Esikoista yrittävä ihmettelee, miten raskausviikot lasketaan ja voiko jo iloita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskaana?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskaana?

Vieras
Eli 4 viikkoa sitten tiistaina alkoi viimeiset kuukautiset, tänään olisi siis pitänyt taas alkaa. Ei alkanut vaan raskaustestiin ilmestyi aivan haalea, mutta kuitenkin värillinen viiva. Jos nyt siis oikeasti olen raskaana?? (Milloin tietää oliko vain kemiallinen tms.) niin olisiko nyt raskausviikko 4+0, 5+0, 4+1 vai mikä? Ja kuinka tiedän olenko nyt oikeasti raskaana? 11kk yritystä takana, joten aika epätodelliselta tuntuisi jos nyt olisin.

Olen yrittänyt noita keskenmenoriskejä tutkia netistä ja jossain sanottiin, että 50% raskauksista on biokemiallisia, jolloin raskaushormonia erittyy, mutta ei oikeasti olekaan raskaana. Eli onko mahdollisuuteni raskauden jatkumiseen vasta 50%?

Siis onnea! Itselläni haalea viiva on tullut kaikista kolmesta, koska olen testin tehnyt niin aikaisin ja hormonia kertynyt vasta niin vähän :) joten etköhän ole ihan onnellisesti raskaana, luultavasti vasta ihan ihan aluillaan muutamalla viikolla, ehkä 3 ja jotain ja siksi viiva niin haalea, tee uusi testi muutaman päivän päästä niin eiköhän ole jo voimistunut, toivottavasti kaikki menee hyvin ja onnea vielä kerran :D

Haaleekin viiva on plussa. Mutta tosiaan saattaa olla kemiallinen tai mennä muuten varhain kesken, tosin yleensä nää keskeytyy jo suunnilleen menkkojen aikaan, niin ettei niitä ees raskaudeks kerkee tajuta. raskausviikot lasketaan niin, että edellisten kuukautisten alkamispäivä on 0+0 ja siitä aina samana viikonpäivänä viikon täyttyessä kasvaa viikot 1+0, 2+0 jne. Jos sulla on tasan neljä viikkoa sitten alkanu edelliset kuukautiset niin sulla on 4+0, jos vähän reilu niin sitten 4+kuin monta päivää reilu.

Yhteistyössä