"raskausoire"-ketju

Kiitoksia :) Ei tosin vielä iloita liikaa...! Mut on tää kyllä aika siistiä :D
Ja siis, laskureilla laskettuna (mun yleisimmän, eli 30 pvän kierron mukaan) mä olen tänään VASTA 3+3, eli plussasin 3+2, DPO 10. Jotenkin kamalan aikasin eikö!? Huolestuttavaa..Mutta tikutin oviksen, niin en voi olla pidemmällä.. Kai..Outoa..!
Ja se, että mä tunnen jo olevinaan kamalasti oireita on jotenkin uskomatonta :LOL: Muttakun mä tunnen... :saint:

No, anyway, tässäpä oireet ja "oireet", kaikki mahdolliset, liitty ne sitten plussaan tai ei. Ja aikalailla ajalta maanantai, eli DPO 8--> etiäpäin.

-Kipeät tissit. Melkein heti oviksen jälkeen tissit kipeyty, mikä on sinänsä mulle ihan normaalia, joissakin kierroissa on niin käynyt. Mutta tämä "kipeys-aste" mikän on tullut on jotain ihan uutta.. Luulin joskus, että ne on tositosi kipeät..No ei ollu- NYT on. Ovat siis todella kipeät ja turvoksissa.
-Masu turvoksissa, nippailuja, ihme kipuiluja siellä sun täällä, vähän väliä. Muutaman päivän nyt ollut sellanen jatkuva tunne alamahassa, lievä, menkkatyylinen. Muuten sitten ympäri masua jos jotaki tuntemuksia. Maanantaina, DPO 8, oli (etenkin sekstailun aikaan :xmas:) ilkeitä kipuja oikeella puolella munasarjassa. Liekkö keltarauhanen tms. jotain duunannu siellä? Luulin jo että ovuloin uudestaan, samantyylinen kipu siis. Testasinkin ihan- no en ovuloinu :cool:
-Etova olo! En sitten tosiaan tiedä, johtuuko tästä plussasta vai mistä.. Mutta siis aika karmee olo. Jotenkin ihan yht`äkkiä iskee KAMALA nälkä ja samaan aikanaa ÄLLÖTTÄÄ kaikki ruoka.. Maha melkein kurnii, mutta ajatuskin syömisestä.. :$ Aika hankala ollu keksiä, että mitähän sitä tekis ees vähän mieli ja sais syötyä :LOL:
-Nenän tukkosuus, sitä ollut varmaan viikon jo, lähinnä illalla menee ns. tukkoon. Ja mulla on todella harvoin nuhaa tms.
-Pissa haisee erilaiselle! Eilen olin vessassa silleen, että mikä täällä haisee?? No minähän se olin :LOL: Jotenkin ihan kummallisen hajusta pissaa..yöks..
-Lisäyksenä vielä HURJA palelu. Aivan umpijäässä olen suurimman osan ajasta.

Oiskohan vielä jotain muuta.. Pitää lisäillä jos tulee mieleen :) Testasin aamulla apteekin omalla, kp tänään siis 27/(28)30, DPO 11, ja tuli siihen testiajalla haalea viiva. Pitää nyt testailla, että rupeakoo viivat vahvenemaan vai alkaako sittenkin menkat.. Saada nähdä kuin käy. Elämme jänniä aikoja!

Viimeksi muokattu:
Oikein paljon onnea plussanneille!! :heart:

kp 33/28-31, normaalisti viimeistään kp31 menkat ovat alkaneet. Haamuja sain Sofi One testeihin pe-su, mutta kaksi 25 herkkyyttä eivät näyttäneet oikein mitään.. Oireita on hyvin, mutten uskalla nostattaa toiveita korkealle kokemuksiemme jälkeen.. Huomenna digillä meinasin varmistaa asian, jos menkat/vuoto ei ole alkanut siihen mennessä.

