raskausajan ruokavaliosta typerä kyssäri ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herkkusuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja meppi-:
Miksei sais kebabia syödä, sehän on paistettua lihaa. Majoneesin kanssa vähän niin ja näin, monestihan niissä on raakaa kanamunaa seassa, joten siks ei kai suositella.

Itse oon kyl syönyt hampparit ja muut ihan majoneeseineen päivineen, mutta jätin kyllä seisovassa pöydässä (ties kauan siinä seisseet) majoneesipohjaiset salaatit syömättä.

Eihän raaka kananmuna ole ei-suositeltua?

Salmonella sattaa olla raskaana olevalle naiselle todella voimakasoireinen, jopa hengenvaarallinen, siksi sitä ei suositella raskausaikana.

Niin sen ymmärrän, mutta en muista nähneeni maininta kananmunasta siinä ruokasuositus listassa? Onko kananmunassa siihen riski?

Raa'assa kanassa/kananmunassa on aina salmonellan riski.

siis salmonella on aika ikävää muutenkin,mutta raskausaikana on nestehukan vaara.salmonella ei muuten sikiölle ole vaarallinen vaan se nestehukka,mitä saattaa saada ihan tavallisen vatsataudin mukaan kans.niin mulle sanottiin neuvolassa.
mutta onko raaka kanamuna muuten vaarallinen se mua kans kiinnostais.minä kun on jopa raaka taikinaakin maistellut kun satuin unohtaa mahdolliset vaarat.
ja muutenkin,ravintoloiden ja ruokapaikkojen suurin osaa ei pese/puhdista vihannekset ja hedelmät joten siinä on se toksoplasmon vaara koko ajan,vaikka hesen hampparin salaatinlehdessä...
välittääkö siitä raskaana olevat vai eikö?

Raakaa kananmunaa saa Suomessa syödä, koska täällä niissä ei ole koskaan esiintynyt salmonellaa. Majoneesi ei "pilaannu helposti", toisin kuin luullaan, koska se on niin hapanta. Auringossa seissyt vihersalaatti sisältää paljon enemmän bakteereita kuin majoneesia sisältävä perunasalaatti. Kannattaa kuitenkin muistaa että majoneesi tai tiramisu voi olla ulkomaalaista, jolloin niitä ei suositella.

Ei siitä mitään vaaraa ole, jos syöt raskausaikana hampurilaisia. Kovin ravintoarvokkaita nuo valmishampparit sun muut ei kyllä ole, että siinä mielessä en ite salli niitä itselleni raskaana ollessa. Itse jos tekee hampparit tietää varmasti mitä ne sisältää ja ovat ravintoarvokkaitakin, kun oikeista raaka-aineista tekee ;)

In general, a lot of these securities are offered by means of tiny businesses. http://www.youtube.com/watch?v=5bdws6y4VBI Perform your study in an attempt to make sure that each and every anything anyone commit really obtains an individual significant benefits.

Yhteistyössä