksen vastustamista.

ja tässä ketjussa alunperin kai oli puhe hienommasta ravintolasta, siis tyyliin valkoiset pöytäliinat, hovimestarit sun muut..
 
harmaa
ENEMMÄN MUA HÄIRITSEE RAVINTOLASSA TEIDÄN KITISEVÄT JA KÄTISEVÄT MUKULAT KUN VAUVAN IMETYS. ON SE KUMMA KUN EI NIITÄ TENAVIA VOI OPETTAA _KÄYTÖSTAVOILLE_,MITEN RAVINTOLASSA KÄYTTÄYDYTÄÄN!!!!!!!!!!
 
Imetän missä vaan!!
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
ENEMMÄN MUA HÄIRITSEE RAVINTOLASSA TEIDÄN KITISEVÄT JA KÄTISEVÄT MUKULAT KUN VAUVAN IMETYS. ON SE KUMMA KUN EI NIITÄ TENAVIA VOI OPETTAA _KÄYTÖSTAVOILLE_,MITEN RAVINTOLASSA KÄYTTÄYDYTÄÄN!!!!!!!!!!
 
koko perhe saa syödä
On tämä kummallista. Nuoret naiset saavat esitellä silikonejaan pikku, pikku topeissa ja miehet olla ilman paitaa, mutta imettävä äiti EI SAA ruokkia lastaan. Ihan uskomatonta. Me käydään usein paremmissa ravintoloissa koko perhe (myös vauva) eikä koskaan olla tultu huomauttamaan imettämisestä. Me opetamme lapsemme jo pienestä ruokailemaan ravintoloissa (muissakin kuin pikaruokapaikoissa) ja jos se jotaki ihmistä häiritsee, niin se taitaa olla siellä omassa pääkopassa se ongelma!
 
vierasvain
Tylsää, että tämmöinen "imetysvastaisuus" leviää. Näitäkin keskusteluja saattaa lukea monet tuoreet äidit ja osan kohdalla voi nämäkin viestit vaikuttaa imetyksen jatkumiseen.
 
vvvv
Alkuperäinen kirjoittaja Imettäjä:
Suosittelen oikeasti tsekkaamaan imetyspaitavalikoimat, niin näet sinäkin, että imettäminen niiden ja sideharson avulla todellakin sujuu niin, ettei tissiä näe kukaan, jos niitä ei halua näytellä. Minä en ole koskaan halunnut näyttää tissiä tai vatsaani kenellekään kun imetän. Kotona ei ole niin väliä koska täällä ei ole kukaan kyttäämässä, mutta julkisesti imettäessäni teen sen todellakin niin, ettei kukaan pysty kertomaan jälkeenpäin minkä väriset nännit mulla on :p
en ole.miks kaikkien pitäs esitellä tisssejään julkisesti.huhhhuhh.se mikä sopii sulle ei välttämättä muille
 
vieras
Jos on ollut mahdollista imettää muualla rauhassa olen sen tehnyt (mut ei mielellään likaisissa ja haisevissa vessoissa) Lisäksi olen yleensä opettanut vauvalle tuttipullon, että hätätapauksessa osaa siitä imeä, esim kirkossa olen antanut tuttipullosta, vauvan taitoa imeä pullosta ylläpidetään antamalla maitoa/vettä pullosta sillointällöin tosi harvakseltaan
 
mimmimagia
Mä olin 4-viikkoisen kanssa Helsingissä hienossa ravintolassa. Siellä ei ollut lastenhoitohuonetta. Vessassa en syötä vauvaa, koska siellä en itsekään suostu syömään. Eikä muutenkaan olisi tullut mieleen poistua seurueesta puoleksi tunniksi syöttämään vauvaa, vaan hienotunteisesti imetyspaidan rakosesta tarjoilin vauvalle maitoa ja samalla seurustelin ystävieni kanssa ja söin itsekin. Mielestäni en ollut häiriöksi kellekään, kun turhaa numeroa tekemättä ruokin lastani.

Olisko mun pitänyt linnoittautua kodin seinien sisäpuolelle puoleksi vuodeksi sen takia, että tahdoin antaa vauvalleni vain äidinmaitoa?
 
noh
mä en ymmärrä tätä asennetta että esitellään tissiä, tässä ihan selviä kuvia
miten sen voi tehdä huomaamattomasti

http://www.imetystukilista.net/galleria/pages/35_jpg.htm
 

Yhteistyössä