Oirelistaa hieman:
- armottoman kipeät tissit (pienikin kosketus tuntuu kamalalle, tuntuu kuin kipu porautuisi syvälle rintakehään)
- hillitön väsymys/uupumus
- herkistynyt hajuaisti (mm. hiki, pissa, hajusteet haisevat aivan kammottaville)
- alavatsan juilinta viikonlopusta asti (polttelee välillä niin kovaa, että jotain lorahtavan housuihin, muttei veritipantippaakaan näy)
- itkuherkkyys (tv-ohjelmat, herkkää sisältöä kantavat tekstit nostattavat tipan linssiin, kuin myös poskillekin)
- jatkuva nälkä (voisin syödä koko ajan, siis KOKO ajan! Jos ei muuta niin kiloja ainakin ropisee takaisin! )
- valkkarin tulo runsastunut (lorahtelee välillä niin, että saan käydä tarkistamassa vessassa, alkoiko vuoto)

Suurin järkytys tapahtui eilen aamupäivästä. Oikeanpuoleinen tissi, joka on nyt muutaman päivän ajan ollut kipuherkempi, vuosi maitoa yöpaidalleni (imetyksestä yli vuosi)! Parina iltana olen luullut vesiroiskeita tulleen juomisesta tai käsienpesusta, kun nännin kohdalla on ollut märä läiskä, mutta tänään se sitten selkisi.. Valkoinen, melkein kuivunut kohta, joka oli kylmänkostea keskeltä. Hormonaalinen toiminta ilmeisesti hieman sekaisin.. Dpoista ei ole hajuakaan, koska en saanut ovista tikutetuksi, mutta oviskipuja oli 27.12. tiistai-iltana, eli niillä tienoin oviksen on täytynyt olla.

Viimeksi muokattu:
Heippa,

Oli pakko rekisteröityä monen päivän oireiden pohdiskelujen jälkeen.. Minun tapauksessa ei tosin ole tarkoitusksen mukainen "mahdollinen" raskaus, joten jos näin on päässyt käymään, niin se on laitettava mietintämyssy syvälle päähän :eek:

Tietysti nyt kun sitten mieli ei anna rauhaa ja pakko postata tänne ja pyytää ihanilta ihmisiltä apuja, niin täti saapuu.. noh se jääköön nähtäväksi..

Eli täältä luettujen neuvojen mukaan olen laskenut että nyt olisi dpo 9 (lima ovis oireet ja yöllä herräneen kivun jälkeistä aamua pidän dpo 1.. onkohan oikein?)

Minulla on epäsäännöllinen kierto, joten dpo:n perusteella helpompi laskea. Kuitenkin edellinen kierto oli vain 26 pv (mielestäni usein on 3-4 pv pidempi) Nyt olisi 27/26 kp.

Ovikksen jälkeen huonovointisuus kyllä laski etomiseksi ja vatsakivut kevenivät, mutta eivät loppuneet..noh josko listaisin oireita alle..toiset oireista tullut vasta pari v:n sisään.

- Vatsakivut, molemmilla puolilla ja keskellä, vähän kuin pms. muttei kuitenkaan. välillä myös kyljissä.. myös outoa kutinaa?

- Hajuherkkyys, haistan oman tupakanpolton jälkikäteen hiuksista, vaatteista jne.

- Tajuton väsymys

- voimakkaat ilmavaivat, myös oudot röyhtäykset

- en tiedä liittyykö mutta tosi outoa minulle: hilseily ja heti rasvoittuvat hiukset

- nännit art, mutten olisi kyllä koittamatta huomannut

- KOKO ajan nälkä.. oikein tuntuu kurnivan.. outoja mieltekoja kuten lehti taikina :LOL: makea taas ei mene alas :eek:

- Hengästyminen halposti

- Pissalla saa juosta kokoajan

- valkkaria ei lankaan??

- itkuherkkyyttä..

- etova olo.. joka vaihtui eilen dpo 8 oksennukseksi..kaverin ruoka haisi kuvottavalle..tänään aamulla tullut taas pönttöä halailtua..ei kuitenkaan tullut mitään ulos..

- Vatsa näyttää siltä että olisin nielaissut jalkapallon.. eikä sitä saa laihistelemalla sisään..tuntuu että alavatsaa oikein kiristää kun nousee seisomaan.

