Kauan raskaustesti näyttää plussaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fifiris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fifiris

Jäsen
13.04.2008
419
0
16
Mulle tehtiin kuukausi sitten lääkkeellinen tyhjennys ja perjantaina kävin jälkitarkastuksessa. Lääkärin mukaan kohtu oli normaalin tuntunuinen, mutta ei ottanut verestä raskaushormoonia ollenkaan, vaikka kysyin. Sanoi että keskenmenoissa ei tarvitse ottaa raskaushormoonia???

Tein eilen kotona raskaustestin ja se näytti vielä plussaa. Tulos oli kyllä hieman haaleampi kuin pari viikkoa sitten tekemäni testi. Kuinka kauan teillä on näyttänyt raskaustesti plussaa? Kuukautiset ei kai voi alkaa ennen kuin hormooni poistuu kokonaan?

Minulla lääkkeellinen 8.2.08 ja kun menin jälkitarkastukseen 29.2.08 aamulla tein raskaustestin ja negaa oli, ja gyne sanoi, että jos emme olisi ehkäisseet, olisin saattanut jo silloin olla raskaana, 2 munasolua oli irronnut! Mutta suositeltiin yhdet menkat ennen yritystä ja niin teimme. Hcg:n laskeminen on tosi yksilöllistä, tiedän erään, jolla kesti 3kk laskeminen negaksi. Mukavaa pvn jatkoa! :flower:

Kiitos vastauksista! Täytyy kokeilla uudestaan perjantaina, ja katsoa onko viiva haalentunut. Olemme olleet nimittäin kerran suojaamattomassa yhdynnässä, eli periaatteessa on mahdollista että olisin taas raskaana, vaikka varmaan aika epätodennäköistä..

Tyhmä kysymys, mutta miten gyne näkee irronneiden munasolujen määrän?

Mulla alkio tuli iteksiään pois jo heti ensimmäisenä runsaana vuotopvänä ja hormonitkin laski nopeasti, jälkivuoto kesti noin 10pvää ja sillo testasin ekan kerran et oisko hormonit jo laskenu ja olivathan ne :) nega tuli sillo :)

Mulla varhainen keskenmeno juuri päällä. Hcg-pitoisuus on jo nyt laskenu lähes normaaliin tasoon vaikka vuoto alkoi alkuviikolla. Toisinaan se saattaa hävitä kuitenkin hitaasti kuten mulla teki edellisessä keskenmenossa, sillon muistaakseni vielä kuukauden kuluttua testi näytti plussaa. Riippuu varmaan osittain myös siitä miten pitkällä raskaus on ollut, tällä kertaa kerkesin juuri plussata ja siitä muutaman päivän päästä alkoi vuoto.

Mulla oli sit käynyt vähän huonommin.. :(
Kävin perjantaina yksityisellä ultrassa kun alko mietityttää se terveyskeskuslääkärin osaaminen (sanoi että kohtu tuntuu ihan normaalilta) Kun menin yksityiselle gynelle, se sanoi heti sormilla kokeillessaan,että kohtu tuntuu pehmeältä, ei normaalilta. Ja ultrassa sitten näkyi samat raskasmateriaalit edelleen! :(

Voi tätä itkun määrää... 5 viikkoa taas hukkaan heitettyä aikaa ja turhaa odotusta. Just kun oli tuntunut että elämä alkaa taas hymyilee, niin tulee takapakkia oikein kunnolla. Huomenna sitten kaavintaan.

Päätin että jos vielä joskus vastavaan tilanteeseen joudun, niin en lääketieteellistä enää ikinä ota. Aivan turhaa odotusta ja epävarmuutta, ainakin mun kohdalla. Gyne sanoi vielä, että tosi usein lääketieteelliset epäonnistuu keskeytyneen keskenmenon hoidossa (aborteissa toimii paremmin).. eli se 97% onnistuminen mitä mulle tuputettiin, oli varmaan täysin p-puhetta..

vaan päälle tehtiin vielä kaavinta. Jos oisin tiennyt, kuinka helppo toimenpide kaavinta on verrattuna lääkkeelliseen keskeytykseen ja siihen vuodon määrään, olisin heti valinnut kaavinnan. Niin tai ehkä en sittenkään, kun se on kohdulle aina riskialttiinpaa. Ärsytti vaan, kun joutui ensin vuotamaan kuin Niagara ihan turhaan. Mulla ei kuitenkaan mennyt noin pitkään kuin sulla tuossa koko hommassa, sillä pääsin kaavintaan heti seuraavana päivänä. 2 kk on silti odoteltu kuukautisia ennenkuin on päästy taas aloittamaan yritykset.

Alkuperäinen kirjoittaja fifiris:
Mulla oli sit käynyt vähän huonommin.. :(
Kävin perjantaina yksityisellä ultrassa kun alko mietityttää se terveyskeskuslääkärin osaaminen (sanoi että kohtu tuntuu ihan normaalilta) Kun menin yksityiselle gynelle, se sanoi heti sormilla kokeillessaan,että kohtu tuntuu pehmeältä, ei normaalilta. Ja ultrassa sitten näkyi samat raskasmateriaalit edelleen! :(

Voi tätä itkun määrää... 5 viikkoa taas hukkaan heitettyä aikaa ja turhaa odotusta. Just kun oli tuntunut että elämä alkaa taas hymyilee, niin tulee takapakkia oikein kunnolla. Huomenna sitten kaavintaan.

Päätin että jos vielä joskus vastavaan tilanteeseen joudun, niin en lääketieteellistä enää ikinä ota. Aivan turhaa odotusta ja epävarmuutta, ainakin mun kohdalla. Gyne sanoi vielä, että tosi usein lääketieteelliset epäonnistuu keskeytyneen keskenmenon hoidossa (aborteissa toimii paremmin).. eli se 97% onnistuminen mitä mulle tuputettiin, oli varmaan täysin p-puhetta..

Mä tulin samaan tulokseen (siis silloin kaavintaa valkatessa). Totesin, etten uskalla lähteä odottelemaan, toimiiko lääkkeellinen vai ei ja jälkikäteen olen entistä tyytyväisempi, etten lähtenyt lääkkeelliseen, kun niillä lääkkeillä ei ollu mitään vaikutusta esilääkityksenäkään ja muutenkin tuntui tavara olevan tiukasti kiinni... (siis kun ei minkäänlaista luonnollista keskenmenoa käynnistynyt, kohtu ei vaan meinannut siitä luopua..)

Mut onnea kaavintaan. Se ei onneksi ole niin paha kuin minä sitä mainostetaan. :hug:

Yhteistyössä