Raskausoireet katosi!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taasko meille kävi näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taasko meille kävi näin

Vieras
Eilen älysin, että kuukausia piinannut väsymys on kadonnut. Tänä aamuna sit katsoin, että mahakin on pienentynyt, olin jo pientä vauvamasua ollut huomaavinani. Nyt rv 14+0. Pelottaa vietävästi, edellinen meni kesken rv 10+4.
Soitin jo neuvolaan, pääsen iltapäivällä käymään ja kuunnellaan josko löytyis sydänäänet.
Reilu viikko sitten ultrassa kaikki oli hyvin, mutta näköjään kaikki voi vieläkin mennä vikaan... :/
Koita tässä nyt töitä tehdä kun ei voi muuta tehdä kuin miettiä onko vauvalla kaikki hyvin, ja itkettääkin koko ajan. :´(
 
Älä nyt vielä sure :hug: Kyllähän noilla viikoilla voi alkaa hyvin jo olo piristymään ja oireet muutenkin vähenemään. Mahakin voi pienentyä jos on ollut aikaisemmin vaikka turvotusta vaan se masun kasvu. Kaikki on todennäköisesti hyvin :)
 
:hug: Toivottavasti kaikki hyvin! Älä vielä heitä kirvestä kaivoon; alkuraskaudessa on monesti kovaakin turvotusta, joka tasoittuu hetkeksi ennenkuin "virallinen" kumpu alkaa kasvaa. Ja väsymys monesti noilla viikoilla helpottaa (alkaakseen sitten taas myöhemmin uudestaan... ;) )
Peukut pystyyn!
 
Kiitos teille!
Ihmetyttää vaan kun tähän asti oon kaatunut iltaisin sänkyyn puolikuolleena, ja eilen illalla vasta älysin että jaksaisin valvoa ties kuinka kauan...
Hemoglobiinia ei ole mitattu koko aikana, joten en tiiä niistä veriarvoista yhtikäs mitään. Toki nyt on tullu ulkoiltua enemmän kuin aikaisemmin, joten voisko sekin tehdä oloa pirteämmäksi (varovainen toiveajattelu tähän kohtaan)
 
pöh, huolestu sitten jos tulee kipua, vuotoa, tms.. Älä sure!!!! Kaikki on varmasti ihan hyvin. Jos km on käynnistyäkseen, et sille murehtimalla mitään voi. Koita vaan nauttia ihanasta oireettomasta raskaudesta :heart: pois moiset ajatukset mielestä! Pääsisitkö kuunteluttamaan esim sydänäänet nlaan? Elähän itke... :( Oireettomuus ei kerro vielä suuntaan jos toiseen vaavin olosta. Tuossa vaiheessa oireet usein häviääkin (mulla ei ollut kummassakaan raskaudessa alussa mitään oireita?!) ja vauvamahasta HYVIN harvalla on tietoakaan. Turvotusta korkeintaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos teille!
Ihmetyttää vaan kun tähän asti oon kaatunut iltaisin sänkyyn puolikuolleena, ja eilen illalla vasta älysin että jaksaisin valvoa ties kuinka kauan...
Hemoglobiinia ei ole mitattu koko aikana, joten en tiiä niistä veriarvoista yhtikäs mitään. Toki nyt on tullu ulkoiltua enemmän kuin aikaisemmin, joten voisko sekin tehdä oloa pirteämmäksi (varovainen toiveajattelu tähän kohtaan)

Minulla oli esikoista odottaessa helppo raskaus ja juuri noilla viikoilla sain kamalan virtapiikin ja olin tosi energinen ihan loppuviikoille saakka =) Alun väsymys oli kyllä silloin kaamea, siis jonnekin viikolle 12 saakka.
Kyllä minä uskon että siellä on kaikki hienosti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
no kyllä noilla viikoilla pitäis kuulua.

Mulla molemmissa raskauksissa etuistukka ja kokeneetkin terkat ovat saaneet noilla viikoilla etsimällä etsiä sydänääniä vaikka ylimääräistä ei mahan päällä ole. Tässäkin raskaudessa ehdin panikoida mielessäni kun pari minuuttia joutui etsimään viikolla 15. Eilen löytyi jo sitten hyvin, nyt viikkoja 20. Kotidoblerilla ei kuulu vieläkään.
 