- lämmötkorkealla.. ollut siitä asti kun olen testannut (täältä luin :D) norm. about 36.. nyt ollut 36.8-37.2.. paitsi eilen 12 aikaa yöllä (tiedä kuinka luotettavaa kainalo mittailuilla) 36.6 |O Ajattelin että aamulla on täti saapunut.. vaan eipä ollut.. vatsa kipuilee edelleen.. minulla on aina tosi selkeät pms. oireet joista nyt puuttuu: kokovaltainen turvotus (painonousee 1,5 kg) ja erittäin huomattava kiukkuisuus.. nyt ollut oikeinkin hilpeä vaikkakin väsynyt ja huonovointinen olo :saint: Aamulla kuitenki lämmöt oli kohonnut heti jo 36.8..aamulla normisti siis reilusti matalammat lämmöt..

Huh huh.. nyt jänskään alkaisko ne menkat vai ei :(( testasin aamulla citarin peckchekillä (25 ml) ja negaa näytti.. huomenna olisi tiedossa reissu jossa siis tarkoitus alkoholia nauttia :x

Voisiko joku kommentoida jotain? tai kysyä tarvittaessa lisää.. jos en paniikin omaisessa jännityksessä kaikkea muistanut ilmoittaa.. ainiin, minun kroppani reagoi kaikkeen todella helposti.

Anyone? Aamulla alkoi rinnat aristamaan.. nenä tukossa, kurkkua kuivasi koko yön..painajaisia viimeiset 3 yötä..krapulainen olo..nega prekchekillä (dpo 10?) Taidan jättää mökkireissun väliin.. väsyttää ja samalla pirteä? Ei ole kivaa istua yksin päiviä kotona ja miettiä..kerrankin toivoo että loma loppuisi.. olisi kiva jutella jonkun kanssa :ashamed:

nevrknow Hmm..vaikee sanoo..kuulostaa kyl ihan siltä, et raskaana olisit ja kaikilla ei tosiaan näytä raskaustesti noin aikaisessa vaiheessa vielä mitään! Odottele ny muutama päivä ja tee sitten uusi testi! :) joillain oikeesti voi mennä tosi pitkään, että testit näyttää mitään, kun ne hcg-arvot ei nouse niin nopeesti välttämättä kaikilla.. en oikein osaa muuta neuvoa! : / Mutta musta kuulostaa TOSI paljon siltä, et oot raskaana.. :)

Kiitos vastauksesta :hug:

Tunne on kyllä melko vahva ja välillä taas täysin päinvastainen.. huomasin myös että vadelmamehu jota rakastan saa minut yökkäämään. Toisaalta niin paha sanoa kun kierto saattaa tosiaan heitellä. harmittaa että jää kaveriorukan reissu väliin, mutta alkoholia ei kyllä tee mieli yhtään! Tilasin eilen raskauskeijulta pari liuska tesitä 10ml, jospa niihin voisi luottaa? sunnuntaina viimeistään varmaan testaan.. ellei kuukautiset ole alkaneet. Pms oireista tosiaan puuttuu koko kehon turvotus, kiukkuisuus ja yleensä hirveä suklaan himo.. nyt ei makea mene alas..

nevrknow, toi on todella piinallista aikaa, kun ei tiedä onko vaiko eikö. Ja oma pää saa helposti keksittyä kaiken maailman oireet, vaikka ei raskaana oliskaan. Koita vaan pitää pää kylmänä (joo-o, helpommin sanottu ku tehty..) ja testata vaikka tosiaan sunnuntaina. Piinavia päiviä, tsemppiä! :hug:

Omaa napasta.. Edelleen testi (apteekin oma r.testi) toisenkin viivan antaa. Mikään kovin vahva se ei edelleenkään ole, ja pelottaa. Menkkamaisia kipuja on ja paljon, piti ihan panadolia ottaa. Saa nyt nähdä alkaako ne menkat sieltä sittenkin ja kemialliseksi menee tämä... Huoh. Tänään siis kp 28/(28)30, DPO 12.

