raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Heippa kaikille!!
Täällä yksi uusi kuumeilija ilmoittautuu.Esikoinen on vasta vähän vajaa 9kk ja nyt toivoisin jo kovasti uutta raskautta =) Ihanaa aikaa ollut tämä vauva aika, ja toivoisi sen taas jatkuvan pian. Mun menkat pitäs alkaa nyt viikonloppuna. Mulla tosin pitkä kierto (35-40pv), mutta aina kierron puolessa välissä mahdollisen ovulaation aikaan kova menkkamainen tunteja kestävä vatsakipu. Nyt sitten harrastettiin seksiä juuri tuon vatsakivun aikoihin.
Tässä tämän hetkisiä oireita:
- alaselkä jomotus
- mielialan vaihtelut, pahantuulisuus
- ei tee seksiä mieli sitten yhtää
-eilen alkanut hiivatulehdus? ei ole ollut hiivaa piiitkään aikaan
- kova väsymys
-lisääntynyt ruokahalu

Eli saas nähdä miten tässä käy. Huomenna aamulla ajattelin tehdä testiä, vaikka vähän aikaista onkin. Ei vaan malttais odottaa :D Tulen ilmoittamaan miten käy!
 
sarpakka
Hei onko kellään kokemuksia ovulaation jälkeisistä turvonneista paikoista alapäässä nimenomaan oireena raskaudesta? Elättelen toiveita, josko kys oire olisi merkki mahdollisesta alkuraskaudesta... Muuten on ollut alavatsavihlontoja ja alaselkäkipuja oviksesta lähtien. Toiveita elätellään, vaikka oireita on kyllä tosi helppo myös kuvitella...
 
sarpakka
.. ja vielä selvennyksenä omaan vietiini, että turvotus selvisi seksin aikana. Normaalisti paikat on ahtaat vasta just ennen menkkoja, ja niitten pitäisi alkaa vasta ensi viikolla. Kierto on mulla ihan säännöllinen, joten siksi kummastuttaa!
 
... tuli! Just tein tein testin ja kädet tärisee vieläkin. Tein Vilja-testin joka erittäin tarkka. Mulla olis menkat pitänyt alkaa nyt tulevana viikonloppuna. Enpä kauaa kerinny täällä olemaan ja nyt taidan siirtyä tuonne odotus-puolelle. Plussa onnnea kaikille! =)
 
Paljon onnea Sarasta ! Minä rohkaistuneena ilmoitan myöskin itseni nyt palstoille :)

Mukava saada tänne vähän pälpätettyä näitä oloja. Täällä on nyt vasta kp 20 menossa ja aijai kun sattuu masuun, koko ajan painon tunnetta, väsyttää ja itkeä pillityttää niin hyvässä kuin pahassakin :) Ikenistä valui hieman verta hampeja pestessä (jostain luulin senkin olevan mahdollinen oire), pissittää keskellä yötäkin (mitä ei yleensä ikinä tapahdu). Ja vähän on semmoista kuvotuksen tunnettakin..

,MUTTA

toukokuussa vasta jätettiin ehkäisy pois (pillerit) ja sen jälkeen on tullut parit luomumenkat, mutta tokkopa tuo kiertokaan on vielä ihan ooringissa.. Sen lisäksi "oireitten" suhteen maan pinnalle tuo myös paino, joka on tohtorin mukaan liian vähäinen että raskaus tärppäisi. (olen 163 pitkä ja 47,5 kiloa, pitäisi kuulemma saada se ainakin 50:een).

... mutta kun siellä toivossa on NIIN kovasti mukava elää :)
 
Hurlumhei
Kirjoitin tämän jo tuonne "odotusaika" osaston alle, mutta siirretäänpä tännekin....

Kun noita edellisiä oireita lukee, niin ajattelee varmasti olevansa raskaana..hihh No tämä meikäläisen oireilu on HYVIN todennäköisesti aivan turhaa ja kuviteltua.

Edellisistä menkoista (jotka ihan normaalit ja runsaat) on noin 2.5vkoa ja sen jälkeen ei ole (!) sänkyhommia harrastettu. Sekin, että syön edelleen pillereitä..! Kylläkin edellisen puuhailun aikana unohtelin melkeinpä joka toinen päivä ja sitten napsin miten sattuu... ups! NOH, nyt on pari viimeistä päivää ollut alavatsa todella oudon tuntoinen - ns. painava ja tuntuu kuin joku painaisi siihen välillä. Välillä myös tulee todella öklö olo ja nieleskelee. Aineenvaihdunta on myös ollut omituisen vilkasta.. Olen ollut aivan varma, että flunssa tekee tuloaan, kun aivastelee ja vilustaa välillä. Muutenkin semmoinen kuumeinen olo samaan aikaan, kun etoo.. JOTEN pitäisikö tässä alkaa "huolestua" ja rynnätä testin ostoon? Itse en oikein jaksa uskoa, että voisin olla raskaana, mutta kun nuo ns. oireet tulee ja menee... Pillereitä ajattelin syödä tämän nykyisen kiekon ihan normaalisti loppuun.. ?
 
