Raskaustestistä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liisi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Liisi"

Vieras
Moikka! Onko kellään kokemuksia että ensimmäinen testi näyttäny negaa van myöhemmin ois kuitenki plussaa...? Kuin aikaseen kiertopäivissä olette saanu plussaa? Onko oikeasti totta että testin voi suorittaa jo samana päivänä ku menkat pitäs alkaa?

Mulla on aina nega pysynyt negana. Jos ovulaatiotestit on käytössä tai tunnet oviksen niin 14 päivää ovulaatiosta näkyy testissä. Jos ovulaatio on laskettu edellisistä menkoista ja et tarkkaan tiedä koska se on ollut tekisin aikasintaan sinä päivänä kun menkat myöhässä ja uudestaan parin päivän päästä jos menkat ei ala. Epillerit voi joskus häiritä ilmeisesti raskaustestiä ja niissä on muutenkin häviävän pieni mahdollisuus että ne ei vaan toimi.

Mulla oli menkat muutaman päivän myöhässä, niin tein sit puoliks huvissaan testin ja nega oli. Mut sit myöhemmin ihmettelin mahan turvotusta ja tein testin uudestaan (rv 6 aikoihin) ja vahvaa viivaahan se jo näytti. :) (tosin mulla ei ollu mitään kunnon tietoa mun kierrosta, sillä tuli vain yhdet kuukautiset raskauksien välissä. Mut vanhan kierron mukaan sillon olis ollu muutama päivä menkat myöhässä kun ekan kerran testasin)

Testin voi tehdä samana päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa. Itselläni näyttii vahvaa plussaa jo 4pv ennen kuukautisten alkamista mutta toisilla vasta saattaa näyttää 2vk kuukautisten alkamispäivästä eli yksillöllisiä juttuja. Kannattaa odotella muutama pv ja tehdä uudelleen sitten. Puhuitko nyt että sama testi muuttui plussaksi vai eri testi? Kyllä nega voi plussaksi muuttua ,mutta ohjeissa sanotaan että tietyn ajan umpeuduttua testiä ei saa lukea ja testin tulos ei ole luotettava tällöin. Sinuna tekisin uuden testin! :) Ja joissakin testeissä "näytön paikat" saattaa näyttää haamu viivoilta. Digitaalinen testi on mielestäni hyvä,saa selkeän vastauksen.

Huonosti kirjoitin,toki tarkoitin että voiko uusi testi näyttää myöhemmin plussaa. Ehdottomasti testi täytyy "lukea" tavallaan vajaassa 10 minuutissa ku sen jälkeenhän tosiaan varmaan saattaa tulla se viivan paikka näkyviin.
Niin,sitä tosiaan tarkoitin että voiko olla vielä plussan mahollisuus, mullakin tosiaan kierrot todella epäsäännöllisiä, että varmaan liian aikaste tein kp32 testin..mutta ku ei malttasi odottaa. =) Ja kun on jotenki erilaista maha- ja rintakipua ollut ku tavallaan. Tai sit vaan kuvitelmaa, mutta vielä ehkäpä mahdollista ku ei ole kuukautisia näkynyt! =D

mä tein raskaustestin viikko ennen menkkoja ja kyl siihen heti jo silloin tuli 2viivaa ja mitä lähemmäs menkkojen alkamis päivää tultiin sen tummemaks se viiva muuttu.. menkkojen jälkeenkin tein viel 3testiä kunnes oli eka ultra :D no syy taitaa olla ihan vaan se että 3vuotta yritetty tätä toista.. nyt 16viikkoa raskaana :heart:

Yhteistyössä