"raskausoire"-ketju

mikäs mikäs mikäs.... Tämmöistä ei ole ikinä tuntunut ihan uus ja outo "oire". Muutama päivä suht hiljaiseloa, mutta nyt ihan yhtäkkiä outo nipistävä tai kiristävä tunne sormen pään kokoisella alueella noin navan ja häpyluun puolivälissä 2cm keskilinjan vasemmalla puolella... huiiiiii... nyt alkoi taas jänskättämään... (dpo8?) Lämpö 37,3....
 
Vissyliini Testiätestiä!! :) Jännää!

Mulla nyt kp 38 ja tänä aamuna meinasin oksentaa!! Mies paistoi aamupalaksi munia ja pekonia ja yhtäkkiä tuli ihan järkyttävän huono olo ja painun vessaan. En oksentanu, mutta aivan ku olis ollu 5 min krapula. Todella outoa... Raskaustesti ja ovistesti negoja, testasin muistaakseni tiistaina.

Soitan kyllä ma lääkäriin. Pelottaa tämmöset oireet...
 
Heippa! Munkin nyt pakko teidän seuraan liittyä, kun tää olo on aivan käsittämätön.. Viikon verran tässä oireita ollut mm. loputon väsymys, heikko-olo, lämpöily, tukkonen nenä, ajoittainen alaselkäsärky.. Tänään ollut alavatsa oudon tuntunen, jos hiemankin taivuttaa selkää taaksepäin tuntuu kun maahasta repeis jotain.. Ja mitään menkkaoloja ei oo.. Testit näyttääpi yllätysyllätys negaa.. :/ Menkat olis siis jo päiviä sitten, olisko nyt kp 34-35/30..

Hulluks tässä meinaa tulla kun en yhtään nyt tätä ymmärrä.. Tai sitten mulla on vaan joku selittämätön flunssatauti..
 
Heippa!

Voisko joku kertoa mielipiteensä/kokemuksensa seuraavasta asiasta? Voinko olla raskaana jos kuukautiset alkoivat normaalisti/päivän aikasessa, kestivät neljä päivää, pitivät yhden välipäivän ja sen jälkeen tuli ruskeaa ns. tuhnuvuotoa, joka jää ainoastaan wc-paperiin pyyhkiessä?

Kuukautiset olivat periaatteessa mulle ihan normaalit eli alkoivat ruskealla tuhnulla, tuli kaksi kunnollista verisen vuodon päivää, loppuivat tuhnupäivään. Se mitä ihmettelen, on tämä välipäivä jolloin ei tullut mitään, oli ihan puhdasta ja sitten alkoi taas ruskea tuhnuttelu.

Raskauden mahdollisuus periaatteessa on kyllä, joskaan ei yrittämällä yritetty, kun mies ei lasta vielä halua. Ehkäisynä käytössä keskeytetty yhdyntä, joten ei mikään varma menetelmä kuitenkaan. Oviksen aikaan/jälkeen oltu yhdynnässä, mitä luultavimmin. Laskurilla laskin että jos olisin raskaana niin olis menossa rv 4+2.

Kaikenlaisia oireita on ollut pari viikkoa, mutta luulin olevani flunssassa. Toisaalta nenän tukkoisuus loppui parissa päivässä eikä yskää ole yms. flunssan oiretta, paitsi jatkuva huimaus sekä kuumeinen olo (en ole mitannut, kun en omista mittaria). Väsymys on ihan uskomatonta ja olen neljä sairaslomapäivää pitänyt sen takia, kun olen vaan niin jumalattoman poikki. Lääkärissä kävin eikä löytynyt mitään selitystä (ei tosin testattu raskauttakaan). Lääkäri piti flunssaviruksena.

Tänään kävelin keskustasta lumituiskussa 1,5km kotiin, mikä laukaisi uskomattoman päänsäryn ja menin sänkyyn, jossa nukahdin 1,5 tunniksi, siis keskellä päivää. 8h yöunet ainakin takana. Muita oireita on ruokahaluttomuus (nälkä on, mutta mikään ei vaikuta hyvältä) ja pieni kuvotus koko ajana sekä hien hajun muuttuminen voimakkaammaksi. Ja kainalot hikiset koko ajan.

