raskausoireketju(mahd.)

• Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Tänään on jälleen aina vihlaissut mahasta kun on istahtanut. Tätä en ainakaan kuvittele, tiedä sitten mistä johtune, kun jatkunut jo viikon ajan.. (pierettääkin kylä sikana!!??) :whistle:

lisiksi se rinnoista tihkuva vaalea neste kummastuttaa suuresti... :|
++++++++++++++ :whistle: kaikille

Alkuperäinen kirjoittaja Oikukas:
Nyt leikkioireita tähän väliin mitä on, eilen siis NEGA kp27/30-31, (pari viimeistä kiertoa 40-50) ja tänään kp28:

Maha on ku jalkapallo koko ajan. Monta päivää ollu ihan turvoksissa ja selän iho on taas snadisti huonossa kunnossa (nää on ollu aikasemmissa raskauksissa mut toisaalta voi myös kummatki johtua jos aineenvaihdunnassa on nyt jotain vikaa.)

JATKUVA nälkä. Oon aivan täyttymätön. Ihan uskomatonta

Närästys. Tai sellanen hassu kurkunpolttelu, mitä ei myöskään oo ikinä.

Ja sit epäilen et mul ehkä saattais olla hiiva? mul ei oo KOSKAAN ollut aikaisemmin ainakaan et olisin ollu tietoinen joten en oo ihan varma ees niistä kaikista oireista mutta luulisin että nyt saattais olla.

kohdunnapukka on vieläki tosi kova ja ylhäällä, eikä oo aiemmin ollu ikinä tollanen. tosin en siis missään nimessä oo tutustunu tähän kun muutaman viikon joten vertailukohtaa esim. just ennen viime menkkojen tilaan ei oo ollenkaan.

Sit mä kuvittelen muitaki pikkujuttuja, mut ehkä tos on noi isoimmat. Eikä röökii tee mieli, eilenki poltin vaan yhden. Mut toisaalta mul tulee muutenki aina silloin tällöin kausia jolloin ei yhtäkkiä tee mieli polttaa oikeastaan ollenkaan. Eli ei sekään mitään meinaa

Niin ja tosiaan en mä tiiä voiks se olla ees mahdollista et yhtäkkiä se oliski about sen tasan 30 päivää ja ovis pari viikkoa sitten ku tosiaan viime kierrot ollu kp50 ja kp40 jne.

Mulle saa nauraa :LOL: :D :D

Eli tänään kp 31/30-31 (viime kierrot kp 50 ja 40) Testasin HAAMUN!!
Alavatsaa ei juili ollenkaan mutta pallomahainen ja uskomaton syöpöttely on jatkunut. Jännittää!!

En siis ole kuvitellut oireitani, jos sinullakin on vastaavia tuntemuksia, roxy lady!!!!
Itsellä painontunne kohdussa jatkuu edelleen, välillä voimakkaampana ja välillä lievempänä. Lisäksi oireita tullut lisää: eilen mitattu lämpö 37c (normaalit lämmöt 36,2-36,3c), ajoittainen palelu ja väsymys. Myös sellaisen huomasin, että suuni on kuiva jatkuvasti eikä auta vaikka joisi kuinka :/ Nyt menossa kp 21/29.

++++Onnea kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja Carmen:
En siis ole kuvitellut oireitani, jos sinullakin on vastaavia tuntemuksia, roxy lady!!!!
Itsellä painontunne kohdussa jatkuu edelleen, välillä voimakkaampana ja välillä lievempänä. Lisäksi oireita tullut lisää: eilen mitattu lämpö 37c (normaalit lämmöt 36,2-36,3c), ajoittainen palelu ja väsymys. Myös sellaisen huomasin, että suuni on kuiva jatkuvasti eikä auta vaikka joisi kuinka :/ Nyt menossa kp 21/29.

++++Onnea kaikille!
voi ku jännää!! Nyt vaan on odottelua molemmilla, selvät merkit ilmassa, mutta mulla ei ainakaan testissä vielä näkyny kuin SELVÄ NEGA. Tein sen pe. Ja olikin ihan joku halppis testi. ClearBlue odottelee piilossa etten heikkona hetkenä testaile sitä turhan aikaisin. Voisi samantien pissiä 10:n päälle :LOL:

Mulla kp nyt 22/26-28-30

Muuten onko sulla tuntunut minkäänlaista kipua, esim. istuessa tai seksin aikana, sen painontunteen vuoksi? Mulla siihen paineeseen liittyy aina vähä sellasia vihlaisuja. Ja tänä aamuna oli selkäkin ihan juntturassa...