Raakel
:D ..

Mulla pitäs menkat alkaa huomenna, mut ei oo mitään oireita(ei aina ole)
Lämmöt kummasti romahtaneet mulla :| :ashamed: ..

No uutta kumm ollut:

Ruskea vuoto hetken, yökkäily, närästys, pissittää, ei huvita sekstailla....
 
oikein mielenkiintoista luettavaa. Itsellä piti täti tulla to-pe. Ei kuulu. Kaksi vaaleanpunaista tippaa tuli eilen, sen jälkeen ei mitään. Yleensä menkat alkaa rusehtavalla vuodolla. Rinnat turvonneet ja päivä päivältä kipeämmät. Vatsaa turvottaa ihan kunnolla, ruoan jälkeen ja iltaisin. Ei mitään nortseja tätioireita. Katsellaan mitä tuleman pitää :heart:

Niin ja lämmöt pysyny koko ajan reilu puol astetta nortsia ylempänä =)
 
Raakel
Alkuperäinen kirjoittaja syliapina:
Alkuperäinen kirjoittaja Raakel:
Alkuperäinen kirjoittaja syliapina:
voiko "pyrstöyskä" olla raskausoire? ku nyt vähän ihmetyttää tää vessassa juokseminen jo..
hehe :D mä luulin että tuo sana ois yleisemmässä käytössä
:whistle: ripulia tarkotin. mä vaan en tosta ripuli-sanasta tykkää ;)
**
Mikähän miul on, kun tuntuu rinnat, siis tuntuu omituisilta, mut ei kipeet..En osaa selittää, mutta tuntuu häiritsevästi jotenkin ja kinnaa.. :LOL: ..

Ymmärskö kukaan?
:whistle:
 
Raakel
Lisää...

Vähän vielä kysymyksiä?
Kuuluuko hikka"kohtaukset" rask.oireisiin?
Entäs mitähän päältä pehmee/alta kova k-napukka meinais?
Mulla ollu muutaman päivän silleen...Ehkäpä en osaa kunnolla koklaakkaan.
Lämmöt pysyy normissa.

:attn:
 
Omalta kohdaltani on menossa 26/28-29 ja on tuntunut oireita noin vajaan viikon ajan. Varma ei voi olla, kun on vilkas mielikuvitus, mutta

* arat ja kasvaneet rinnat
* nipistely vatsassa
* lisääntynyt valkovuoto
* turvotus mahassa
* tunteiden heittely

Maanantaina tai tiistaina pitäisi menkkojen alkaa, muutoin testataan alkuviikosta :heart:
 

ääääh.. miten mä saan pidettyä itteni kurissa etten ala harrastaan taas oiretarkkailua :headwall: menee hermo :D

# jomottaa/vihloo alaselkää (voi johtua menkoistakin)
#palelee
#tissejä pingottelee välillä (voi johtua menkoistakin)
#oli aikasemmin pyrstöyskää kahtena päivänä
#ei ole ollu sellasta alavatsasärkyä kun aikaisemmissa kierroissa

ja nuo on siis sellasia mitä oon mahdollisimman pitkälle koittanu ite olla kehittelemättä :whistle:
 
Hurlumhei
Tein tuossa 1,5vkoa sitten testin ja negaa näytti.. Oireet eivät vain ole hävinneet mihinkään.. outoa! NO huomenna pitäist menkkojen alkaa, joten sittenhän sen näkee :whistle: Epäilen kylläkin, että nyt kun odotan niiden alkamista ni ei varmana ala ajallaan... :LOL: Mutta jännäää tää on =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hurlumhei:
Tein tuossa 1,5vkoa sitten testin ja negaa näytti.. Oireet eivät vain ole hävinneet mihinkään.. outoa! NO huomenna pitäist menkkojen alkaa, joten sittenhän sen näkee :whistle: Epäilen kylläkin, että nyt kun odotan niiden alkamista ni ei varmana ala ajallaan... :LOL: Mutta jännäää tää on =)
öööh.. jos sulla pitäs menkkojen alkaa huomenna ni miks sä teit testin puoltoista viikkoa sitte?
 

Yhteistyössä