periaatteessa keskeytyksen saa viikolle 12 asti, mut sen jälkeenki se on mahdollista. eli viikolle 12 asti tehdään kaavinta puudutuksessa, sen jälkeen voi abortin tehdä aina viikolle 24 asti, mut silloin se tapahtuu niin että synnytys käynnistetään. joudut siis synnyttämään lapsen ihan niinku normaalistikin paitsi että se ei elä ku korkeintaan pari minuuttia synnytyksestä.
ja siihen, että rv 12 jälkeen saa vielä keskeytyksen, vaaditaan kunnon perusteet ja sitä pitää anoa joltain lautakunnalta. sen saa, jos on alle 18, on neljä lasta ennestään, psyykkinen sairaus tai ei kykene muuten huolehtimaan tulevasta lapsesta yms. eli perusteet pitää löytyä. mä en kyllä muutenkaan suosittele tota jälkimmäistä tapaa.
mulla ei kolmesta lapsesta oo kokemusta, ku näitä on vaan kaksi tällä hetkellä, kolmatta vasta kaavaillaan. mut nää kaks on tullu 11kk ikäerolla, ja tuntuu että ei se kolmas tässä enää niin paljon elämää muuttais että miks ei? esimerkkiä oon saanu kotoa, ku meitä oli neljä lasta neljän vuoden sisään, isä norjassa töissä ja äiti kotona yksin kaikkien lasten kanssa. et kyllä siitä ainaki elossa selviää, tervejärkisyydestä en tiedä

mut sehän ei oo lasten määrästä kiinni, miehen mukaan lähinnä sukuvika tai valmistusvirhe....