raskaustestin tulos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

janna

Vieras
Kysyn nyt vielä täältäkin, josko joku vihdoin osaisi vastata. Kuinka luotettavia apteekin raskaustestit ovat? Olen tehnyt usean ja kaikki näyttävät negatiivista, kuten tällä hetkellä olisi hyväkin. Voinko olla rauhallisin mielin, eivätkö testit mittaa ihan pienetkin hormonipitoisuudet?

Olen uskonut, että apteekin testit ovat luotettavia, varsinkin jos tekee niin kuin ohjeissa sanotaan. Itsellänikin on ollut useamman kerran menkat myöhässä paljonkin, jopa niin ettei niitä kuulunut kolmeen neljään kuukauteen, siihen asti tulleet aina säänöllisesti. Testi näytti negaa, testasin pariin kolmeen kertaan. Menkat tuli lopulta. Joka kerta kun olen testin tehnyt ja negaa näyttänyt, on ollut sitä myös oikeasti. Epäilen, että ainakin omalla kohdalla stressaaminen asiasta vaikutti siihen, ettei menkat alkaneet...

No ainakin plussa-tulos on niin varma että ei tarvi mennä labraan tulostaan varmistamaan. Mulla oli ollut menkat viikon myöhässä ja tein testin ennen varsin kosteaa tallinnan matkaa, testi näytti negatiivista. Kiertopäivien huidellessa jo 50+ tein positiivisen testin. Mutta mulla olikin ollut epäsäännöllinen kierto, ettei voinut varinaisesti tietää koska menkat tai ovulaatio myöhässä. Joten plussa on varma, mutta jos kiertohäiriöitä niin nega ei välttämättä 100 %

Yhteistyössä