++++++++++++ :whistle:

Olen ahminut näitä oireketjuja ihan neuroottisena. Päätin suunnata energiani johonkin hyödylliseen eli tässäpä kuumeilijoille palstan käyttäjillä ilmenneitä mahdollisia plussaoireita:

• rintojen arkuus ja turpoaminen
    nännien kummalliset muutokset, mm. tihkuminen, vaaleat pisteet, sinertyminen
    hurja väsymys
    nälkä
    ruokahalun katoaminen
    jano
    tiheä vessantarve
    vellova etova olo
    raudan maku suussa
    suun kuivuminen
    huimaus
    päänsärky
    kumma nippailu alavatsassa
    alavatsan vasemman puolen vihlonta
    jännä häpyluun tai niiden seutujen epämääräinen vihlonta
    runsas valkovuoto
    seksihalujen katoaminen
    hurjat seksihalut
    käsien puutuminen
    reisien väsyminen
    palelu, kuumeinen olo, korkea ruumiinlämpö, flunssainen olo
    nenän tukkoisuus erityisesti aamuisin
    verenvuoto ikenistä ja/tai arat ikenet
    nenäverenvuoto päivänä jolloin menkkojen pitäisi alkaa
    vahva pissa
    ummetus
    vatsa kuin potkupallo, turvotus, pinkeä maha
    kohdunnapukka on kova, kiinni (ei-synnyttäneillä erityisesti)
    äkäisyys, kiukkuisuus
    pitkämielisyys, siis että mikään ei suututa
    itkuherkkyys
    joku kumma intuitio, että nyt tärppäs
    levoton olo
    alkoholi/tupakka ei maistu
    täysi oireettomuus :p

Toivottavasti muistin kaikki, täydentäkää ihmeessä. Eiköhän näiden lukemisesta jokainen sekopääkuumeilija nauti...

Alkuperäinen kirjoittaja roxy lady:
voi ku jännää!! Nyt vaan on odottelua molemmilla, selvät merkit ilmassa, mutta mulla ei ainakaan testissä vielä näkyny kuin SELVÄ NEGA. Tein sen pe. Ja olikin ihan joku halppis testi. ClearBlue odottelee piilossa etten heikkona hetkenä testaile sitä turhan aikaisin. Voisi samantien pissiä 10:n päälle :LOL:

Mulla kp nyt 22/26-28-30

Muuten onko sulla tuntunut minkäänlaista kipua, esim. istuessa tai seksin aikana, sen painontunteen vuoksi? Mulla siihen paineeseen liittyy aina vähä sellasia vihlaisuja. Ja tänä aamuna oli selkäkin ihan juntturassa...

++++++++++++ :whistle:

Juu, aikas jänniä aikoja elellään ;) Itsellä lämmöt jo kolmena peräkkäin mitattuna päivänä yli 37c, kun siis normaalisti 36,2c hujakoilla. Omituinen painontunne kohdussa on saanut kaverikseen nippailuja, mutta varsinaisia vihlaisuja en ole ainakaan huomannut. Niitä itseassa olen vähän kuulostellutkin, mutta omat tuntemukseni pysyvät todella "tasaisina" 24-7.

Oirelistaan voisin nyt lisätä myös omituisen "märän tunteen" tuolla alakerrassa: olen parina päivänä oikein tarkistanut, että ovatko menkat alkaneet, kun pikkarit tuntuvat litimäriltä jatkuvasti. Ihan kirkasta valkkaria se kyllä on ollut :/

Ollaan menossa häihin lauantaina (kp 26/29) ja tiedän etukäteen, että kyse on kosteista kemuista - siispä ajattelin itse koittaa onneani ko.päivän aamuna ja tehdä ClearBluen - testin. Tosin tiedän kyllä, että vaikka testi näyttäisikin negaa niin en silti uskaltaisi ottaa montaakaan drinksua. Niin selvät oireet mulla kyllä on... Sitten JOS menkat jäävät pois niin testailen RFSU:n ja HAlpa-testi.fi:n liuskoilla.

Pidän plussa-peukkuja meille kaikille :flower:

Joo aika lupaavalta kuulostaa sullakin! Plussia sinne =)
mullakin olisi perjantaina (sillin kp 26/26-30) tosi läheisen ystävän polttarit.. että että :LOL: En kyllä minäkään mihinkään koske, ihan vaikka varmuuden vuoksi, juon sitten vaikka pommakkia ja varjelen (mahd.) pientä helmeä :) Ajattelin myös testata silloin pe aamulla clearbluella. Tänä aamuna tuli NEGA tollasella ihan surkeella halppis testillä, joten en aio uskoa siihen :headwall:

...Niin ja mullakin on tuntunut kokajan että nyt ne menkat alkaa ja pikkarit tuntunu lainehtivan, ei sitten olekaa tullu. Toiv ei tulisikaan!!

