raskausajan ultrat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvamasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuopuksesta viisi kertaa ja esikoisesta neljä kertaa. Julkisella puolella kaikki. Yleensä tehdään vain kaksi ultraa, mutta mulla oli lisäksi painoarviota, tarjonnan tarkastamista, yms.

Eli siis jos raskaus etenee normaalisti ja äidillä ei ole sairauksia jotka vaikuttaa raskauden etenemiseen, niin pääsee kaksi kertaa ultraan? Niskaturvotus ja rakenneultrat? entäs jos tehdään synnytysarvio, mitä tutkimuksia siihen kuuluu?

Esikoista odottaessa pääsin kerran (np-ultra) ja lisäksi yksityisellä alkuraskauden ultra ja rakenneultra.

Nyt toisella kerralla kaupungin puolesta oon päässyt np- ja rakenneultraan ja yksityisellä kävin alkuraskauden ultrassa

Miks sun pitäis päästä ultraan useammin? Jos todellinen tarve löytyy (esim. mahdolliset kasvun häiriöt), niin ultrataan, mutta ei nyt sentään ihan huvin vuoksi "pääse", se kun ei ole tarpeen normaaliraskaudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Miks sun pitäis päästä ultraan useammin? Jos todellinen tarve löytyy (esim. mahdolliset kasvun häiriöt), niin ultrataan, mutta ei nyt sentään ihan huvin vuoksi "pääse", se kun ei ole tarpeen normaaliraskaudessa.

Kyselin muuten vaan, ei mulla oo tarvetta päästäkään useammin...

Mua on ultrattu nyt tässä raskaudessa... ööö... 5 kertaa, menossa rv 19+3 ja viikon päästä mennään taas vauvaa ultraan kattoo, rakenneultraan tällä kertaa. =) Niin, ja yhtään ultraa ei ole tehty yksityisellä.

1. 3 (np, rakenne, synnytystapa)
2. 3 (np 2 kertaa koska ekan kerran viikkoja olikin 3 vähemmän, rakenne)
3. 2 (np ja rakenne)
4. tähän asti ollu 2 (alkuraskaus kipujen ja ku epillyn vuoksi ja np. rakenne-ultra on ens viikon torstaina).

esikoisesta kaksi kertaa ilmaiseksi, kaksi kertaa maksoin itse. Toisesta kolme kertaa ilmaiseksi, kaksi kertaa maksoin itse. Tästä kolmannesta toistaiseksi kerran ilmaiseksi, kaksi kertaa olen maksanut itse.

rv 7 alkuraskauden ultra, oltiin lapsettomuuspuolen asiakkaita
rv 13 niskaturvotus
rv 20 rakenneultra
rv 37 painoarvio
rv 35 pelvimetria, lantio kuvattiin.

Turussa niskaturvotus ja rakenneultrat ilmaisia.
Neuvolan lähetteellä ilmaisia.
Tuosta rv 7 ultrasta en muista maksettiinko vai kuuluiko hoitoon ultraus.

Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Meillä ei saa julkisella kuin yhden ultran (niskaturvotus n.rv12), jos kaikki on kunnossa. Muuten sitten yksityisellä..

Täällä sai vielä viime vuonna vain rakenneultran maksusitoumuksella (yksityiselle puolelle), muut ultrat on mulla tehty Tyksissä erinäisten syiden takia.