Moikka moi.
Tervetuloa kaikille uusille.Anteeksi laiminlyöntini pinoa kohtaan.
Meillä on tuo remontti loppu suoralla ja sitä nyt ahkerasti oon pakertanut,että saataisiin se hyvissä ajoin valmiiksi.Pikaisesti oon vain käynyt lukemassa.
Nyt otan ja annan aikani teille.
Mä oon monen kanssa samaa mieltä siitä että liian helposti annetaan db tuomio raskaus ajaksi.Vaikka onhan se ihan hyvä että sokereita seurataan.Vauvat voi paremmin...eikä kasva hurjan kokosiksi...pienikin sokereije heitto voi aiheuttaa isommaksi kasvun.
iines79...mulla oli tuosta tokasta paastot koholla ja iso se oli jo vkoilla 38+5 kun syntyi...4490g.Et voihan seki aiheuttaa kasvua näköjää...
Aamusin ihmisen sokerit heittelee kuulemma eniten...ja ihminen tarvitsee insuliinia eniten(oli se sitten oman kehon tai lisättyä insuliiniä),Näin mulle sanottiin polilla...Ja oon sen todennut itekki...aamusin joudun pistämään enempi.ja syödä nuukasti.
Tuon syömisen suhteen mulle annettiin ohje et yksi suoka kerta saisi sisältää 40g hiilihydraatteja...et niitä kuulemma kannnattas seurata ja laskea.Siis ainakin noilla pääruuillla.Välipala ei tarvitse olla kun yksi leipä tai jnt semmosta...Hiilareiks ei lasketa kasviksia...koska ne on terveitä hiilareita.elikä esim.Kaksi normaalikokoista perunaa ja kastiketta.plus keitettyjä vihanneksia ja salaattia.Ihan lautasmallin mukaan....se on vieläkin täällä ohjeena että lautasmallin mukaan syödä...puolet lautasesta siis rehuja.loppu puoli sopivissa määrin muuta.
Narttu...Onnea tublista =) Mä ekaksi odotin kahta...toinen ei vaan jaksanut 12 vkoa pidemmälle.
Grynna...meillä raja-arvot on paastossa 5.5 ja sit tunnipäästä 7.8.Niin taitaa olla koko keski-suomen alueella.Juu kai meillä on kaik ihan hyvin...oon vaa nyt seurannu tuota valkovuodon laatua...kun en oo varma et tihkuko mulla toissa iltana lapsvettä vai mitä oli kirkasta ku mikäki ja ohuempaa ku vesi...ja sit tuli ihan sopivasti ...Se tuli kun istahin vessan lattialle....ja toinen pyllynkannikka ihan kastui...sen jälkeen ei ole tullut mitään niin ohutta.ONNEKS!Eikä tarviis tullakkaan...aiheuttaa mulle ressiä. :ashamed: Muuten pötsi voi okoosti...pikkunen myllertää hyvin...Polikäynnistä kerron lisää sitten myöhemmin...
pihlamaria...Mä käytän sydänmerkkisiä rasvoja pääasiassa.Ja leivän päällä mini Lättaa...ni siihen polilla db hoitaja sanoi että juuri niin.Eikä näkyvän rasvan käyttöä saa missään nimesä lopettaa...siis ei leipää ilman kevyt levitettä.Niin oli ohje...sanoi että monilla nuorilla ja naisilla yleensä tulee se virhe laihuttaessa et lopettavat näkyvän rasvan käytön.Eli leivänpäällisen rasvan.Rasva on elin tärkeä kaikille...mutta rajoitetussa määrin tietenkin.
Tavia...Juu mullekkaan ei oo tullu 30 vkoon mennessä kun kilo lähtöpainoon.Ja oon sanonukki et jos maks viis kiloo tulee ni tosi jees.Säkin harrastanut tuota...mittauksen jälkeen herkuttelemista.No en mä ihan virallisesti mätä kaikkea(koska näkyyhän se seuraavissa arvoissa)mutta...jotain pientä hyvää oon kyllä syönyt.Esim perjantaisin kun muksuilla on karkki pvä ni niien pusseista oon molemmilta tyyliin 5 karkkia syönyt.Ei pää kestäs jos ottas eikä söis mitään ns.luvatonta.Mulla meinas rueta hajottaa kun otin alkuun nii tiukan linjan...ja noi muut mässäs nameja minkö kerkesvät ja mä imeskelin peukaloo sen sijaan.Enkä muutenkaan syöny mitään ylimmäärästä.
