raskaustestistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
tiistaina pitäs alkaa menkat ja lauantaina pitäs testata aamusta ku on juhlat illalla, onko sellasta testiä mikä näyttäs niin aikasee jos on raskaana?
onko kukaan muu testannu plussaa noin aikasee?

joo siis tän viikon lauantaina. En aatellukkaan paljoa ottaa, vaikka näyttäski negaa :D voi olla ettei tee ees mieli ottaa, mut siis kyselin sitä et onko muilla näyttäny testi tulosta noin aikasin testattaessa? Mikä testi? :)

Mä otin ennen plussaa kyllä. Yritettiin useampi kuukausi, mutta tällä viimesellä josta raskauduin oli jotenkin sellanen tunne et nyt on tärpännyt. Join kyllä jotain, mutta max.1-2ploa kerralla. Ei meinannut maistua ja sepäs olikin uusi tilanne..:D

Niin ja tosiaan se Clearblue voi näyttää mut ei välttämättä. Ja on niitä joitain muitakin testejä, jotka näyttää jo neljä päivää ennen kuukautisten odotettua alkamispäivää. Clearbluella mulle tuli eka haalea plussa, en vaan millään muista mikä päivä kiertoa oli menossa..

Minulla oli keväällä aivan sama tilanne, että tiistaina olisi pitänyt vasta menkat alkaa ja lauantaina illalla oli tiedossa ravintolaillallinen. Lauantaina sain citymarketin liuskatestiin näkyvän haamun ja perään tehtyyn clearbluen viikkonäytölliseen piitkän odotuksen jälkeen raskaana 1-2.
Joten voi jo näkyä tuleva plussa, mutta huonolla tuurilla ei vielä näykään, vaikka raskaana olisitkin.
Onnea testaukseen. :)

Sä voit ihan hyvin ottaa kohtuudella lauantaina, vaikka ensi viikolla huomaisitkin olevasi raskaana. Ei sillä ole alkiolle merkitystä. Itse en suosi etukäteen testaamista, kun testitulos ei oo luotettava ja vaikka saisikin plussan, voi tulla "keskenmeno" (menkat alkaakin ajallaan tai pari päivää myöhässä) ja sitten tulee vaan surua ja murhetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tipsu:
Sä voit ihan hyvin ottaa kohtuudella lauantaina, vaikka ensi viikolla huomaisitkin olevasi raskaana. Ei sillä ole alkiolle merkitystä. Itse en suosi etukäteen testaamista, kun testitulos ei oo luotettava ja vaikka saisikin plussan, voi tulla "keskenmeno" (menkat alkaakin ajallaan tai pari päivää myöhässä) ja sitten tulee vaan surua ja murhetta.

Näin. Ja saattaisit olla raskaana, vaikka testi näyttäisi lauantaina negaa.... Eli ei siinä testaamisessa ole juurikaan järkeä :D Ota muutama drinkki ja katso ensi viikolla alkavatko menkat ja sen jälkeen vasta selviä, onko aihetta testata.

Plussatuulia ensi viikkoon!

Itse testaisin. Jos testaat lauantaina ja näyttää negaa, voit ottaa turvallisin mielin alkoholia, koska joko et ole raskaana tai ainakaan sillä ei ole merkitystä alkion kannalta vielä. Jos taas näyttäisikin jo plussaa, itse en ainakaan ottaisi. Koska jos ryypiskelet launataina ja saat plussan tiistaina, kuitenkin mieltäsi jää vähän kaivelemaan... :)

Alkuperäinen kirjoittaja näin minä:
Itse testaisin. Jos testaat lauantaina ja näyttää negaa, voit ottaa turvallisin mielin alkoholia, koska joko et ole raskaana tai ainakaan sillä ei ole merkitystä alkion kannalta vielä. Jos taas näyttäisikin jo plussaa, itse en ainakaan ottaisi. Koska jos ryypiskelet launataina ja saat plussan tiistaina, kuitenkin mieltäsi jää vähän kaivelemaan... :)

No tässä nyt ei oo mitään logiikkaa... Sillä lauantain testin negallako perustelet itsellesi alkoholin käytön? Sen perusteella lauantaina et ole raskaana, mutta tiistaina voit olla... Häh? Ihmisen biologia taas kertoo, että alkio ei edes parin ekan tietoisen raskausviikon (siis meneillään olevat rvk:t 5-6) ole vielä yhteydessä äidin syömisiin ja juomisiin...

nii siis et jos näyttää negaa ni voi periaattessa ottaa pari "turvallisesti", vaikka ens viikolla tuliski plussa :D Jos lauantaina jo näyttää plussaa ni en sit tietenkään ota :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja näin minä:

No tässä nyt ei oo mitään logiikkaa... Sillä lauantain testin negallako perustelet itsellesi alkoholin käytön? Sen perusteella lauantaina et ole raskaana, mutta tiistaina voit olla... Häh? Ihmisen biologia taas kertoo, että alkio ei edes parin ekan tietoisen raskausviikon (siis meneillään olevat rvk:t 5-6) ole vielä yhteydessä äidin syömisiin ja juomisiin...

Jos ei vielä näy testissä niin ei ainakaan ole vielä kiinnittynyt niin että parilla alkoholiannoksella haittaa olisi. Mutta jos näyttäisi jo plussaa, en ottaisi yhtään. :)

Yhteistyössä