Onko teillä muilla jotka vasta epäilette raskautta, tullut mukana pelkoa keskenmenoista? En tiedä onko tullut luettua liikaa juttuja niistä vai mikä, mutta itseäni pelottaa se kovasti. ei oikein uskalla iloitakaan jos vaikka plussa tulisi :ashamed:

Perhesuunnittelun sivuilta löytyi hyvä sivu missä noita oireita on lueteltu sekä myös HCG-arvoja hedelmöityksestä eteenpäin. Täältä pitäis löytyä:

http://metku.net/~pesu/faq.php

Mua ainakin kiinnosti noi HCG-arvot etten liian ajoissa mee testaileen :)

Lueskelin mielenkiinnolla tuota Tilhiäisen raskausoirerimpsua: moninaiset on oireet ja varmasti jokainen vauvaa toivova löytää omia oireitansa joukosta, kuviteltuja tai todellisia. Oireet on todella henkilökohtaisia, toisella pinna kiristyy, toisesta taas tulee itse enkeli. Itse yllätyin, että ruokahaluttomuus oli listalla, koska en ole lukenut kenelläkään olleen sellaista raskausoiretta. Onko jollain todella ollut, joka onkin sitten ollut oikeasti raskaana? Kyselen tätä tietysti siksi, koska ruokahaluttomuuteni alkoi jo pari viikkoa sitten ja jatkuu edelleen. Minulla ei ole oikeastaan tätä nykyä koskaan nälkä, maha voi murista, mutta näläntunnetta minulla ei ole. Aamuisin syön aamupuuron ja hedelmiä, vaikka ei tee erityisemmin mieli. Työpäivä (yleensä 9-10 h) menee usein yhdellä leivällä ja jogurtilla ja illalla kotiuduttua syön lämpimän ruoan. Paino on tippunut selvästi, jopa mieheni on maininnut, että takapuolestani on hävinnyt tavaraa ;) Vaikka erinnäisten kropan kohtien kiinteytyminen ei haittaa, niin kohta alan huolestua, missä vika, kun ruoka ei maistu.

Kysyn siis vielä tuon sekamelskan keskellä olleen kysymyksen: onko jollain raskaaksi tulleella hävinnyt ruokahalu vauvan alun alkaessa kasvaa?

Alkuperäinen kirjoittaja roxy lady:
Tänään on jälleen aina vihlaissut mahasta kun on istahtanut. Tätä en ainakaan kuvittele, tiedä sitten mistä johtune, kun jatkunut jo viikon ajan.. (pierettääkin kylä sikana!!??) :whistle:

lisiksi se rinnoista tihkuva vaalea neste kummastuttaa suuresti... :|
++++++++++++++ :whistle: kaikille
Mulla tuli joskus ihan maidon valkosta rinnoista ja kävin syytä selvittämässä. Se voi johtua prolaktiini häiriöstä. Itse en muista minkä ne syyks mulle sano. Kannattaa käydä asia selvittämässä.

Tässä yksi linkki http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=diagnoosi&p_artikkeli=pot00179

Täällä tuo mainostamani ja pitkään kestänyt painontunne, "jomotus", kohdussa on lieventynyt :( Vaikka ei siitä kai mitään johtopäätöksiä pysty vetämään vielä tässä vaiheessa.
Malttamaton kun olen niin testasin jo tänään (kp 25/29) RFSU:n testillä, joka (tietysti!) vielä ainakin tässä vaiheessa näytti negaa.

Mites muilla? Oletteko testailleet?

Joo siis mun mielestä oviksen jälkeen on "kuivakausi" ja sit ennen menkkoja valkovuoto lisääntyy?!
Näin ainakin mulla. Just oli kuivakausi eikä pikkareihinkaan tullu mitään mut nyt taas alkanu valkovuoto lisääntyyn ja menkkoja odottelen ensiviikon alussa.

perhoinen84
mulla nyt kp49/31 ja 4päivää sitten testi nega,mutta oireita löytyy!
-vatsaan vihloo noustessa vasemmalle puolelle
-Iltaisin kova närästys
-Oksennus meinasin nousta hampaita pestessä
-etomista
-päänsärkyä/huimausta
-alavatsa kipeänä ihan kuin menkka jomotusta mutta ei menkkoja

Moi! ajattelin liittyä seuraanne. Tietenkin jos vain mahtuu..
Elikkästä kp 17/ 26-31 yk. 7.... nyt tuntuu että tärppi olis saattanut tapahtua. 14 oli oikeanpuolen masu ihan kipee munasarjojen kohdalta, seuraava päivä meni siinä, ainut että oli sama kohta ihan turran oloinen. Eilen päivällä lämpö oli 37.2 ja normaalisti 36.5 . kohdun nipukka kova ja valkovuoto alkanut muuttumaan runsaammaksi. ei vielä ihan mahdoton. ruoka ei minullaakaan maistu...

