raskausoireista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Heippa! Mietityttää nuo raskausoireet. Plussasin noin viikko sitten, ennen testiä jo olivat rinnat tosi kipeät mutta ei muita oireita. Sen jälkeen tuli muutamaksi päiväksi aivan hirveä pahoinvointi, mutta nyt sekin loppui. Oikeastaan mitään oireita en enää tunne, ainoastaan rinnat ovat arat. Olen n. viikolla 6-7. Onkos tämä ihan normaalia vai viittaako johonkin tuulimunaan tms. Mulla on ensi viikolla ensimmäinen neuvola, mitä siellä tapahtuu?

Tunteet on aika ailahtelevia. Tietysti olen iloinen vauvasta, mutta toisaalta pelottaa hirveästi, miten osaan hoitaa semmosta pientä nyyttiä???

Laskettu aika on vasta tammikuussa, mutta nyt jo pelkään synnytystä, mikä auttaisi?

Ai niin ja vielä... mä olen koko ikäni ollut mahallaan nukkuja. En pysty nukahtamaan missään muussa asennossa. Miten ihmeessä te olette saaneet unta kun ette ole päässeet mahalleen?? Siis te jotka yleensäkkin mahallanne nukutte. =o)

Kiitos!

Raskausoireet ovat jokaisella yksilöllisiä ja joka raskaudessakin erilaisia.(3.s raskaus itellä menossa)
Eli niitä tulee ja menee, älä huolestu. Kunnon oireita ei aina välttämättä edes ole.Raskauden ajan pahoinvointi voi alkaa myös uudestaan myöhemmin...

Ensimmäinen neuvolakäynti on lähinnä keskustelua terveydenhoitajan kanssa raskaudesta.
Sikiön sydänääniä ei vielä kuunnella yleensä, koska ne eivät vielä kuulu. n.12.vkon paikkeilla alkavat kuulumaan. Ensimmäisessä neuvolassa otetaan muistaakseni verenpaine,virtsanäyte,hemoglobiini,paino...

Tunteiden ailahtelu on normaalia ja tervettä.Tottakai vauvan hoito mietityttää, mutta siihen ajatukseen on onneksi aikaa sopeutua ja siitä selviää jokainen,ei se ole niin kamalan vaikeaa. :)
Synnytystä on hyvä miettiä, muttei liikaa. Eli et voi tietää millainen SINUN synnytyksesi tulee olemaan. Sitä ei voi etukäteen suunnitella. Ja muiden synnytykset ovat muiden, eivät sinun.
Ite oon synnyttäny sekä sektiolla että alateitse ja haluan jatkossa synnyttää aina alateitse, jos mahdollista.
Se oli niin positiivinen ja kivuton kokemus minulle.
Et jos puudutus tulee oikeaan aikaan, synnytys voi tosiaan olla ihan kivuton, tosin kuin usein kerrotaan. Musta se oli ihana tapahtuma.Mulla oli siitä ihan väärä mielikuva etukäteen...:)
Jos pelkäät synnytystä vielä pitkään, voit käyä ns.pelkopolilla juttelemassa asiasta.

Mahalla nukkumiseen en osaa auttaa, ku oon ite nukkunu kyljelläni, mut kyllähän alussa mahallaanki voi nukkua, niin kauan ku alkaa tuntua pahalta. Ja uuteen asentoon on vain sit totuttava.

Ensimmäisellä kerralla myös otetaan verikoe jolla määritettään veriryhmä ja rh, myös hiv ja hepatiitti. paljon lappuja ja tietoa. itse olen nukkunut myös aina mahallani. alussa se oli ihan helppoa nyt ei niin, mutta ei täysin mahdotonta. ainoastaan ei tule laitettua koko painoa mahalleen, mutta kyllä olen aina nukutuksi saanut. nyt siis 37+1...

Yhteistyössä