Raskausviikot?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eluna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eluna

Vieras
Moi,olen viime viikolla saanut tietää olevani raskaana ja nyt yritän saada selville mikä raskausviikko on menossa. Kävin Vauva-lehden laskurilla laskemassa vauvan syntymäajan ja laskuri sanoi että minulla olisi nyt raskausviikko 5 mutta edellliset kuukautiset minulle on alkanut 9.2. joten mielestäni minulla olisi nyt raskausviikko 4+5. Voisiko joku enemmän tietävä auttaa? Kiitos!
 
Yleiskielessähän sanotaan, että ollaan viikolla 5, kun takana on 4+x. Tämä on yleinen tapa, joskin kaikki ammattilaiset eivät käytä tätä, vaan puhuvat useammin täysistä viikoista.
 

Yhteistyössä