Kannattaako mun hakea testi vai onko tämä vaan flunssaa?
 
Heippa! Kirjottelin tossa pari päivää sitten epäilyksistä raskauden suhteen. Tein testin sillon torstaina (hätähousu) näytti negatiivista. Perjantaina alkoi tuhruvuoto. Eli vain pyyhkiessä näkyy vähän vaaleanpunaista. Edelleen siis tätä tuhrutusta myös tänään. Yleensä kuukautiset alkaa oikein "lorahtamalla" :) Onko muilla ikinä ollut mitään tälläisiä vuotoja. Edelleen siis lämmöt normaalia korkeammat ja kaikki "oireet" tallella. Ruokaa ei hirveästi tee mieli, vaan lähinnä mahassa alkaa kieppumaan heti kun syön jotain. Kuitenkaan mitään oksentamista ei ole ollut. Yksi raskaustesti on vielä kaapissa, mutta onkohan sitä mitään järkeä edes tehdä. Onko vuoto automaattisesti sen merkki, että uusi yritys uudessa kierrossa? :/
 
Mä toivon kanssa! Sen mitä olen lueskellut tässä muualta niin tollainen ruskea tiputteluvuoto ilmeisesti vois olla ihan alkuraskauden merkkinä ok. Mua hämää nyt tässä omalla kohdalla nämä kuukautiset kuitenkin. Hankala myöskin jotenkin nyt arvioida sitä vuodon määrää suhteessa aikasempaan, kun juuri tällä kertaa päätin kokeilla ensimmäisen kerran kuukautiskuppia.

Ja oon tehnyt noita testejä aiemmin sen sata (eikä oo koskaan tärpännyt) vaikka ei ole raskautta yritettykään. Kovasti haluaisin lapsen. Surettaa kun mies ei vielä halua. Ollaan 27-vuotiaita. Musta on tuntunut siltä, että olen valmis jo kolmisen vuotta.
 
No mä tilasin nyt netistä testejä kun en kehtaa mennä enää apteekkiin aina samalla asialla :whistle: Asun pienellä paikkakunnalla ja apteekin tädillä on kuumottava katse! Paitsi että kai mä kuvittelen senkin. Ja nyt tuntuu heti jotain nippailuja vasemmalla puolella alavatsassa. Vuotoa ei tullut enää äsken. Argh. Ai niin "oirelistaan" vois lisätä ihme reisikivut, jotka kestänyt pari viikkoa myös.
 
Mulla alkais yleensä menkat vasta parin päivän päästä. Eli vaikka tiputtelua on jo nyt, niin varmaankin kannattaisi odottaa testin tekoa pari päivää? Vai voisiko nyt jo positiivinen tulos näkyä, jos raskaana olen? Ovulaatiosta on nyt noin 13 pv. Sekin vielä, että koko ajan on kova jano. Voiko se liittyä tähän ?
 
lempis testejä odotellessa siis! :)

anneli Kyl se raskaus voi jo ihan hyvin näkyä testissä jos oviksesta on 13 päivää! :) Mut tietty on tapauksia, ettei kaikilla näy noin aikaisin.. jos uskallat testata, niin testaa ihmeessä! :) Jos et, niin odottele se pari päivää..
 
Testiä en ole vielä tehnyt, kun varmaan vasta huomenna/ylihuomenna posti tuo, mutta päivittelen vähän oireita: vuotoa edelleen ihan minimaalisesti, jää paperiin, mutta nyt haalean vaaleanpunaista(!?). Ellotus edelleen, mutta en tiedä johtuuko jännityksestä, hajut eivät ole voimistuneet. Töihin tullessa kapusin portaita niin nippas noin 5-6 sekuntia oikeen kunnolla vasemmalta alavatsasta. Oikealla puolella juilii oikeastaan koko ajan pienesti, semmonen kalvaminen, tuntuis myös säteilevän oikeaan jalkaan pakottavana tunteena. Ja vaikka en oo tälläisestä kuullut, raskausoireena, niin molempiin käsivarsiin on tullut punainen ihottuma. Ei välttämättä liity mihinkään tietysti, ehkä vaan iho kuivunut. Yleinen väsymys on jatkuvaa.

