Raskausoireita..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hansuliinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hansuliinu

Jäsen
01.01.2006
107
0
16
Mietin, et liittyykö raskausoireisiin myös sellanen, et vatsaan kertyy ilmaa eikä meinaa tulla pois.. Siis eräänlaisia ilmavaivoja..

Tätä kestänyt muutaman päivän ja tänään tein sen positiivisen testin..

Sama täällä kp 19 lähtien,mutta mulla ne ei kuitenkaan taida tarkoittaa mitään:viime kierrossa oli kanssa ekaa kertaa,mutta raskaana en ollu.Mutta toivotaan että teillä ne vaivat liittyy raskauteen! :flower:

Mulla kyl saattaa johtua myös jännittämisestä, reagoin aina kaikkeen uuteen ja jännittävään vatsallani.. Ja tää on kyl ollu himpunverran jännittävää =)

Varsinkin ennen vessa menoa jännittää, et näkyykö paperissa jotain mitä ei saisi näkyä. Heti kun vatsaa jotenkaan nippasee ni äkkiä vessaan kattoo tuliko jotain punertavaa =)

Toivottavasti toi "kyttääminen" loppuu pian, se jos mikä rassaa hermoja. :ashamed:

Tuli tässä mieleen yövuoroa tehdessä, et minkä aikaa näin alkuraskaudessa kestää menkkakipujen tyyliset oireet..?
Ja vuorotyötä tekevät huom!!
Millä raskausviikolla olisi suotavaa lopettaa yövuorot?

Nämä on tietenkin yksilöllisiä juttuja, mut suunnilleen tahtoisin tietää niin osaisin noista yövuoroista pomoa varotella..

Kylläpäs on pitkästyttävä yö kun vielä yksin yrittää pysytellä hereillä ja väsyttää niin vietävästi.. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2006 klo 01:01 Hansuliinu harmaana kirjoitti:
Tuli tässä mieleen yövuoroa tehdessä, et minkä aikaa näin alkuraskaudessa kestää menkkakipujen tyyliset oireet..?
Ja vuorotyötä tekevät huom!!
Millä raskausviikolla olisi suotavaa lopettaa yövuorot?

Nämä on tietenkin yksilöllisiä juttuja, mut suunnilleen tahtoisin tietää niin osaisin noista yövuoroista pomoa varotella..

Kylläpäs on pitkästyttävä yö kun vielä yksin yrittää pysytellä hereillä ja väsyttää niin vietävästi.. :)

Mä en ole kuullut että yövurot olisi "kiellettyjä" missään vaiheessa mutta oman jaksamisen mukaan et sit kun tuntuu että ei jaksa niin sit vaan heti lääkäriin ja sanoo että ei jaksa enää ja varsinkin jos on raskas työ ei kannata yhtään riskeerata.

Mäkin mietin sitä samaa, paitsi tosinpäin. =) Siis että onko parempi sitten loppuvaihessa jos vaan tekisi öitä kun mun töissä sitä joutuu nostelee niin paljon. Huomaa nyt kun raskaus on ihan alussa että nipistää sivuilla kun pitää nostaa enemmän.... mutta ehkä se johtuu siitä että kehokin vasta tottuu tähän... mie en tiedä. No nyt ainakin on vielä kaksi yötä edessä.. =)

Olen huomannut saman nostoissa, mulla alkoi se "nipistely" pian inssin jälkeen. Voi olla, ettei jaksa kauan tehdä näitä öitä nyt plussamisen jälkeen. Väsyttää kamalasti ja jalat alkaa olla näin puolen yön jälkeen aikas turvoksissa ja viel ku saa masua kasvateltua (jos kaikki menee hyvin..) niin käyhän se selän päällekki.. =)

Itse mietin näitä oireitani, ja mulla ei ole ollut mitään vihlaisuja, paremminkin munasarjat oireilevat vieläkin välillä kuin ennen menkkoja. Alkuun oli sellaista pientä nipistelyä, mutta sitten on ollut sellaista ohi menevää jomotusta. En tiedä johtuuko se vielä pari viikkoa sitten tehdystä punktiosta, mutta varsinkin oikeanpuoleinen munasarja tuntuu välillä aika suurelta ja muljahtelee. Onko muilla ollut samantyyppisiä oireita?
Aattelin vain, että kuuluuko tämä asiaan, vai pitäiskö mun olla huolissaan?

Mulla tuntuu kummallakin puolella pientä nipistelyä jos tekee kovin äkkinäisiä liikkeitä, tuntunut koko ajan sen jälkeen ku inssi tehtiin. Ajattelin sen olevan normaalia ja kuuluvan asiaan, koska kehoni vasta tottuu tähän uuteen tilaan..

Mulla tulee menkkamaisia tuntemuksia silloin kun on nälkä..(?)