Mutta ei auta jäädä kun vain odottelemaan :)

Pitäisiköhän minunkin kirjoittaa oireitani :p Kp on nyt siis 41. Viimeksi ekat luomumenkat alkoi kp:lla 49.

Tällä hetkellä odottelen menkkoja, sillä pää on saanut aikaan kaikenlaisia kuvitelmia ja oireita, joita oli viimekin kierrolla ja sittenhän ne menkat tulikin.

Mutta niitä oireita:

- alamahasta repi joskus pari viikkoa sitten kesken työpäivän niin, että joutu keskeyttämään työnteon hetkeksi. Repiminen alkoi, kun menin kyykkyyn ja olin nostamssa jotain raskasta. Tämän jälkeen kyykkyyn ei ollutkaan menemistä vähään aikaan. Repiminen loppui yhtä äkkiä kuin oli alkanutkin! Ennen ei tuollaista ole ollut...
- alamahaa jomottaa (tänä päivänä enemmän kuin aiemmin, joten täti sieltä tulee mitä varmimmin)
- nännit ovat kasvaneet ja ovat hieman kosketusherkät, muttei lainkaan kipeät
- ruokahalu katosi pari viikkoa sitten; maha voi murista, mutta nälän tunnetta ei ole
- huimaa 24/7; yläpaine on normaalia alhaisempi
- närästää, tai siksi sen ainakin kuvittelen
- seksuaaliset halut ovat normaalia suuremmat, tänään on voinut kyllä johtua krapulastakin ;)
- valkovuoto on suht runsasta, mutta kirkasta
- lämmöt oli eilen aamulla todella alhaiset
- vilunväreitä voi tulla yhtäkkiä
- aamuisin nose aivan tukossa.

Että tällaisia. Nämä oireet oli tosin jo viime kierrolla ja merkkasivat aivan normaalien menkkojen tuloa. Kroppa on vissiin vähän sekaisin pillereiden lopetuksen jälkeen.

hei vaan kaikki, kuinkakohan moni on jo plussan saanut tällä palstalla - olen ihan tarkoituksella ollut vähän aikaa poissa. kun on alkanut tuntua, ettei ole mitään oireita enää.. Siis alkanut vain tuntua että en mä "enää" ole raskaana. Aiemmin oli vaikka mitä oireita, mutta nyt ei mitään.. Ei pahemmin vihlo, eikä turvota välillä vähä närästää. Mielialat tosi heittelee ja kunnolla...

Mulla kp nyt: 29/26-30 eikä menkkaoireitakaan missään....? En ole edes testaillut nyt, ajattelin että odottelen vielä jos ne menkat sieltä alkaisi...

Täti tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta jo kp 26, kun normaalisti kierto säännöllinen, tasan 29 päivää. Ja kun aikaisemmin vuoto on alkuun ollut tuhruttelua niin nyt alkoivat kertaheitolla oikein kunnon niagaralla..
Ja minä kun olin niin varma "oireistani" :ashamed:

Jaksamisia sinulle Carmen!
Kyllä me kaikki täältä vielä noustaan vaikka koville se varmaan tulee ottamaan! :'( Elämä ei oo reilua... mun kaveri tuli raskaaksi vasta kahden ja puolen vuoden odotuksen jälkeen,,,pistää miettimään ja rukoilemaan ettei itselle ja muille odotuttaisi niin kauan!

Jaksamisia kaikille! :heart:

Minulla kp 26/25-29, alavatsalla vihloo ja nipistelee (aivan uusi oire, jota kestänyt nyt kolmatta päivää), väsyttää (mutta se kyllä minulle ihan normaalia), vatsa turvottelee ja välillä paleltaa. Tuntuu, että menkkojen pitäis alkaa tai niinku vuotais jo jotain, mut vielä ei ole mitään kuulunut...ja toivottavasti ei kuulukkaan...toivossa on hyvä elää.

Yhteistyössä