Kävin neuvolassa ja sydänäänet saatiin kuulumaan ilman sen kummempia etsimisiä, tuntui kuin iso kivi olis pudonnu sydämeltä.
Mietin vaan että tämmöstä se nyt on tämä uusi raskaus keskenmenon jälkeen, koko aikaista pelkäämistä ja murehtimista. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos teille!
Ihmetyttää vaan kun tähän asti oon kaatunut iltaisin sänkyyn puolikuolleena, ja eilen illalla vasta älysin että jaksaisin valvoa ties kuinka kauan...
Hemoglobiinia ei ole mitattu koko aikana, joten en tiiä niistä veriarvoista yhtikäs mitään. Toki nyt on tullu ulkoiltua enemmän kuin aikaisemmin, joten voisko sekin tehdä oloa pirteämmäksi (varovainen toiveajattelu tähän kohtaan)

Mistä ihmeestä sellainen luulo, että oireiden tulisi kestää 24/7 koko raskauden ajan ja jos ei kestä ---> KM.

Mä en käsitä en....
Ja keskenmeno jos tulisi, niin minne ne sikiö olis nyt kadonnut (maha pienentynyt) jos ei verta tule, eikä kipujakaan jne.???
 
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Mistä ihmeestä sellainen luulo, että oireiden tulisi kestää 24/7 koko raskauden ajan ja jos ei kestä ---> KM.

Mä en käsitä en....
Ja keskenmeno jos tulisi, niin minne ne sikiö olis nyt kadonnut (maha pienentynyt) jos ei verta tule, eikä kipujakaan jne.???

Ilmeisesti et ole keskenmenoa kokenut??
 
Alkuperäinen kirjoittaja et voi tietää:
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Mistä ihmeestä sellainen luulo, että oireiden tulisi kestää 24/7 koko raskauden ajan ja jos ei kestä ---> KM.

Mä en käsitä en....
Ja keskenmeno jos tulisi, niin minne ne sikiö olis nyt kadonnut (maha pienentynyt) jos ei verta tule, eikä kipujakaan jne.???

Ilmeisesti et ole keskenmenoa kokenut??

Sä nyt ihan tosissas väität, että normaali raskauteen ei yleensä kuulu oireiden vaihtelevuus ja jopa loppuminen, turvotuksen määrän vaihtelu?

Väität myös että KM oireilee usein sillä että odottajan mielestä vatsa pienenee ja oireet loppuu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja et voi tietää:
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Mistä ihmeestä sellainen luulo, että oireiden tulisi kestää 24/7 koko raskauden ajan ja jos ei kestä ---> KM.

Mä en käsitä en....
Ja keskenmeno jos tulisi, niin minne ne sikiö olis nyt kadonnut (maha pienentynyt) jos ei verta tule, eikä kipujakaan jne.???

Ilmeisesti et ole keskenmenoa kokenut??

Sä nyt ihan tosissas väität, että normaali raskauteen ei yleensä kuulu oireiden vaihtelevuus ja jopa loppuminen, turvotuksen määrän vaihtelu?

Väität myös että KM oireilee usein sillä että odottajan mielestä vatsa pienenee ja oireet loppuu?

Varmasti kuuluu ja kaikkihan sen järjellä ajateltuna tietää. Mutta raskaana sitä ajattelee tunteella ja keskenmenojen jälkeen raskaus ei koskaan ole yhtä huoletonta kuin ennen keskenmenoa. Miettisit vähän mitä kirjoitat.

 
Hienoa että kaikki hyvin ja onnea odotukseen!!
Onhan se totta että huolen taakka istahtaa olkapäille kun kokenut km:non mutta toivotaan että kaikki tällä kertaa menee teillä hyvin.
 
Mulla hävisi esikosta kaikki oireet jo 8 viikolla ja maha oli isompi 15 viikolla kun 17 viikolla. Turvotus laskee niillä main. Toisesta oireet hävis siinä 10 viikolla suunnilleen.
 
Mullakin hävisi oireet rv 10 paikkeilla ja olin ihan paniikissa että tämäkin menee kesken. Takana oli kaksi alussa kesken mennyttä. Np-ultrassa sitten löytyi kaksoset :) Ovat nyt 2-v touhukkaita taaperoita!

Hieno juttu ap että sydänäänet kuuluivat ja sait mielenrauhan. Tiedän että on vaikeaa nauttia raskaudesta menetysten jälkeen, mutta yritä kuitenkin! Itse näin jälkeenpäin mietin että olisin voinut nauttia raskausajasta vieläkin enemmän vaikka oma raskauteni olikin kaikin puolin vaikea...
 

Yhteistyössä