Mulla ei sellaista oiretta ole ollut. Oireet on ollut lähinnä kova turvotus alavatsan nippailua nyt ihan koko ajan. Ja sit kun ei ole vähään aikaan syönyt mitään ni heti ilmoittaa ku vatsa alkaa kurnia. Rinnat ei ole kovinkaan arat ehkä nännit vähän. Lämpöä ei ole ku 36,9. Ja sit on yks kunnon oire alaselän puutuminen tuntuu et se on tosi puutunut.. En tiedä onko nää kovin erikoisia oireita mut ne olen huomannut onko kellään muilla samaa vaivaa?? Ootteko muuten jo miettinyt et menettekö siihen tutkimukseen jossa näkee onko lapsi terve?

Mulla tuntuu kun vetäsisi munasarjoissa tai miten sen nyt selittäisi, alussa oli paljon mutta nyt ei ole tuntunut yhtä paljon, mutta vielä tuntuu kuin koko alaosa on turvoksissa. Mua pelottaa vielä että olisi vertaa joka kerta kun käyn veskissä, ja tuntuu että ravaan siellä jatkuvasti, osasyy tähän pelkoon johtuu kyllä siitä kun viimeksi kun tuli plussaa asiat ei mennyt niin kun piti, niin nyt pelottaa hieman.. tuntuu vaankurjalta kun haluasi vaan olla positiivinen ja iloinen että plussa tuli, mutta kun en oikein uskalla..... hmmm tästä ei kyllä tullut mitään piristävää tekstiä mutta helpottaa kun saa sen sanottua... :) :ashamed:

Mulla kans toisinaan sellanen "repeävä" tunne munasarjoissa jos kurottelee tai kovin venyttelee käsiä ylöspäin..

Mulla on alaselkä ollu ehkä vähän väsyneempi ku ennen. Alamaha, jalat, sormet turvoksissa, väsymys kovaa ja rinnat aristaa välillä enemmän ja välillä vähemmän.. Ja kahvia en saata juoda, ennen olin kova juomaan sitä..

Mä ehkä vielä kuvittelen oireet pahemmiksi, koska pahempia ne on silloin ku olen yksin ja mulla on aikaa miettiä niitä.. :ashamed:

Tuo vessassa ramppaaminen mulla on aivan hysteeristä.. :ashamed:

Mut toivottavasti kaikki menis hyvin..

Hyvä, en siis ole yksin näine muniskipuineni. "Repeävä" kipu venytellessä kuulostaa tutulta =) Odotan vähän jo malttamattomana, että milloin pääsen jumppaan, mutta pitää nyt kuulostella vielä ainakin tämä viikko, ettei vain satu mitään.

Mulla on kans aikamoinen kahvin tuska, kun tavallisesti kulauttelen sitä melkoiset määrätä päivässä. Pirkan kofeiiniton murukahvi ei ole IHAN sama kuin suodatettu kultamokka, mutta kaipa siihenkin makuun tottuu...? =)

Mitä muuten tiedätte teenjuonnista raskauden aikana? Siinähän on myös kofeiinia, mutta huomattavasti vähemmän kuin kahvissa. Montakohan kuppia sitä uskaltaa kiskoa päivässä?

täällä hiippailen katsomassa teidän juttuja (taas kerran) ja nyt on pakko kirjottaa (taas kerran). Tein juuri plussa testin!!!! Olo on ihan mieletön! Kolme vuotta yritystä kohta täynnä, kaks keskenmenoa viime vuonna.. eka inssissä käytiin tammikuussa, toista kertaa odotellessa nyt luomuplussa siis!
Mulla heräs epäilyt toissa päivänä ku mittasin lämpöjä ja ne oli huomattavasti normaalia korkeammalla ja tänään vaan noussu!
Mahaa välillä repii.. pelotta tietenki ku on nuo kaks km takana mutta ei se auta ku odottaa..
Paljon onnea kaikille täällä plussanneille, toivotaan kaikille parasta!! Liimaa ja kaikkea! =)

No hyppään sitten minäkin tähän pinoon! Olen seurannut teitä taustalla jo hetken...
Meillä ennestään yksi icsi-neiti (3v).Nyt kahden alkion siirrosta (icsi) paukahti plussa testissä tänä aamuna.Veritestiin huomenna.
Joulukuussa oli edellinen icsi,siitä negaa eikä mitään pakkaseen.Taustalla on myös yksi tuulimuna viime vuonna.
Pääsenkö mukaanne =) ?
ja kertoisiko joku,onko olemassa raskauslaskuria,mikä laskee lasketun ajan hedelmöitymispäivästä,sillä kuukautisten mukaanhan la tulee "virheellisesti" kun on tehty alkionsiirto.

http://www.vauva-lehti.fi/odotusjasynnytys/vauvalaskuri.asp?f=24

Moikka kaikille! Tuolta pystyy laskemaan noin suurinpiirtein et minä ajankohtana pienokainen syntyy. Itse testasin et tulis 6.joulukuuta.. Toivotaan parasta nyt meille kaikille et pysyy sisällä loppuun asti. Niin mulla on kans sitä vatsakipua nopeita liikkeitä kun tekee ja vielä aika useinkin. En tiedä onko osasyynä se et painoa on kans jonkun verran ylimääräistä.. No aion jokatapauksessa nauttia tästä raskaudesta ja toivon että kaikki menee hyvin itselläni ja tietysti teillä muilla. Kävin jo tänään katselemassa kaupasta löysempiä housuja kun tuntuu et kaikki farkut kiristää niin kovasti vatsan seudulta kun on turvotusta sen verran. Vähän outoa kyl et näin alussa on jo vatsa turvoksissa..

Huomasin kans tänää sen housujen puristamisen, kävin kaupassa ja ku tulin kotii niin piti äkkiä vaihtaa farkut lököhousuihin.. =) Mulla toi "menkkajomotus" ja vihlominen on helpottanu jo. Tissikipu on muuttunu erilaiseksi, nyt nännit ja ympärys on tosi arat. Alaselkää on vähän tänään pakottanu.. Eilen ja tänään on itku ollu herkässä.. :)

Luulen, et meidän pikku-ötökällä on kaikki hyvin.. :heart:

Niin ja mulle tuli lasketuksiajaksi 7.12, soitin neuvolaan tänään ja siellä hoitaja kans sano, et la olis 7.12..

Mä soittelin kans tällä viikolla neuvolaan ja varasin jo ajankin. Aika on tän kuun lopulla sillon viikko 8. Ostin ne löysemmät housutkin nyt sitten ettei pakota mistään =) Mulla kans nännit arat mut ei mistään muualta. Itkuttanutkin on jo useampaan otteeseen. Yksi kysymys olis ollu et mitenkäs teillä onko tehnyt pahaa jo? Olettekos siis oksentaneet jo? Aattelin et missäköhän vaiheessa se mahtaa tulla jos on tullakseen. Mä en vielä ole oksentanut mutta vähän pahaa on tehnyt aina välillä mut ei niin paljoa et olisin oksentanut pihalle mitään.

Luin jostai, et keskimäärin viikolla 6 voisi alkaa pahoinvointi. Mulla on rv5+2 meneillään ja tulee sellanen metka kuvotusolo jos tulee nälkä ja heti ei syö mitää. Toissayönä kävin kolmen jälkeen veskissä ja takas sänkyyn päästyäni tuli huono-olo, mut meni aika pian ohi. Varsinaista pahoinvointia ei ole viel ollu ja tällä hetkellä ei paljo muitakaan oireita, mut eiköhän ne sielt tule ku viikkoja kertyy lisää..

Moi! Ja onnittelut myös Maisalle! :flower: :flower:

Mulla kans tulee kohta housujen osto eteen. Itse asiassa mulla on ollu jo puoli vuotta sellaiset housut, jotka on olleet aika löysät vyötäisiltä, mutta nyt ne alkaa olla aika napakat :o Tuntuu tosiaan hassulle, kun maha pömpöttää niin paljon jo nyt, vaikka raskausviikkoja tuli just vasta 5 täyteen. Tosin johtuu varmaan osittain lihomisestakin, hih...

Etovaa oloa ja heikotusta on ollut myös, varsinkin päiväsaikaan, isomman rasituksen jälkeen ja jos ei muista niitä välipaloja napsia. Tänään oli ensimmäistä kertaa oksettava olo aamulla, kun olin aamupalaa laittelemassa. Odotan innolla tulevia viikkoja, kun oksetuksen pitäis varsinaisesti alkaa... :D

Nyt suhtaudun erittäin suurella riemulla kaikkiin oireisiin, ja on ihana huomata, että masukin pömpöttää, vaikka luin just jostain, että kohtu on kuitenkin vasta tennispallon (!!) kokoinen. Silti näyttää, että mahassa on vähintäänkin puolikas jalkapallo :D

(täällä taas)
rv 4+6 oireita: pissahätä useammin, yölläkin herää siihen että käy kipeää kun niin pissattaa. Nännit kipeät, tissit muuten hieman eri tuntoset ku ennen, ei kuitenkaan kipeät. Pari kertaa on käyny huono-olo aalto, mutta ei mainittavaa pahaa oloa. Odotan sitä alkavaksi viikolla 6-7, sillon se yleisimmin kai alkaa. Ja toivon että oksennan :) selkää kolottaa, mutta niin se tekee aina, eli sitä ei voi laskea oireeksi mistään. lämmöt on pysyny siellä reilussa 37, nyt eka päivä ku en enää mittaa. väsymystä oli pari päivää ennen plussaa jo, ja se on jatkunu. Tosin nukun levottomasti ja sehän lisää vaan väsymystä :/
Oon juonu kahvia yhden-kaksi kuppia päivässä, tiedän ettei pitäsi.. :ashamed: yritän päästä siitä eroon, pikkuhiljaa ettei tuu pääkipua. Tee alko tekeen pahaa eilen ku yritin sitä juoda, niin en sitä kokeile enää.

On tosi piinavaa odottaa että saa varmuuden edes siitä, että raskaus on normaalissa paikassa ja siellä ois elämääki. Oireista ei voi päätellä mitään. Mulla oli tuulimunaraskaus viime vuonna, siinä oli vahvat oireet jo ennen plussaa. Ja plussaviivaki oli tosi vahva heti. Toisillahan ei tuu oireita vaikka kaikki ois kunnossaki. NIin että ei auta ku odottaa..
Toivotaan onnea ja jaksamisia epävarmuudessa kaikille!! =)

Yhteistyössä