Ei elämää NIIIII vakavasti tarvii ottaa.Mä oon samaa mieltä.
NullPoinst...sä ootkin tuttu jo aikasemmin.
Mennää melkein samoilla vkoilla.Tai sä siis vkon eellä.
No niin sit siitä viime vkosesta poli käynistä ja painoarviosta...
Vkoja sillon tosissaan 29+6...
painoarvio meijä pikkusella oli niille vkoille 1600g...kasvaa noin keskikäyrällä...ja tämä lekuri heitti sitten painoarvion laskettuun aikaankin joka on siinä noin samoissa lukemissa kun eskoinen syntyessään...elikkäs semmonen 3800g tai alle...jos kasvu on yhtä tasasta eikä pomppuja ilmeenny.Virtaukset tms hyvät.Pikkunen voi hyvin.Siellä se köllötteli.Ja nyt selitettiin lekurin kanssa yhtee ääneen meijä tulevalle isukille mikä on mikä...noin niiku jöseninä ja silmätki sieltä tuli...Isäntä o tykänny käy ultrissa mut sanoo et ei meinaa pysyä perässä mikä on mikä...tai ei tajuu.Nyt sitten otin sen asenteen et selitin sille mikä on mikä ja lekuri auttoi...Kyllä tykkäs.
Joka poli kerran jälkeen on ollu erittäi hyvän tuulinen ja ollut niin ylpee mun pötsistä et...
Tuntuu nii ihanalle kun isä on noin mukana...mun edellisten lasten isä kun oli semmonen huitshapeli et ei se kerinny vaalii mua ja raskautta.Tää mun nykynen on nii ihana...oon sille sanonukki et tää tuleva isukki kohtelee mua niin nätisti..pitää kui kukkaa kämmenellä.Ja tukee mua kaikissa oloissa tässä raskaudessa.Eikä kohtele mua millää tavalla kaltoin.vaan mä oon tasavertanen sen kanssa...ja ja ja....no jooh...MULLA ON MAALIMAN IHANIN MIES :heart: :heart: :heart:
Lyhyesti sanottuna...
Maha siis kulkee hyvin eellä...ja pikku mötkäle masussa kasvaa hienosti...Myllää tosi makeesti välillä...nahka mulla repee joku pvä...
Nyt mä lähen vaihtaa kauppa vaatteita...Mä PÄÄSEN YKSIN KYLILLE.
Isukki o töissä vara autolla...ja esikko eskarissa...ja kuopus hoijossa...tulevat puole pvä jälkee...Mä pääsen ostaa meille uuden imurin ja patjat...ja ruokaa...kaapissa ei oo ku vaot.ja kohta ei sitäkää..ku järsin nälissäni nekin jos ootan pitempään...
Hyviä vointeja kaikille...tsemiä mittailuihin.Mulla ollu ihan hyvä kausi nyt tässä hommassa...seuraavaa huonoo kautta odotellessa... :ashamed:
Hoidetaanha mahoja hyvin...On se niin et aika vähenee siihen et saan tuon nyt jo niin rakkaan mötkäleen syliini suukoteltavaks...isäntäkin on jo ihan kuumana...tulis jo...tahtoo sen pois jo sieltä.Mut jos vielä semmoset 4-5 vkoa ainaki pysys tuol..ni hyvä...
Kiva kun täällä on elämää...vaikka mä oon laistanu teit vähä liikaa...mä koetan skarppaa teijä suhtee...
terkui...
Daizz ja ihmelapsi-sydänkäpynen mötkyn pötkylä...rv 30+5 jeee....viimene kymmenys... :heart: :heart: :heart: