Rauta ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nellah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nellah

Aktiivinen jäsen
11.07.2008
3 578
0
36
Millä ruoalla sais parhaiten nostettua hemoglobiinia? mulla alkaa kohta olemaan jo ongelma ton kanssa tuntuu ettei ruoasta vaan nouse millään. c-vitamiini pitosia ruokia oon syöny kanssa että sais ruoasta kaiken raudan irti mut ei tunnu vaan nousevan kuukaudessa laskenu taas 117:sta 114 nyt rv 30+3

Kyllä ap:n rauta arvot on ihan ok. Rauta-arvot laskevat ja se kuuluu asiaan. Kun verimäärä lisääntyy, niin suhteessa veressä oleva hemppakin "laskee".

Jos syöt paljon rautaa eikä silti nouse, niin sitten ei voi mitään. Kokeile Kräutersbluesaft juomaa. Tai rautatabletteja.

Oottako koittaneet niitä rautamehuja (varsinkin mutzi81)? Saa apteekista ja luontaistuotekaupoista ja mulle neuvolantäti ainakin tuumas kun rautakuuria määräs että koita nyt näitä tabletteja eka ja jos ei nouse niin hae sitä mehua kun oot ennenkin käyttäny.

Ruoasta en osaa sanoa. Punasessa lihassa kai on rautaa mukavasti?

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Mulla menossa rv 37+1 ja viimeks hb oli 105. Syön rautatabletteja mut ei mitään apua! Pitäis saada ennen leikkausta nousemaan, sektio kahden viikon päästä.

Mulla nousi Obsidanilla hyvin hb. Otin kaks päivässä niitä, just tuon sektion takia. Leikkausaamuna hb oli 130.

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Mulla menossa rv 37+1 ja viimeks hb oli 105. Syön rautatabletteja mut ei mitään apua! Pitäis saada ennen leikkausta nousemaan, sektio kahden viikon päästä.

Mulla nousi Obsidanilla hyvin hb. Otin kaks päivässä niitä, just tuon sektion takia. Leikkausaamuna hb oli 130.

Sitä mäkin syön ja ei mihkään nouse. Kai se on niitä mehuja koitettava.

Kananmuna, tonnikala öljyssä, poronpaisti, vehnäleseet, manteli, auringonkukansiemen, ruisnäkkileipä, jälkiuunileipä, kuivatut linssit(!), täysjyväriisi, kaurahiutaleet, rusinat. Siinä jotain. :) Ja kasviksien kanssa c-vitamiinipitoista, niin imeytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja rautaa näistä:
Kananmuna, tonnikala öljyssä, poronpaisti, vehnäleseet, manteli, auringonkukansiemen, ruisnäkkileipä, jälkiuunileipä, kuivatut linssit(!), täysjyväriisi, kaurahiutaleet, rusinat. Siinä jotain. :) Ja kasviksien kanssa c-vitamiinipitoista, niin imeytyy.

verimakkra ja veriletut, pinaattikeitto, papuja ja vaokaado ja banaaneja:)

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
No osta niitä rautatabletteja!

Kokeilin.. ja kaikkein siedetyin rautavalmiste aiheuttaa kaikki sivuoireet jota pakkauksessa mainitaan ja mulla on palleatyrä joten se pahentaa senkin oireita :(

No voi hyvänen aika, älä nyt heti luovuta. "LÄäkkeen" sieto on niin yksilöllistä, mulla kanssa tuli oireita siitä mikä pitäis olla se siedetympi, en muista enää merkkiä. Vaihdoin toiseen, mikä muka ärsyttävämpi, eikä siitä tullut mitään :) Ja tosiaan noi sun arvot ei vielä pahalta kuulosta.

No voi hyvänen aika, älä nyt heti luovuta. "LÄäkkeen" sieto on niin yksilöllistä, mulla kanssa tuli oireita siitä mikä pitäis olla se siedetympi, en muista enää merkkiä. Vaihdoin toiseen, mikä muka ärsyttävämpi, eikä siitä tullut mitään :) Ja tosiaan noi sun arvot ei vielä pahalta kuulosta.

Kaikkien vatsalle ei vain rautavalmisteet passaa ja jos käyttää "väkisin" nii voi saada pitempiaikaista vaivaa. Itsella kesti todella kauan ennen kuin rupesi palautumaan ja kestämään vahvoja ruokia, kahvia ym. Ja hb yksilöllistä mikä on matala arvo. Itsellä tuo arvo jo todella matala ja vaikuttaa jo jokaiseen päivään. Kauhea väsymys, voimattomuus ja paha olo. Joillekkin alle sadan mennyt hb ei välttämättä hetkauta mihinkään suuntaa. Ei voi sanoa toiselle että se mikä itselle hyvä olisi toisellekkin, asiassa kuin asiassa, olemme yksilöitä. :)

Yhteistyössä