Piinapäiviä ehdottomasti! Oireita kehittelee helposti, se on täysin totta! Mutta oksentaminen, matala kuumeilu, ei kuitenkaan ns. kipeä olo.. ja yleensä jos olen vähänkin kipeänä ei ole ollenkaan nälkä.. nyt on kokoajan :D Itseasiassa tänään ei ole vatsakivut pahemmin vaivanneet (jatkuneen oviksesta lähtien).. kahtena edellisenä päivänä on ollut melko vahvoja menkkamaisia kipuja..mutta hiukan erilaisia kuitenkin.. lievää pääkipua myös. Hullukshan tässä tulee :headwall:

hawwe toivotaan parasta! kaikki menee varmasti hyvin :heart:

Onnea hawwe ja tsemppiä odotuspuolelle! :heart:

nevrknow:n oireet kuullostavat lupaavilta! Toivottavasti testit näyttävät pian toivottua tulosta! :)

Kyllä mun "oireeni" olivatkin oireita, labrassa hcg oli 21 ja viikkoja olisi nyt 4+3 eli rajojen sisällä mennään, nousua siis toivomassa :)

Onnea Dyra! :heart:
Miten päädyit hcg-testissä käymään, pääseekö siihen helposti?

Mulla kun tosiaan vasta niiiiiiiiiiin alussa, niin ajattelin kattoa noilla clearbluen viikkonäyttötesteillä jos niissä näkyis hormoonin nousu.. En tosin tiedä millon kannattas tehdä, keskiviikkona tuli se 1-2, niin millonkohan se nousis/pitäisi nousta siihen seuraavaan, 2-3? Tietääkö joku?

hawwe, sanoi ettei heillä ole käytäntönä päästää kuin lääketieteellisistä syistä, mutta mun syyni oli riittävät.. Kaksi keskenmenoa ja yksi kemiallinen puolessa vuodessa takana, sanoi että siinä oli riittävästi syytä, ehkä enemmän henkisesti.

Mulla on monena päivänä ollu armoton päänsärky (muiden oireiden lisäksi, nippailut alavatsassa ja tissit hellät), mutten tiiä johtuuko se tästä flunssasta kun on nenä tukossa vai mitä..... :headwall: Ku testissä jo näkyis se plussa, mä niin tiedän!!!

Huh, ompas täällä ehtineet ihmiset oireilla ja "oireilla"!

Nevrknow sun oireet kyllä antaa ainaki aihetta epäillä raskautta! Tällaisena aktiivisena "oireilijana", mulla on itellä ollu kaikkia noista sun oireista viimeisen vuoden aikana ilman että ne ois olleet raskauden aiheuttamia. :ashamed: Tosin, eivät oo samaan aikaan olleet kaikki, eli yhdistelmänä indeed kuulostaa raskausoireilta.

Dyralle ja hawwelle onnea matkaan viivojen vahvistumiseen! :heart: Ton viikkodigin suhteen luulis, että viikon "1-2"-tuloksen saamisen jälkeen kun viikon odottaa, niin pitäis tulla "2-3" ruutuun, noin suunnilleen. Ihan puhtaasti arvaan vain, itse kun en ole koskaan kyseisiä testejä edes kokeillut.

Dyra,ai kamalaa... toivotaan, että tämä pysyisi :heart: Koita jaksaa!

Itse ajattelin jonnekin ensi viikkoon odottaa, ennenkun uskallan yhtään huokasta, eipä näistä aina voi tosiaan tietää miten käy!

Voi Dyra :hug: Voimia.
Tänään kp 23, jokohan kehtaisi tehä testin, väsyttää tää pähkäily :(
Toisaalta ajattelen etten voi olla raskaana ja toisaalta toivo pilkahtaa esiin hetkittäin.
Parina itapäivänä on ollut huono olo ja nippailuja vatsassa, huono olo voi johtua vatsa-
tautista jota on töissäkin ja vissiin miullakin, nippailuja vatsassa on muutenkin ennen
menkkoja, samoin rinnoissa on tuntemuksia ja selkäkipuja. Ota tuosta nyt selkoa. : /
Välillä tuo selkäkipu oli jo poissa ja nyt alkoi taas ja samoin rintojen tuntemukset.
Päivällä ei ollut huono olo, ennen kuin join kahvia.
Hulluksi tässä kohta tulee. :mad:

Yhteistyössä