raskaustesti plussaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tärinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tärinä

Vieras
Tänään tein raskaustestin, kun kuukautiset pari viikkoa myöhässä. Ehkäisynä ollaan käytetty kortsua ja nyt sitä sitten ollaa raskaana. Ennestään 2 lasta ja ajattelin jotta saavat riittää, nyt vähän mietityttää että kuinka jaksaa kun nuorimmainen vähän yli vuoden ja vanhempi pari vuotta vanhempi. Mies paljon reissu töissä ja minä yksin lasten kanssa kotona,asumme maalla joten kaikenlaista muutakin on. Pillerit meinasin hakea tällä kuulla mutta olikin jo myöhäistä. Kauanko minulla on mietintä aikaa jos päätänkin toisin?(En ehkä kuitenkaan, mutta kun pelottaa...)

hei! ajattelin lohduttaa nimittäin minulla on kans kolmelasta ja meillä on maatila ja mies kokoajan menossa ja yksin saa muksut hoitaa..onhan se raskasta mut täytyy vain yrittää aina selvitä ja keksiä kakkia vaihelua esim.kydään ajelemassa,puistossa,joskus istutaan kylässä tai meille tulee kavereita ym...kyllä se siitä kunhan muistaa myös itse levähtää ja antaaitsellekkin aikaa!!!onnea!!! :hug: :heart:

periaatteessa keskeytyksen saa viikolle 12 asti, mut sen jälkeenki se on mahdollista. eli viikolle 12 asti tehdään kaavinta puudutuksessa, sen jälkeen voi abortin tehdä aina viikolle 24 asti, mut silloin se tapahtuu niin että synnytys käynnistetään. joudut siis synnyttämään lapsen ihan niinku normaalistikin paitsi että se ei elä ku korkeintaan pari minuuttia synnytyksestä.
ja siihen, että rv 12 jälkeen saa vielä keskeytyksen, vaaditaan kunnon perusteet ja sitä pitää anoa joltain lautakunnalta. sen saa, jos on alle 18, on neljä lasta ennestään, psyykkinen sairaus tai ei kykene muuten huolehtimaan tulevasta lapsesta yms. eli perusteet pitää löytyä. mä en kyllä muutenkaan suosittele tota jälkimmäistä tapaa.

mulla ei kolmesta lapsesta oo kokemusta, ku näitä on vaan kaksi tällä hetkellä, kolmatta vasta kaavaillaan. mut nää kaks on tullu 11kk ikäerolla, ja tuntuu että ei se kolmas tässä enää niin paljon elämää muuttais että miks ei? esimerkkiä oon saanu kotoa, ku meitä oli neljä lasta neljän vuoden sisään, isä norjassa töissä ja äiti kotona yksin kaikkien lasten kanssa. et kyllä siitä ainaki elossa selviää, tervejärkisyydestä en tiedä :D mut sehän ei oo lasten määrästä kiinni, miehen mukaan lähinnä sukuvika tai valmistusvirhe.... :laugh:

Kiitos kannustuksista. Täytyy tässä vielä miettiä ja sulatella asiaa (vkoja ei varmastikaan ole vasta kuin korkeintaan 3 ). Sitä vain on suunnitellut jo kaikenlaista tulevaisuuden varalle, mitä sitten teen kun lapset vähän kasvaneet ja pärjäävät paremmin ilman äitiään, omistan useamman hevosen ja niiden kanssa touhuaminen on jäänyt vuosien varrella niin vähälle, kun raskaana ei tohdi niiden kanssa touhuta liikoja ja sitten on ollut vauva ajat ja nyt ne ajat alkaisivat olla ohitse. Mutta toisaalta taas kun lapsia on useampia niin niistä olisi enemmän seuraa toisilleen, eikä tarvitsisi aina itse pitää seuraa. Mutta toisaalta olen ajatellut hakeutua jonnekkin kouluun (alan vaihdos) tai töihin...Mietitään mietitään...

Uusimmat

Yhteistyössä