Kiitos, että saan tänne purkautua! Poikaystävälle en voi, koska se ei ikävä kyllä jaa kanssani tätä onnen tunnetta mahdollista raskautta kohtaan.
 
Olen ihan satavarma, että se innostuis asiasta odotusaikana ja olis hirmuisen hyvä isä. Se pitää niin hyvin musta huolta ja myös muista ihmisistä ja eläimistäkin. Hän vaan on jotenkin sitä mieltä, että yhtäkkiä tulee sellainen valaistuminen, että "nyt olen valmis hankkimaan lapsia ja tulemaan vanhemmaksi". Mua vähän epäilyttää se, varsinkin hänen kohdallansa, kun on vähän sellainen sympaattinen arkajalka. Oma ajatukseni on, että lapsi kasvattaa myös vanhempiansa. Tärkeintä on rakkaus. No mutta, ei siitä enempää ettei mene aiheen vierestä.

Pidän täällä kyllä sormia ristissä koko ajan, että ois tärpännyt...ihan kaikilla jotka vauvoja tahtoo ja toivoo. :)
 
Moikka!

Minäkin oon lempis ja anneli melkein samassa junassa :) Tai siis vasta maaliskuun alussa voin tehdä testin, sitä siis odotellessa.. mitään oireitahan ei nyt tässä vaiheessa voisi edes olla kun kp on vasta joku 16 mutta rinnat on aivan helkutin kipeet, se alko eilen ja tänään ne suorastaan huutaa kivusta. Koko ajan semmonen lihaskivun tyyppinen kuumotus niissä. outoa?
 
Mulla ovis menee omassa päässä elikkä en edelleenkään käytä mitään apukeinoja tai testejä sen bongaamiseen. Kaiken järjen mukaan se on ollut 3-5 päivää sitten mutta en ole 100% varma.

Tää kipu ei oo kyllä pelkkää oviskipuilua, voi olla myös lihastreenin vaikutus mut oon treenannut rintoja monta kuukautta siinä missä muitakin lihaksia. Katotaan laantuuko kipu huomenna.
 
toivotaan parasta! Mä haluan vaan kotiin ja laittaa mun parhaimmat tukirintaliivit päälle jos se kipu johtuukin näistä uusista rintsikoista jotka on turhankin "pehmeät". Meinaa isorintasena liian "löysä" tuki saattaa aiheuttaa myös kipua.. tosin tämmöstä kipua en ole koskaan kohdannut!
 
Hyi hitto kun meinaa olla huono olo... se ois oletettavasti dpo12 tänään( kp25) Koko päivän ollut järkky päänsärky. Ja kohdunseutua nipistelee. Ei ole sellaista perusjuilintaa tai jomotusta mitä yleensä ennen menkkoja. Vaan pirullisen tuntuista polttelevaa nipistelyä. Ja tää pahaolo... ei kuitenkaan siltä tunnu että oksettaisi mutta kuin pala nousisi kurkkuun kuin olisi ylensyönyt. En nyt oikein selvemminkään osaa asiaa ilmaista. :D

Kävin apteekista hakemassa 2 testin predictor-pakkauksen. Ne ei vissii mistään herkimmästä päästä ole joten ei taida kannattaa vielä huomenaamuna testailla??... Niinhän minä kyllä sanoin että odottaisin loppuviikkoon, mutta näinköhän tässä malttaa.....:rolleyes:
 
Mun ystävä on nyt raskaana viikolla 12 ja se testas aikoinaan kaks kertaa predictorialla ja näytti oikein, voin siis sen perusteella suositella!

Mulla on rintakivut kärjistyneet järkyttäviksi nänni kivuiksi. Nännit on aivan törkeen arat ja kipeet. Tein eilen illalla sitten hätä päissäni testin ja täysin negahan se oli, turhaa lähdin testailemaan liian aikasin koska en luota siihen tulokseen. Kai mä salaa toivoin että plussa pärähtäis jo nyt, vaikka aika mahoton ajatus olikin.
 

Yhteistyössä