Rasmuslaiset puolustelevat Kangasalan sotarikollisten vierailuja lastenkerhossa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
- Miksi lasta ei saisi kehua "kauniiksi tytöksi"? Kohteliaisuuksien lausuminen, myös lapsille, nyt vain kuuluu aika ison kulttuurialueen (Etelä- ja Kaakkois-Eurooppa + Lähi-Itä) tapoihin. Mitä pahaa siinä on?
- on tämä maa täynnään pikkusieluisia ihmisiä kun ei lasta saa kauniiksi sanoa!
- Jos lapsi ei ollut kaunis? Jos äiti on vanhanaikainen; lapsia ei saa kehua? Kyllä kait on ihan on tavallista sanoa jotain; oletpa soma tyttö tai kyllä oot nättinä tms.
- Veikkaisin, että jos kantasuomalainen olisi kehunut, siitä ei olisi noussut meteliä. Mutta jos on kyseessä turvapaikanhakija, niin tietenkin sillä on pakko olla pahat mielessä...
- Sitä juuri teet, seksualisoit lapsesi. Ei jokainen hiusten silittely tai halaus ole seksuaalinen ja se suurempi vaara voi olla ihan sukulais tai tuttavapiirissä, jos lapset nähdään seksuaalisesti. Ei lapsina.
- voi luoja, mä en tajua enää mistään mitään, miten paljon nuo jotkut äidit pelkäävät erimaalaisia?? Miten he koskaan pystyvät menemään minnekään ulkomaille lomalle??
- Ymmärrän valituksesta sen osan, että lasten kanssa työskentelevillä tulee olla rikosrekisteri kunnossa, ja sen tarkistaminen paperittomilta henkilöiltä todella on vaikeaa tai mahdotonta. Tästä huolimatta "huolestuneissa" kannanotoissa kaikuu enemmän puhtaat ennakkoluulot ja rasismi.
- Onkohan kaikilta lasten vanhemmilta tarkistettu rikosrekisteri? Hehän ovat toisten ihmisten lasten kanssa tekemisissä eteisessä, juhlissa, retkillä, urheilukisoissa jne.
Yhtä järkevää vaatia rikosrekisteriä ihmisiltä jotka ovat päiväkodissa lyhyellä vierailulla

Voi luoja näitä parkoja. Ihan sattuu sydämeen tällainen tyhmyys. Noiden lapset tulisi ottaa pikaisesti huostaan, ovat vaarassa mahdollisina uhrilahjoina irakilaisille. Kysyikö siellä kukaan että miksi niiden pitää tutustua suomalaisiin pikkutyttöihin? Mieheni on viisikymppinen englantilainen, tuskin kukaan noista haluaisi tutustuttaa 5-vuotiaan tyttönsä häntä tuntematta ollenkaan. Irakilainen käy:ROFLMAO:

On ihanaa, kun lapsia kehutaan.
Mä en kuitenkaan tiedä olisko se mulle tai mun miehelle (etenkään) ok, jos täysin ventovieras mies halailisi, silittelisi, napsisi selfieitä oman tyttäreni kanssa ja kertoisi kerta toisensa jälkeen miten kaunis tämä on. Lisäilisi sen jälkeen kuvia sosisaaliseen mediaan.

Mulle on ihan se ja sama, jos se on jossakin maassa käytäntö, mutta me ollaan nyt täällä ja veikkaan, että kovinkaan monille vanhemmille tuollainen käytös ei ole fine.
En ylipäätään pidä kulttuureista, joissa kuvitellaan voivansa tulla koskemaan tai lääppimään vieraita ihmisiä. Se on vastenmielistä.

Menee asian vierestä, mutta lasten kehuminen on suositeltavaa, mutta kehua pitäisi muusta kuin ulkonäöstä. Tutkimuksien mukaan tyttölapsia kehutaan usein nätiksi, somaksi ja kiltteydestä, poikalapsia puolestaan kehutaan reippaudesta, taitavuudesta ja ylipäänsä taidoista. Näin lapset oppivat, että tyttöjen kuuluu olla nättejä ja kilttejä, sen sijaan että kasvattaisivat itsetuntoaan osaamisen ja taitojen kautta.

Yhteistyössä